Dlaczego Wiedźmin 3 zadebiutuje także na konsolach?
Na pytanie postawione w temacie niniejszej wiadomości bardzo łatwo jest znaleźć odpowiedź. Wiadomo bowiem, że twórcom zależało na tym, aby pozyskać nowych klientów i dotrzeć do rynków zbytu, na których komputery PC nie są najpopularniejszą platformą do grania.
bigboy177 @ 16.10.2014, 13:43
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps4, xbox one
Na pytanie postawione w temacie niniejszej wiadomości bardzo łatwo jest znaleźć odpowiedź. Wiadomo bowiem, że twórcom zależało na tym, aby pozyskać nowych klientów i dotrzeć do rynków zbytu, na których komputery PC nie są najpopularniejszą platformą do grania. Jeśli jednak chcielibyście się dowiedzieć nieco więcej na ten temat, redakcja portalu VG247 ma ciekawy artykuł z tym związany. Artykuł, którego tłumaczenie znajdziecie poniżej.
Jak zapewne wszyscy wiedzą, pierwszy Wiedźmin zadebiutował jedynie na komputerach PC. Dwójka także pierwotnie trafiła do posiadaczy blaszaków, by później przeskoczyć na konsolę Xbox 360. Trójka natomiast od początku powstała z myślą o trzech platformach: PeCetach, PlayStation 4 oraz Xboksie One. Twórcy od razu podjęli decyzję o tworzeniu trzech edycji, widzieli bowiem, że nowy sprzęt Sony i Microsoftu pomoże im zmaterializować ich wizję.
"Z Wiedźminem 2 mieliśmy ogromne problemy, trudno było nam sprawić aby działał na Xboksie 360. [...] W przypadku Wiedźmina 3 wiedzieliśmy, że musimy trafić do szerszej grupy odbiorców. Musieliśmy być na nowych konsolach, a w szczególności na PlayStation 4 ponieważ wielu ludzi na nie się zdecydowało" - opowiada Michał Gilewski ze studia CD Projekt RED.
Nowe systemy, według Gilewskiego, pozwoliły twórcom jeszcze bardziej otworzyć świat gry i dzięki nim uzyskano jakość, jakiej wcześniej po prostu się nie dało.
"Dopiero w przypadku konsol next-genowych jesteśmy w stanie zrobić więcej. Otwarty świat to było coś, co zawsze chcieliśmy zrobić i wierzyliśmy, że to był brakujący element tej opowieści. Aby świat był faktycznie wciągający musieliśmy umożliwić ludziom eksplorowanie go na własną rękę. Zawsze tego chcieliśmy, ale nie było to realne ze względu na techniczne ograniczenia oraz ze względu na doświadczenie oraz rozmiar ekipy".
"W przypadku Wiedźmina 2 było nam bardzo trudno sprawić, aby działał na Xboksie 360. To była wymagająca gra, sprzętowo na PC. A my musieliśmy wcisnąć to wszystko na innej platformie. Musieliśmy przerobić mnóstwo rzeczy we wnętrzu gry".
"Musieliśmy wszystko ograniczać, aby zachować to samo doświadczenie, bez wycinania zawartości. Dobre jest to, że mieliśmy doświadczenie i mieliśmy wielu pracowników, którzy znali się na konsolach. To była nasza pierwsza gra konsolowa. Wyglądała ona wspaniale. Było wtedy kilka innych gier, które także wyglądały świetnie. Nie mogę uwierzyć w to, co deweloperzy wycisnęli z konsoli pokroju Xboksa 360".
Wiedźmin 3 powstawał już na nowe platformy, a to oznacza, że twórcy mieli do dyspozycji znacznie więcej mocy obliczeniowej. Dlatego twórcy zdecydowali się połączyć opowieść napędzaną przez gracza oraz ogromny, otwarty świat. Wcześniej było to na konsolach trudne do osiągnięcia.
"Nie chcieliśmy wybierać pomiędzy grą fabularną, a sandboxem. Chcieliśmy połączyć te dwa rozwiązania. Cokolwiek będziesz robił, będzie otoczony przez opowieść i przyciągany do rzeczy, które będą się dziać dookoła Ciebie. Chcieliśmy uniknąć powtarzania tego samego, chcieliśmy zróżnicowanie. Nie tylko w kwestii przygód, ale również elementów gry. Nikt nie chce w kółko krążyć w tych samych miejscach".
Mimo tego że świat będzie otwarty, twórcy obiecują, że nadal będziemy mieć do czynienia z Wiedźminem. Nowe platformy mają przyciągnąć nowych graczy.
"Dla mnie ta gra jest trochę jak pierwszy Wiedźmin - cała fabuła toczy się dookoła Ciebie. W Wiedźminie 2 dużo było związane z polityką. Tutaj wszystko kręci się dookoła postaci Wiedźmina. Gra przemówi do wszystkich fanów - przemówi do nich, to że skupiamy się na Geralcie, jako prawdziwym protagoniście tej opowieści".
"Z Wiedźmina 2 wyciągnęliśmy taką lekcję, że ludzie nie musieli grać w poprzednią grę, ale musieli mieć poczucie, że powinni. Zaczynamy od zera, ale jednocześnie upewniamy się, że fani znajdą wiele znanych im elementów - postaci niezależne, miejsca, opowieść - połączenia. Wprowadzamy to wszystko w taki sposób, że nawet jeśli czegoś nie będziesz wiedział, niczego nie stracisz. Jeśli natomiast znasz wcześniejszą opowieść, to tak, jakbyśmy do Ciebie będzie puszczali oczko".
I to by było na tyle. Odchodząc, przypomnę jeszcze, że Wiedźmin 3 zadebiutuje na rynku 24 lutego przyszłego roku. Tytuł trafi do posiadaczy komputerów PC oraz konsol Xbox One i PlayStation 4.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler