30 klatek na sekundę w Assassin's Creed: Unity to bardziej filmowe doświadczenia

Jako że premiera Assassin's Creed: Unity coraz bliżej twórcy aktywnie promują swoje najnowsze dzieło. Najpierw sporo kontrowersji wzbudziła rozdzielczość w jakiej będzie działać gra, a teraz deweloperzy wyjaśniają decyzję o liczbie generowanych na sekundę klatek.

@ 09.10.2014, 14:27
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

30 klatek na sekundę w Assassin's Creed: Unity to bardziej filmowe doświadczenia

Jako że premiera Assassin's Creed: Unity coraz bliżej twórcy aktywnie promują swoje najnowsze dzieło. Najpierw sporo kontrowersji wzbudziła rozdzielczość w jakiej będzie działać gra, a teraz deweloperzy wyjaśniają decyzję o liczbie generowanych na sekundę klatek.

Assassin's Creed: Unity działać będzie na konsolach w rozdzielczości 900p oraz przy 30 klatkach na sekundę. Ubisoft twierdzi, że taki właśnie był cel programistów, przynajmniej jeśli chodzi o płynność animacji. W ich opinii, 30 ramek to bardziej filmowe doświadczenie, a 60 jest zupełnie niepotrzebne. W dodatku, jak udowadniają filmy z serii Hobbit, wszystko powyżej 30 klatek wygląda "dziwnie".

"W Ubisofcie przez długi czas chcieliśmy przepchnąć 60 fpsów. Nie sądzę żeby to był jednak dobry pomysł, ponieważ nie zyskujesz tak dużo z 60 fpsów i nie wygląda to naturalnie", wyjaśnia Nicolas Guérin, projektant poziomów, podczas rozmowy z TechRadar. "To trochę jak z filmem The Hobbit, wyglądało to naprawdę dziwnie".

30 klatek na sekundę w Assassin's Creed: Unity to bardziej filmowe doświadczenia
Finalnie zdecydowano się więc obniżyć liczbę klatek. Co ciekawe, Guérin uważa, że to nie tylko decyzja Ubisoftu, ale wszystkich wydawców i deweloperów, którzy stwierdzili, że nie wygląda to wcale "tak wspaniale".

Czy tylko mi w tym momencie wygląda to na manipulację? Zrezygnowali z 60 fpsów, bo konsole ich nie pociągną, a nie dlatego, że wygląda lepiej. Jakby mieli więcej mocy do dyspozycji, to wszędzie by się chwalono 60 klatkami, jestem co do tego przekonany, a Wy?

Wracając jednak do Guérina:

"30 klatek było naszym celem, jest bardziej filmowo. 60 jest dobre dla strzelanki, ale dla gry action adventure nie koniecznie. Ludzie czują się lepiej, kiedy jest 30 fpsów. Pozwala nam to pchnąć do przodu wszystko pozostałe. To tak, jak ze sprawą rozdzielczości. Czy faktycznie chodzi o liczbę pikseli? Jeśli gra wygląda wspaniale, to kto przejmuje się cyferkami?"

Komentarz pozostawię Wam, a ja, kończąc, przypomnę jeszcze, że Assassin's Creed: Unity zadebiutuje na rynku w listopadzie. Produkcja trafi wówczas do posiadaczy komputerów PC oraz konsol Xbox One i PlayStation 4.

Sprawdź także:
Assassin's Creed: Unity

Assassin's Creed: Unity

Premiera: 11 listopada 2014
PC, PS4, XBOX ONE

Assassin's Creed: Unity to kolejna odsłona kasowej serii gier skupionych na średniowiecznym bractwie Asasynów. Tym razem trafiamy do XVIII-wiecznego Paryża, wprost na bar...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   14:42, 09.10.2014
W sumie to większych głupot nie czytałem ale OK. Nie potrafią przyznać że PS4/XO nawet w 50% nie daje rady wyciągnąć powyżej 30 FPS przy bardziej wymagających produkcjach(które dopiero nadejdą).
To trzeba wymyślić bajeczkę iż 30 Fps to lepsze doświadczenie niż z 60 klatkami. No i też ładnie się wycofują z tego co przed premierą konsol wielu Developerów zachwalało czyli 1080p i 60 fps. Dziś to jest gadka typu " 60 FPS przy XO i PS4 jest zdecydowanie nie potrzebne" po prostu jest za słabe by mieć 1080p i 60 fps razem. Ale tego nigdy wprost nie przyznają bo owa generacja dopiero teraz nabiera rozpędu(KASA), może za 2-3 lata wyleje się fala krytyki i Developerzy będą mówić to co leży im na przysłowiowej wątrobie.
0 kudosKreTsky   @   15:09, 09.10.2014
Fakt, że 60fps nie jest potrzebne, ale mogli się przyznać jak ludzie, że nie dali rady.
0 kudosJ3DAJ   @   16:33, 09.10.2014
Ja rozumiem 24 FPS dla kinowych doznań, w połączeniu z telewizorami czy projektorami obsługującymi 24 Hz odświeżanie to może naprawdę zadziałać. Szczególnie gdy gra jest zrobiona jak liniowy film akcji pozwalający na trochę interakcji.

Ale co ma do tego 30 FPS? Gdzie oni widzą filmowe doznania w 30 FPS? Zgodzę się z tym że wystarczy to w grze z otwartym światem i widokiem z TPP, ale przecież dopiero co wybuchła afera że nie są w stanie wyciągnąć 1080p a teraz mówią o 60 FPS???

Albo nie wiedzą co robić i zaczynają się mieszać w swoich wypowiedziach, albo celowo próbują zasiać dezorientację, żeby odwrócić uwagę od celowego przycięcia gry na PS4.
0 kudosKrru   @   08:42, 10.10.2014
Trzydzieści klatek na sekundę wystarczy w grze akcji, ale rozdzielczość powinna być większa niż 900p. To jest 8 generacja konsol...
0 kudosdenilson   @   11:43, 13.10.2014
Niestety te konsole nie pociągną za długo. Jakby chcieli zrobić takie które spełniały owe obietnice to musiałyby kosztować przynajmniej 2500 zł. Daliby mocniejsze podzespoły i byłoby po kłopocie.
Dodaj Odpowiedź