30 klatek na sekundę w Assassin's Creed: Unity to bardziej filmowe doświadczenia
Jako że premiera Assassin's Creed: Unity coraz bliżej twórcy aktywnie promują swoje najnowsze dzieło. Najpierw sporo kontrowersji wzbudziła rozdzielczość w jakiej będzie działać gra, a teraz deweloperzy wyjaśniają decyzję o liczbie generowanych na sekundę klatek.
bigboy177 @ 09.10.2014, 14:27
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps4, xbox one
Jako że premiera Assassin's Creed: Unity coraz bliżej twórcy aktywnie promują swoje najnowsze dzieło. Najpierw sporo kontrowersji wzbudziła rozdzielczość w jakiej będzie działać gra, a teraz deweloperzy wyjaśniają decyzję o liczbie generowanych na sekundę klatek.
Assassin's Creed: Unity działać będzie na konsolach w rozdzielczości 900p oraz przy 30 klatkach na sekundę. Ubisoft twierdzi, że taki właśnie był cel programistów, przynajmniej jeśli chodzi o płynność animacji. W ich opinii, 30 ramek to bardziej filmowe doświadczenie, a 60 jest zupełnie niepotrzebne. W dodatku, jak udowadniają filmy z serii Hobbit, wszystko powyżej 30 klatek wygląda "dziwnie".
"W Ubisofcie przez długi czas chcieliśmy przepchnąć 60 fpsów. Nie sądzę żeby to był jednak dobry pomysł, ponieważ nie zyskujesz tak dużo z 60 fpsów i nie wygląda to naturalnie", wyjaśnia Nicolas Guérin, projektant poziomów, podczas rozmowy z TechRadar. "To trochę jak z filmem The Hobbit, wyglądało to naprawdę dziwnie".
Finalnie zdecydowano się więc obniżyć liczbę klatek. Co ciekawe, Guérin uważa, że to nie tylko decyzja Ubisoftu, ale wszystkich wydawców i deweloperów, którzy stwierdzili, że nie wygląda to wcale "tak wspaniale".
Czy tylko mi w tym momencie wygląda to na manipulację? Zrezygnowali z 60 fpsów, bo konsole ich nie pociągną, a nie dlatego, że wygląda lepiej. Jakby mieli więcej mocy do dyspozycji, to wszędzie by się chwalono 60 klatkami, jestem co do tego przekonany, a Wy?
Wracając jednak do Guérina:
"30 klatek było naszym celem, jest bardziej filmowo. 60 jest dobre dla strzelanki, ale dla gry action adventure nie koniecznie. Ludzie czują się lepiej, kiedy jest 30 fpsów. Pozwala nam to pchnąć do przodu wszystko pozostałe. To tak, jak ze sprawą rozdzielczości. Czy faktycznie chodzi o liczbę pikseli? Jeśli gra wygląda wspaniale, to kto przejmuje się cyferkami?"
Komentarz pozostawię Wam, a ja, kończąc, przypomnę jeszcze, że Assassin's Creed: Unity zadebiutuje na rynku w listopadzie. Produkcja trafi wówczas do posiadaczy komputerów PC oraz konsol Xbox One i PlayStation 4.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler