Assassin's Creed: Unity nie zostało przycięte, aby poprawić wizerunek jakiejkolwiek z konsol
Pisaliśmy zaraz z rana o tym, że Assassin's Creed: Unity działać będzie na obu konsolach obecnej generacji (Xbox One i PlayStation 4) w rozdzielczości 900p oraz z 30 klatkami / sekundę.
bigboy177 @ 07.10.2014, 12:28
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps4, xbox one
Pisaliśmy zaraz z rana o tym, że Assassin's Creed: Unity działać będzie na obu konsolach obecnej generacji (Xbox One i PlayStation 4) w rozdzielczości 900p oraz z 30 klatkami / sekundę. W sieci natychmiast zawrzało, a deweloperzy postanowili zabrać głos i uspokoić fanów.
Niedługo po tym, jak Ubisoft potwierdziło parametry techniczne swojego najnowszego projektu, pojawiły się teorie spiskowe, wedle których rozdzielczość Assassin's Creed: Unity została specjalnie obniżona do poziomu 900p, dzięki czemu obie konsole next-genowe generować będą taką samą jakość. Nie ma popularnej ostatnio rozbieżności, w ramach której na PlayStation 4 jakaś gra śmiga w 1080p, podczas gdy na Xboksie One rozdziałka jest niższa.
Całe zamieszanie wynikło z wypowiedzi starszego producenta, Vincenta Pontbrianda. Podczas rozmowy z ekipą Videogamera powiedział on:
"Zdecydowaliśmy się zablokować specyfikację techniczną na tym samym poziomie, aby uniknąć debat".
Teraz Ubisoft wyjaśnia:
"Zdajemy sobie sprawę z tego, że wypowiedź Vincenta Pontbrianda mogła zostać źle zinterpretowana. Aby wszystko sprostować: nie obniżyliśmy specyfikacji Assassin's Creed: Unity, aby zrównać różnice pomiędzy systemami. Assassin's Creed: Unity tworzone jest od podstaw dla konsol następnej generacji. Przez ostatnie cztery lata opracowaliśmy Assassin's Creed: Unity w taki sposób, aby uzyskać niewiarygodny poziom jakości, a uzyskaliśmy go na Xboksie One, PlayStation 4 oraz komputerach PC".
Wszystko pięknie, ale czy to nie jest jeszcze bardziej przerażająca perspektywa? Gra powstaje od czterech lat, pracują nad nią setki inżynierów, wszystko tworzone jest specjalnie dla konsol następnej generacji (rzekomo potężnych maszyn), a nie udało się dociągnąć do 1080p. Jakkolwiek by na to nie spojrzeć, nie wygląda to zbyt optymistycznie. Mimo to, Ubisoft nadal broni swoich decyzji.
"Naszym zadaniem jest osiąganie założeń, a nie skalowanie w dół i jesteśmy dumni mogąc oświadczyć, że wszystkie założenia zostały osiągnięte. W żadnym punkcie nie zdecydowaliśmy się na redukcje czegokolwiek. Dzięki temu udało nam się osiągnąć jakość, którą obecnie widzicie w Assassin's Creed: Unity".
Ciekawe czy np. po premierze Assassin's Creed: Unity nie dostanie łatki, która podniesie rozdzielczość gry na PlayStation 4 do 1080p. Coś podobnego miało przecież miejsce w przypadku Assassin's Creed IV: Black Flag. Może więc i tym razem tak się stanie? Premiera już wkrótce, a wtedy wszystko stanie się jasne.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler