Project CARS celuje w 1080p i 60 klatek na sekundę, zarówno na Xboksie One, jak i PlayStation 4

Twórcy Project CARS, Slightly Mad Studios, nie zamierzają uczestniczyć w batalii na rozdzielczości konsol next-genowych.

@ 30.09.2014, 13:35
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Project CARS celuje w 1080p i 60 klatek na sekundę, zarówno na Xboksie One, jak i PlayStation 4

Twórcy Project CARS, Slightly Mad Studios, nie zamierzają uczestniczyć w batalii na rozdzielczości konsol next-genowych. Dlatego ekipa postanowiła, że ich najnowszy projekt będzie działał w 1080p oraz z prędkością 60 klatek na sekundę w przypadku obu nowych platform.

Project CARS to jedna z ciekawiej zapowiadających się gier wyścigowych tego roku. Tytuł stawia na realizm, a w związku z tym, jego oprawa wizualna musi być możliwie jak najlepsza. Dlatego, zarówno w przypadku Xboksa One, jak i PlayStation 4 liczyć możemy na rozdzielczość 1080p oraz 60 klatek na sekundę. Dzięki temu zabawa będzie płynna, a samochody bez opóźnienia zareagują na wszelkie polecenia wirtualnego kierowcy.

"Bliżej końca zajmujesz się tylko optymalizacją, a podczas dewelopingu to prawdziwa kolejka górska. Czasem patrzysz na grę i myślisz, o Boże, to nie działa, tamto nie działa. Ale w kolejnym dniu dociągasz do 60 klatek na sekundę i to jest wspaniałe", wyjaśnia Andry Tudor w rozmowie z Eurogamerem.

Project CARS celuje w 1080p i 60 klatek na sekundę, zarówno na Xboksie One, jak i PlayStation 4
"60 klatek na sekundę w grze wyścigowej jest ogromnie ważne. Ludzie nie zdają sobie sprawy z tego, że fizyka w tle przeliczana jest 600 razy na sekundę. To, co robisz na kontrolerze jest mierzone 250 razy na sekundę. Project CARS robi to wszystko znacznie częściej niż inne gry - one robią to rzadziej. Ekran odświeża się z prędkością 60 ramek na sekundę - my mierzymy opony, fizykę, zawieszenie, wszystkie te rzeczy 600 razy".

Zapowiada się nieźle, prawda? A co z tego wszystkiego wyjdzie przekonamy się już w listopadzie. Premiera Project CARS zaplanowana została bowiem na 21 dzień wspomnianego miesiąca. Projekt trafi wówczas do posiadaczy komputerów PC oraz konsol PlayStation 4 i Xbox One. Wersja dla Wii U to przyszły rok. Pozostałe platformy zostały natomiast jakiś czas temu anulowane.


Sprawdź także:
Project CARS

Project CARS

Premiera: 08 maja 2015
PC, PS3, XBOX 360, WIIU, PS4, XBOX ONE

Project CARS to zupełnie nowe dzieło doświadczonego studia Slightly Mad, autorów m.in. serii SHIFT. Ekipa ta, po rozwiązaniu umowy z Electronic Arts, podjęła się stworzen...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   14:07, 30.09.2014
Bardzo miła niespodzianka, jestem ciekawy ocen tej gry bo to ostatnia faza. Ale ocen mam na myśli graczy ocen, nie recenzentów bo ci w ogóle nie mają wyczucia do wyścigów. Do dziś się zastanawiam jakim cudem SHIFT 2 dostał ocenę 84%-75%. Przecież w tej grze tak wiele nie działało elementów tak jak powinny działać. Podobnie było z jedynką istne nieporozumienie..... jeżeli chodzi o oceny recenzentów.
W tej kwestii o wiele bardziej rzetelnymi ocenami są oceny graczy, gdzie takiemu Shiftowi 2 dali max 6/10
0 kudosdenilson   @   14:11, 30.09.2014
Może uda im się ta sztuka choć będzie dość ciężko.
0 kudosremik1976   @   15:53, 30.09.2014
Realistyczna grafa, 1080p i 60 klatek na konsolach? Takie zestawienie jest nierealne do wykonania. Oni o tym dobrze wiedzą, a gracze jak zwykle będą musieli się przekonać na własnej skórze, bo przecież uwielbiają wkładać rękę do ognia kilka razy i się nim parzyć.
0 kudosJ3DAJ   @   16:37, 30.09.2014
Mała poprawka: Celują na Xbox One.

Wersja PS4 już dawno śmiga w 1080p 60FPS, a ludzie mieli już okazje zobaczyć to na własne oczy, podczas targów E3.
0 kudosremik1976   @   17:22, 30.09.2014
Tylko, że na targach wszystko puszczają z pecetów, a konsole robią za atrapy. Nie takie cuda już na targach pokazywali.
0 kudosJ3DAJ   @   17:40, 30.09.2014
Cytat: remik1976
Tylko, że na targach wszystko puszczają z pecetów, a konsole robią za atrapy. Nie takie cuda już na targach pokazywali.
To Microsoft tym zasłynął, nie Sony. Szczęśliwy

Koleś odpowiedzialny za modele aut w sierpniu potwierdził, że gra chodzi w 1080p 60FPS na PS4. Zaś wersja na Xbox One nie.
0 kudosremik1976   @   20:03, 30.09.2014
@J3DAJ tylko pytanie czy te 1080p i 60FPS idzie w parze z grafiką, bo wygląda że tak twierdzą. To że gra pójdzie w takiej rozdziałce i klatkach to jest oczywiste przynajmniej na PS4, ale czy jest to możliwe w parze z grafiką jaką nas karmią. Ja w to bardzo wątpię. Jeżeli to okaże się nieprawdą, to to studio jest dla mnie skończone totalnie.
0 kudosFox46   @   20:07, 30.09.2014
SONY przecież też nie raz puszczało gry z PCta........
I remik1976 ma tu całkowitą rację, jeżeli nie będzie tego czym nas karmiono to owe studio jest już przegrane. Bo wątpię by w grze było oświetlenie wolumetryczne na wszystkich platformach. NO i wątpię czy w ogóle by było w grze, według screenów itp: jest........ Jak i według twórców chmury są w czasie rzeczywistym a nie tylko jako tło, które potrafi się mienić.
0 kudosJ3DAJ   @   20:36, 30.09.2014
Cytat: Fox46
SONY przecież też nie raz puszczało gry z PCta........
Nie w obecnej generacji konsol.

Za to Microsoft popisał się desktopem HP który można kupić jako zestaw w pierwszym lepszym sklepie, i to w dodatku z podzespołami których ta konsola nie posiada, wmawiając potem że jest to ich devkit. Puszcza oko

@remik1976 Tego niestety nie wiem i raczej nikt poza devami nie wie. Jak będzie, dowiemy się po premierze.

Alpha na PC wygląda całkiem nieźle, ale finalnie nie jest to tym co nam zapowiadali. Do premiery zostało już nie wiele czasu więc wmawianie że to ciągle Alpha już raczej nie pasuje. Moim wyznacznikiem grafiki w rajdówkach obecnie jest Driveclub, który może nie zaoferuje nic ciekawego jeśli chodzi o gameplay, ale jak mówimy o grafice to trudno znaleźć coś lepszego.
0 kudosFox46   @   20:57, 30.09.2014
Cytat: J3DAJ
Nie w obecnej generacji konsol. .


Ale puszczał i to się liczy, więc SONY nie jest świętą krową.
0 kudosMicMus123456789   @   15:12, 01.10.2014
Oby dotrzymali słowa oby wszystko działało jak należy. Bo póki co to śmiać się chce jak się ciągle czyta, że ta czy tamta gra nie działa w tych 60 klakach czy 1080p.
Dodaj Odpowiedź