Konsumenckie wersje Oculus Rift powinny kosztować od $200 do $400

Prace nad Oculus Rift trwają od wielu lat, ale do dnia dzisiejszego nie mamy egzemplarzy, które mogłyby być sprzedawane konsumentom.

@ 05.09.2014, 12:25
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, inne, sprzęt

Konsumenckie wersje Oculus Rift powinny kosztować od $200 do $400

Prace nad Oculus Rift trwają od wielu lat, ale do dnia dzisiejszego nie mamy egzemplarzy, które mogłyby być sprzedawane konsumentom. Twórcy dysponują jedynie swego rodzaju wersjami deweloperskimi, dzięki którym, zainteresowani budowaniem aplikacji, mogą zapoznać się z funkcjonowaniem gadżetu.

Jako że dzień oficjalnej premiery urządzenia jest coraz bliżej, mimo że nie znamy dokładnego terminu, poznaliśmy przybliżoną cenę. Według jednego z założycieli firmy, Nate'a Mitchella, egzemplarze dla zwykłych konsumentów powinny kosztować mniej więcej 200 do 400 dolarów, czyli w granicach tysiąca złotych.

"Chcemy pozostać w przedziale cenowym $200-$400. Finalna cena może się przesunąć w obu kierunkach, zależnie od skali, pre-orderów, komponentów, które wykorzystamy oraz negocjacji biznesowych", wyjaśnia Mitchell.

"Jakkolwiek by nie było, będzie najtańsze, jak to możliwe", dodał inny współzałożyciel, Palmer Luckey. "Taki jest nasz cel", kończy Luckey.

Prócz premiery nie znamy też specyfiki technicznej Oculus Rift. Wiemy jedynie, że deweloperzy cały czas czynią postępy i usprawniają swoje urządzenie. Finalnie powinniśmy dostać coś, co obsłuży rozdzielczość 1080p i będzie generować obraz, odświeżając go z częstotliwością od 75Hz do 90Hz. Powinno to wystarczyć, aby nie męczyć zbytnio wzroku.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdenilson   @   12:37, 05.09.2014
Okaże się w praktyce czy rzeczywiście będzie to trafiony pomysł. W kwestii ceny to jest znośnie jak na trochę pionierski projekt.
0 kudosPabloMG   @   13:33, 05.09.2014
Pewnie bogaci Amerykanie kupią Oculus Rift i ciekawe czy w ogóle się przyjmie ta zabawka Uśmiech
0 kudosKtobadz   @   13:11, 07.09.2014
Nie wydaje mi się żeby to był pionierski projekt bo była np. konsola wydana tylko w Japonii która wykorzystywała właśnie takie rozwiązanie.
0 kudosFox46   @   15:18, 07.09.2014
Około 1000zł a gogle od SONY zapewne około 1200zł, no chyba że chcą zbić konkurencję wtedy cena musiała by być niższa o co najmniej 200zł.
Nie mniej jednak wydawanie 1000zł na coś takiego to dla mnie strata kasy. Co innego gdyby to było ogólnie rozpowszechnione i bardzo popularne. A tak nie jest i wątpię czy tak kiedykolwiek będzie, no chyba że za 10-20 lat. Wtedy już pewnie nie będę w ogóle grał, co najwyżej w warcaby, albo domino hahahah.