Konsumenckie wersje Oculus Rift powinny kosztować od $200 do $400
Prace nad Oculus Rift trwają od wielu lat, ale do dnia dzisiejszego nie mamy egzemplarzy, które mogłyby być sprzedawane konsumentom.
bigboy177 @ 05.09.2014, 12:25
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, inne, sprzęt
Prace nad Oculus Rift trwają od wielu lat, ale do dnia dzisiejszego nie mamy egzemplarzy, które mogłyby być sprzedawane konsumentom. Twórcy dysponują jedynie swego rodzaju wersjami deweloperskimi, dzięki którym, zainteresowani budowaniem aplikacji, mogą zapoznać się z funkcjonowaniem gadżetu.
Jako że dzień oficjalnej premiery urządzenia jest coraz bliżej, mimo że nie znamy dokładnego terminu, poznaliśmy przybliżoną cenę. Według jednego z założycieli firmy, Nate'a Mitchella, egzemplarze dla zwykłych konsumentów powinny kosztować mniej więcej 200 do 400 dolarów, czyli w granicach tysiąca złotych.
"Chcemy pozostać w przedziale cenowym $200-$400. Finalna cena może się przesunąć w obu kierunkach, zależnie od skali, pre-orderów, komponentów, które wykorzystamy oraz negocjacji biznesowych", wyjaśnia Mitchell.
"Jakkolwiek by nie było, będzie najtańsze, jak to możliwe", dodał inny współzałożyciel, Palmer Luckey. "Taki jest nasz cel", kończy Luckey.
Prócz premiery nie znamy też specyfiki technicznej Oculus Rift. Wiemy jedynie, że deweloperzy cały czas czynią postępy i usprawniają swoje urządzenie. Finalnie powinniśmy dostać coś, co obsłuży rozdzielczość 1080p i będzie generować obraz, odświeżając go z częstotliwością od 75Hz do 90Hz. Powinno to wystarczyć, aby nie męczyć zbytnio wzroku.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler