Twórca Candy Crush Saga uważa, że wszystkie firmy powinny przejść na model free-to-play
Projektant i twórca bardzo popularnej gry na platformy mobilne - Candy Crush Saga - pan Tommy Palm, w wywiadzie udzielonym serwisowi Gamespot poruszył ciekawą kwestię, dotyczącą modelu free-to-play.
gaco @ 16.04.2014, 18:26
Marek "gaco" Gacek
pc, free 2 play
Projektant i twórca bardzo popularnej gry na platformy mobilne - Candy Crush Saga - pan Tommy Palm, w wywiadzie udzielonym serwisowi Gamespot poruszył ciekawą kwestię, dotyczącą modelu free-to-play. Według niego, to właśnie taki system czerpania pieniędzy jest przyszłością gier i jest on zdecydowanie lepszy od konkurentów.
Jak wiadomo, cieniem darmowych gier są mikro transakcje. Przez jednych chwalone w niebiosa, a przez innych obrzucane obelgami. Palm, twierdzi, że growych płatności nie da się uniknąć, jednak twórcy powinni nauczyć się je wprowadzać. Argumentuje to przykładem swoich własnych tytułów, które do ukończenia zabawy w żadnym stopniu nie wymagają przelania choćby złotówki czy dolara. Wiadomo, chciwy traci dwa razy.
Obok swojego szlagierowego tytułu za wzór do naśladowania przedstawił karciankę Blizzarda - Hearthstone. Według Palma, to gra, która idealnie czuje ducha free-to-play, a gdyby wszystkie firmy brały przykład z amerykanów, skończyłyby się niepotrzebne dyskusje, a zyskałaby na tym czysta radość z rywalizacji i rozgrywki.
Bardzo jestem ciekaw Waszego zdania dotyczącego nie tylko wywiadu, ale także modelu darmowego grania i mikrotransakcji. Jak zwykle, czekamy na Wasze komentarze.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler