Kolejne informacje na temat H1Z1 - postapokaliptycznego MMO od Sony
Studio Sony Online Entertainment - oddział japońskiego giganta odpowiedzialny za gry MMO - przygotowuje obecnie kolejny projekt, grę zatytułowaną H1Z1, w której wkraczamy do postapokaliptycznego świata, opanowanego przez zombie, a naszym zadaniem jest po prostu przetrwać.
bigboy177 @ 14.04.2014, 11:55
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps3, ps4, free 2 play
Studio Sony Online Entertainment - oddział japońskiego giganta odpowiedzialny za gry MMO - przygotowuje obecnie kolejny projekt, grę zatytułowaną H1Z1, w której wkraczamy do postapokaliptycznego świata, opanowanego przez zombie, a naszym zadaniem jest po prostu przetrwać. Pierwsze informacje na temat produkcji przekazywaliśmy Wam w zeszłym tygodniu, dzisiaj natomiast mamy garść kolejnych szczegółów, m.in. na temat monetyzacji tytułu.
Po pierwsze projekt będzie free-to-play, a to oznacza, że do rozgrywki nie będzie potrzeba uiszczać żadnych opłat. Możliwa będzie zabawa całkowicie darmowa, ale w grze znajdą się opcjonalne mikropłatności.
"Będziecie zaskoczeni słysząc słysząc, że postanowiliśmy poczekać z mikropłatnościami do momentu kiedy z Wami porozmawiamy. Nic nie kombinuję... jestem poważny. Mamy prawie czystą kartkę. A zatem jesteśmy otwarci na pomysły". - powiedział John Smedley, szef Sony Online Entertainment, na łamach portalu Reddit.
Następnie zaoferował kilka różnych wskazówek, co do tego, wokół czego gracze mogą obmyślać rozwiązania.
1). To będzie gra F2P, podczas fazy early access dostęp kosztować będzie jednak $19.99.
2). Nie chcemy sprzedawać broni. Broń będzie można zdobyć wyłącznie dzięki eksploracji oraz craftingowi. Nie sprzedajemy władzy.
3). Gra kręci się dookoła survivalu. Nie chcemy sprzedawać niczego, co w tym pomoże. Jeśli gra jest zbyt trudna, graj w coś innego. Nie chcemy aby były jakiekolwiek skróty i ułatwienia.
4). Ubrania - tutaj oczywista sprawa, je widzielibyśmy w sklepie. Oczywiście mnóstwo będzie można samemu zrobić i znaleźć.
5). Zrobiliśmy tę grę, ponieważ kochamy robić gry i rozrywkę, dlatego istniejemy. Mimo to, musimy w jakiś sposób zarabiać. Wasze pomysły są dla nas bezcenne, ale starajmy się unikać "dajcie nam wszystko za darmo, bo nam jesteście winni, jesteście dużą firmą, a zatem powinniśmy dostawać darmowe gry" - pomoże nam to bardzo.
Aby podsumować powyższe punkty, Smedley napisał jeszcze:
"Więc, mając w głowie powyższe, zapraszamy do poważnej rozmowy. Słuchamy Was i jeśli chcecie decydować, to jest ku temu okazja".
Prócz mikropłatności, deweloper poruszył także kolejny, niezwykle ważny temat - mapę. Jak się okazuje, będzie ona ogromnych rozmiarów, co pomoże zbudować poczucie izolacji. Gdyby lokacje były małe, to ze względu na sporą liczbę grających, klimat mógłby gdzieś prysnąć, na szczęście twórcy wiedzą jak temu zaradzić.
"W przypadku Planetside 2 popełniliśmy błąd, budując wiele kontynentów, zanim wiedzieliśmy co działa, a co nie. Ta gra jest inna. Zrobiliśmy to mądrzej" - pisze Smedley na łamach Reddit.
"Kiedy ruszymy z Early Access będziemy mieć ogromną mapę. Z czasem (bardzo szybko) będziecie w stanie magicznie przemieszczać się dalej i dalej. Zrobimy to w unikatowy sposób, ale uważamy, że takie rozwiązanie będzie odpowiednim".
"Twoim pierwszym instynktem ma być ukrywanie się. Jeśli widzisz przed sobą 20 graczy, to nie będziesz czuł, że masz do czynienia z apokalipsą. Więc nie martw się: apokalipsa zombie nie będzie sprawiać przyjemności, jeśli będzie jak Disneyland podczas letnich wakacji i jeszcze na dodatek wszędzie są tłumy".
"Więc ilu gracy na serwerze? Kto wie. Jak będziemy dodawać więcej terenów, liczba grających także będzie rosnąć. Jesteśmy podekscytowani. Mamy setki zombie, z którymi będziesz walczył. Zobaczysz hordy... o tak, zobaczysz".
Zapowiada się coraz ciekawiej, prawda? Niestety wciąż nie znamy daty premiery H1Z1. Pozostaje czekać i mieć nadzieję, że podczas tegorocznych E3 sytuacja się w tej kwestii wyklaruje. Natenczas wiadomo tylko tyle, że produkcja będzie miała wczesny dostęp, kosztujący $19.99 i wstępnie trafi do posiadaczy komputerów PC, a dopiero później do właścicieli innych platform (najpewniej PS4). Więcej informacji, jak tylko takowe zdobędziemy.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler