Kilka faktów, których nie znałeś na temat pierwszego PlayStaion

Trudno w to uwierzyć, ale już tym roku, a dokładniej 3 grudnia, legendarna konsola PlayStation obchodzi swoje 20 urodziny.

@ 25.11.2014, 18:41
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
ps

Kilka faktów, których nie znałeś na temat pierwszego PlayStaion

Trudno w to uwierzyć, ale już tym roku, a dokładniej 3 grudnia, legendarna konsola PlayStation obchodzi swoje 20 urodziny. Klasyczna dzisiaj platforma wprowadziła rewolucję do branży gier wideo, głównie za sprawą popularyzacji nośnika CD, grafiki 3D oraz gier ze wszystkich gatunków.

W sieci, aby uczcić zbliżające się święto, opublikowano filmik dotyczący 20 nieznanych wcześniej faktów na temat omawianego sprzętu. Wiele z nich jest naprawdę ciekawych i na pewno przynajmniej części nie znaliście. Dla przykładu, na początku, jeszcze w fazach koncepcji, PlayStation miało być produkowane we współpracy z Nintendo, a w trakcie prac nad platformą przygotowano mnóstwo logotypów koncepcyjnych, z których wybrano ostatecznie ten legendarny. Co więcej, Sony miało kłopoty z zaprojektowanie własnego kontrolera, na poniższym filmiku możecie zobaczyć, jakie były inne jego projekty. Wielką ciekawostką jest także znaczenie symboliki klasycznych przycisków na kontrolerach tej marki - nie będę zdradzał szczegółów, ale zachęcam do oglądnięcia.

Jak wyglądałby świat gier wideo bez konsoli PlayStation? Z pewnością zupełnie inaczej. Marki, jakie debiutowały, na platformie są z nami do dziś i nadal bawią miliony graczy na całym świecie. Metal Gear Solid, Tomb Raider, Gran Turismo, Crash Bandicoot, to tylko końcówka długiej listy gier, które pojawiły się na gadżecie Sony. Macie jakieś wspomnienia z PlayStation? Pochwalcie się nimi w komentarzach, poniżej.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   19:48, 25.11.2014
Ciekawostką było tez sam fakt że PSX miał szybciej DualShocka niżby się mogło wydawać, ale dziwnym trafem wycofali go ze sprzedaży. A sam DS trafił dopiero pod koniec piątej generacji.
0 kudosremik1976   @   20:22, 25.11.2014
Mi najbardziej jest szkoda tych barwionych płyt. Szkoda, że to nie stało się tradycją nie robią innego koloru płyt co generację. Niby nic, ale moim zdaniem to był naprawdę bardzo ciekawy smaczek na tej konsoli wyróżniający tą markę.
0 kudosFox46   @   22:18, 25.11.2014
Pamiętam czarne płyty na PSXie faktycznie miały swój urok i wydawały się nieco grubsze od zwykłych.
0 kudosremik1976   @   23:41, 25.11.2014
Niebieskie też były fajne, ale było ich bardzo mało i chyba weszły wraz z pojawieniem się PS2 i szybko zniknęły.
0 kudosshuwar   @   08:08, 26.11.2014
A może ktoś z MG zrobiłby zestawienie, które pokarze jak zmieniały się podzespoły w kolejnych PS'ach? Ilość ramu, układy graficzne, procki itp.?
0 kudosdenilson   @   08:49, 26.11.2014
Cytat: Fox46
Pamiętam czarne płyty na PSXie faktycznie miały swój urok i wydawały się nieco grubsze od zwykłych.
Mam do nich słabość. Świetnie się prezentowały, ale tylko na płytach CD jest wykorzystywany ten rodzaj pigmentu. Jeszcze dzięki temu pigmentowi płyty są o wiele bardziej żywotne niż bez niego. Uśmiech

Ta konsola to wielkie objawienie, które sprawiło niemałą rewolucję. Zapomnieli o czarnej wersji PSX, tzw. Net Yaroze Uśmiech
0 kudosFox46   @   12:27, 26.11.2014
Cytat: shuwar
A może ktoś z MG zrobiłby zestawienie, które pokarze jak zmieniały się podzespoły w kolejnych PS'ach? Ilość ramu, układy graficzne, procki itp.?


To może było ale na przestrzeni dekad np: przejście z 486 na Pentium, albo przejście z Dyskietek 3,5 na CD. Dalej nie ma sensu się pchać i rozwijać. Komputer głownie był narzędziem pracy, konsola do grania. Przecież wiekszość procesorów dla komputera PC były robione z myślą o pracy, podobnie jeżeli chodzi o np: Amigę też reklamowano ją jako narzędzie pracy a nie jako rozgrywkę domową. Dopiero z czasem odkryto kolejne zaletę urządzenia PC iż nadaje się do gier.

Cytat: denilson
Mam do nich słabość. Świetnie się prezentowały, ale tylko na płytach CD jest wykorzystywany ten rodzaj pigmentu. Jeszcze dzięki temu pigmentowi płyty są o wiele bardziej żywotne niż bez niego. Uśmiech

Ta konsola to wielkie objawienie, które sprawiło niemałą rewolucję. Zapomnieli o czarnej wersji PSX, tzw. Net Yaroze Uśmiech


Ano i te grube pudełka!! to było coś takie wielkie pudełka CD super to wyglądało. Nie wspominam już nawet o grach na PSXa i PS2.
Lipa była trochę z PS2 gdzie płytki wyglądały jak NO-Name z logiem na przedzie i napisem, PlayStation 2 i tytułem gry(potem były takie jak na PC tylko na dole było PlayStation 2 napisane), no i sama jakość płytek byłą gorsza bo nie mogły być tak zrysowane jak te ciemne i niebieskie z PSXa bo już potem napęd nie odczytywał, gdzie przy PSXie mogła być lodowisko a i tak czytał.
Potem pamiętam jak wszedł Xbox to pozamiatał swoją mocą PS2, ale warto było mieć Xboxa i PS2 to była nowa generacja, tak samo PS3 i X360.
0 kudosdenilson   @   17:18, 26.11.2014
Cytat: Fox46
Ano i te grube pudełka!! to było coś takie wielkie pudełka CD super to wyglądało.
No ba Uśmiech Takie pudełka to się nazywają double jewel case. Dla PSX to standard, w przypadku muzyki dość często się pojawiały przy większych kompilacjach.
Dodaj Odpowiedź