Halo 2: Anniversary dla Xboksa One nie będzie działać w 1080p

Halo 2: Anniversary wchodzić będzie w skład Halo: The Master Chief Collection, czyli specjalnej kolekcji gier z serii Halo, opracowanej z myślą o konsoli Xbox One.

@ 08.10.2014, 13:21
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
xbox, xbox 360, xbox one

Halo 2: Anniversary dla Xboksa One nie będzie działać w 1080p

Halo 2: Anniversary wchodzić będzie w skład Halo: The Master Chief Collection, czyli specjalnej kolekcji gier z serii Halo, opracowanej z myślą o konsoli Xbox One. Jako że to starsza produkcja, a oryginalnie zadebiutowała na pierwszym Xboksie, można było spodziewać się, że na next-genie Microsoftu deweloperzy bez problemu osiągną pełne 1080p. Tak się jednak nie stało.

Jak donosi portal IGN, Halo 2: Anniversary śmigać będzie "jedynie" w rozdzielczości 1328×1080, zamiast 1920×1080. Informacja taka dociera do nas od producenta wykonawczego ze studia 343 Industries, niejakiego Dana Ayouba. W trakcie wywiadu dla IGN powiedział on, że Halo 2: Anniversary "wyglądało fantastycznie już w 720p", ale programiści postanowili mocniej pocisnąć sprzęt i uzyskać nieco wyższe parametry wyświetlanego obrazu. Jednocześnie starano się dobrnąć do magicznych 60 klatek na sekundę. W rezultacie oprawa będzie może odrobinę brzydsza, ale na pewno animacja płynniejsza. Co ciekawe, pozostałe gry wchodzące w skład Halo: The Master Chief Collection będą śmigać w pełnym 1080p. Będą to pierwsza część Halo, Halo 3 oraz Halo 4.

Halo 2: Anniversary dla Xboksa One nie będzie działać w 1080p
Jeśli zastanawiacie się dlaczego przy Halo 2 nie udało się wycisnąć 1080p, podczas gdy odświeżone Halo: Combat Evolved bez problemu sobie radzi z taką rozdzielczością, to inny przedstawiciel studia, Frank O'Connor, wyjaśnia tę kwestię na łamach forum NeoGAF.

"Halo: Combat Evolved Anniversary leci na teksturach z Xboksa 360, z drobnymi poprawkami w renderingu oraz oświetleniu. H2A korzysta z wyższej rozdzielczości tekstur, modeli, postaci oraz animacji, a w dodatku wspiera silnik OG w tym samym czasie".

Jakkolwiek by nie było, dla fanów serii szykuje się prawdziwa gratka, prawda? Najpewniej każdy posiadacz Xboksa One będzie chciał się dorwać odświeżone przygody Master Chiefa. Tym bardziej, że wśród projektów ekskluzywnych dla next-gena Microsoftu nie ma jak na razie zbyt wielu porywających tytułów.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   16:07, 08.10.2014
To już przestało śmieszyć, ciągle mają problemy z osiągnięciem tych 60 klatek.
0 kudosFox46   @   16:57, 08.10.2014

Tak to już jest chcą 60 klatek to muszą zjechać do niższej rozdzielczości bardzo niskiej czyli 720. Coś kosztem czegoś innego. Gdyby nowa generacja faktycznie miała nadmiar mocy, problemu by nie było.
0 kudosdenilson   @   20:48, 08.10.2014
Żenady ciąg dalszy. Robią sobie jakieś kpiny z graczy. Obiecywali rewolucję.