Twórca Final Fantasy XV chce aby jego gra przemawiała do niedzielnych graczy

Przed kilkoma dniami mieliśmy dla Was nowe materiały filmowe, promujące Final Fantasy XV. Dzisiaj mamy nieco informacji na temat założeń projektu, który, jak się okazuje, będzie przystępniejszy dla niedzielnych graczy.

@ 23.09.2014, 14:10
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4, xbox one

Twórca Final Fantasy XV chce aby jego gra przemawiała do niedzielnych graczy

Przed kilkoma dniami mieliśmy dla Was nowe materiały filmowe, promujące Final Fantasy XV. Dzisiaj mamy nieco informacji na temat założeń projektu, który, jak się okazuje, będzie przystępniejszy dla niedzielnych graczy. Taki cel przyświeca przynajmniej dyrektorowi, Hajime Tabata.

Jakie konkretnie elementy gry mają przemawiać dla "świeżaków"? Po pierwsze, system walki, oparty wyłącznie na jednym przycisku, a po drugie, samochód, który jeździ sam. Trzeba przyznać, że oba pomysły są dość kontrowersyjne, ale może w szaleństwie jest metoda na to, aby do marki przyciągnąć nowych szarpiących? Przekonamy się po premierze.

"Chcę aby Final Fantasy 15 było nastawione mocniej na niedzielnych graczy", wyjaśnia Tabata w rozmowie z Eurogamerem.

"Oczywiście głębia gry pozostanie niezmieniona, ale chcę aby gracze mogli bez najmniejszych problemów czerpać przyjemność i poczuć ową głębię".

Z tego między innymi powodu, samochód, który zobaczycie na pierwszych zwiastunach (link na początku niniejszej wiadomości) może jeździć sam, bez jakiejkolwiek ingerencji grającego. Dodatkowo, uproszczono system walki tak, aby wykorzystywał on możliwości konsoli, miast zręczności samego szarpiącego.

Twórca Final Fantasy XV chce aby jego gra przemawiała do niedzielnych graczy
"To będzie w zasadzie jeden przycisk, a SI intuicyjnie wybierać będzie najbardziej satysfakcjonujące ruchy, dając ci poczucie natychmiastowej nagrody - wszystko to za sprawą jednego przycisku. Osobiście nie staję się młodszy. Nie chcę jak oszalały wciskać przycisków. Chcę wykorzystać inteligencję nowego sprzętu i nie mieć problemów z wykonywaniem ruchów".

Trochę rozsądku w tym jest. Wypadałoby jednak dać graczom opcje wyboru. Ci, którzy lubią naparzać po przyciskach, mieli by taką opcję, a ci którzy wolą skupić się na historii i głębi świata, mogliby uprościć walkę. Ciekawe czy tak właśnie rozwiąże to deweloper. Z niecierpliwością wyczekuję na kolejne doniesienia.

Sprawdź także:
Final Fantasy XV

Final Fantasy XV

Premiera: 29 listopada 2016
PS4, XBOX ONE, PC

Final Fantasy XV to piętnasta odsłona głównego cyklu niezwykle popularnego jRPG. Niezmiennie od powstania pierwszej części w 1987 roku dewelopingiem zajmuje się firma Squ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosfebra1976   @   16:56, 23.09.2014
Oki, oki. Mogli by jednak dać opcję znaczącego utrudnienia gry. Casuale niechaj wciskają ten jeden przycisk a stare wygi niech się mordują.
0 kudosPabloMG   @   17:53, 23.09.2014
Moda na wspieranie niedzielnych graczy raczej się nie zmieni, starsi gracze mogą zapomnieć o złożonej mechanice bo wtedy gra nie trafi do każdego.
0 kudosLucas-AT   @   17:55, 23.09.2014
Cytat: osoba cytowana
Po pierwsze, system walki, oparty wyłącznie na jednym przycisku, a po drugie, samochód, który jeździ sam.

Co się dzieje w tej branży. Najpierw czytam o kontynuacji Sleeping Dogs, która będzie grą free-to-play tylko na PC bez fabuły, a teraz Final Fantasy [*].
0 kudosdenilson   @   18:48, 23.09.2014
Co za pomysł i to dla mnie bardzo irracjonalny. Rozumiem że chcę trafić do nowych klientów, ale niech nie robią z nich kalek. Walka jednym przyciskiem to od razu się nasuwają gry hack'n'slash.
0 kudosFox46   @   21:09, 23.09.2014
Tak chcą trafić do szerszego grona graczy, z tym że nie tedy droga... niestety każda marka musi kiedyś ucierpieć z tego powodu. W tym wypadku padło na FF, w końcu kiedyś musiało....
0 kudosfebra1976   @   21:34, 23.09.2014
Cytat: Fox46
Tak chcą trafić do szerszego grona graczy, z tym że nie tedy droga
Jeżeli tak to mogli takie ''cuś" wydać np. na tablety czy smartfony, lub jakiś pociotek finala z podtytułem "Łatwiej już być nie może/ 簡単にできませんでした) Dumny .
A nie pełnoprawny numerowany tytuł. Jest jeszcze opcja że Japończycy lubią teraz takie rzeczy a reszta świata...
...Jaka reszta świata.
0 kudosUxon   @   08:26, 24.09.2014
Cytat: Artykuł
Po pierwsze, system walki, oparty wyłącznie na jednym przycisku, a po drugie, samochód, który jeździ sam

Przydałby się do tego jeszcze dobry tutorial i system podpowiedzi. A w ogóle super rozwiązaniem byłoby, gdyby po nienaciśnięciu przycisku, po kilku sekundach gra robiła to sama. Wtedy dotarłaby do naprawdę ogromnego grona odbiorców, bo i niewidomi, i dzieci trzyletnie, i nawet nieboszczycy mogliby zagrać Uśmiech
0 kudosremik1976   @   08:48, 24.09.2014
W sumie to nie wiele się zmieniło. Przecież wcześniej też wszystko robiło się jednym przyciskiem przynajmniej w tych częściach w które grałem. Fakt, że pozbawienie gracza wyboru formy ataku jest przegięciem, ale akurat system walki w FF zawsze był kiepski i cholernie monotonny, więc może zmiana wyjdzie na plus. Ważne żeby gracz czuł, że ma duży wpływ na przebieg walki, bo wcześniej to było takie naciągane i w zasadzie walki przebiegały na zasadzie cios za cios. To akurat nigdy mi się nie podobało w tej serii chociaż gra naprawdę da się lubić.
0 kudostomekreg   @   11:27, 24.09.2014
Po co w ogóle naciskać jakieś przyciski, skora samochód jedzie sam to nasz bohater może też sam walczyć, poco ciągle naciskać przycisk, tym bardziej, że ciągle jeden ten sam. Lepiej siedzieć sobie patrzeć. Ludzie to GRA a w gry się gra a nie je ogląda.
0 kudosKreTsky   @   12:25, 24.09.2014
Znając życie, przez 8h będziemy klepac jeden przycisk i koniec gry. Spodziewałem się czegoś ambitniejszego ;/
0 kudosFox46   @   13:18, 24.09.2014
Cytat: tomekreg
Po co w ogóle naciskać jakieś przyciski, skora samochód jedzie sam to nasz bohater może też sam walczyć, poco ciągle naciskać przycisk, tym bardziej, że ciągle jeden ten sam. Lepiej siedzieć sobie patrzeć. Ludzie to GRA a w gry się gra a nie je ogląda.


Właśnie jakbym chciał oglądać grę to bym se kupił film i go obejrzały nie kupował pseudo grę. Taki nawet AsuraWratch się nie przyjął mimo iż klepało się dwa przyciski przez cała grę.
W FF był jRPGiem wybierało się ataki itp: więc nie ma co narzekać że oo bo jedne przycisk czy inne głupie argumenty. NIe patrzmy w stronę tych X360 i PS3 bo jakby nie było to było cholernie uproszczone już wtedy.....
Dodaj Odpowiedź