GC '14: Bloodborne - twórcy zdradzają sporo szczegółów na temat systemu walki
Na konferencji firmy Sony dowiedzieliśmy się nie tylko masy informacji o zapowiedzianych już tytułach, ale również poznaliśmy kilka asów z rękawa japońskiego giganta.
Materdea @ 13.08.2014, 10:39
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨💻
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
ps4
Na konferencji firmy Sony dowiedzieliśmy się nie tylko masy informacji o zapowiedzianych już tytułach, ale również poznaliśmy kilka asów z rękawa japońskiego giganta. Choć Bloodborne niewątpliwie należy do drugiej kategorii, to produkcja From Software była znana fanom jeszcze przez imprezą w Niemczech. Dziś zaznajomiliśmy się z nowym zwiastunem oraz garstką ciekawostek na temat systemu walki.
Pomimo tego, że From Software to ludzie odpowiedzialni i za Demon's Souls, jak i Dark Souls, tak Bloodborne ma odróżniać się od poprzednich dzieł tego studia. Czynnikiem wiążącym wszystkie gry będzie poczucie spełnienia z pokonania pozornie niemożliwych wyzwań. Pogłębienie tego uczucia deweloperzy chcą osiągnąć poprzez zainicjowanie nowych skrajnych emocji podczas rozgrywki, kiedy dłonie zaczynają się po prostu pocić.
Problem (lub zaleta) Soulsów polegał w dużej mierze na tym, iż gracz potrafił sporo czasu przeczekać za osłoną bądź tarczą, czekając na dogodny moment zadania ciosu. Mimo to podkręcenie ofensywnych taktyk w ostatniej produkcji From Software nie było wystarczające (wedle producentów), zatem przeciwnicy w Bloodborne będą jeszcze szybsi, jeszcze bardziej agresywni oraz wystąpią w zwiększonej ilości. Deweloperzy jednak zapewniają, iż "nie jest to gra hack & slash. (...) Bloodborne ciągle jest action-RPG i walka wciąż jest bardzo strategiczna, a także wymaga taktyki".
Produkt dedykowany wyłącznie PlayStation 4 zaoferuje łaknącym jeszcze głębszego poczucia uczestnictwa w akcji autorski system walki nazwany Regain, który nagrodzi graczy podejmujących ryzyko podczas potyczek. Ci, którzy będą bardziej stanowczy i skorzystają z nieszablonowych rozwiązań na pokonanie bossa, mogą liczyć na pewne profity. Regain umożliwia odzyskanie straconego życia, szybko kontrując kolejne uderzenia oponenta - między innymi taki "ficzer" wymienia Masaaki Yamagiwa z japońskiego studia. Ma to zapewnić ciągłą dynamikę i do minimum zniwelować pasywną rozgrywkę.
Jak sami widzicie, kolejny tytuł od From Software szykuje się zupełnie inaczej od ich poprzednich dokonań. Bloodborne może pozytywnie zaskoczyć, ciężko zatem spisywać tę produkcję na straty, wszak exclusive dedykowany konsoli PlayStation 4 ma szansę na stanie się podobnym szlagierem jak np. Dark Souls.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler