Dead Island Riptide (PC) - okladka

Dead Island Riptide (PC)

Premiera:
23 kwietnia 2013
Premiera PL:
26 kwietnia 2013
Platformy:
Gatunek:
Akcja
Język:
Producent:
Wydawca:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (89)Gram (19)Ukończone (47)Kupię (10)

Opis Dead Island Riptide (PC)
DevMat @ 14:06 06.06.2012
"DevMat"

Śr. długość gry: 17h 33min

+ czaswięcej

Dead Island Riptide to kolejna odsłona polskiej produkcji traktującej o zombie. Podobnie jak w przypadku poprzedniczki, za jej opracowanie odpowiada wrocławski Techland.

Fabularnie mamy do czynienia z bezpośrednią kontynuacją historii. Nasz bohater po załatwieniu hord zombie na wyspie w końcu dostał się na statek płynący do domu. Niestety szczęście nie trwało długo. Wkrótce po wypłynięciu okazuje się, że i statek został opanowany przez nieumarłych. Z powrotem trafiamy więc na wyspę - tym razem Palanai - i na nowo rozpoczyna się walka o przetrwanie.

Nowe otoczenie sporo różni się od tego z pierwszej części. Przede wszystkim nie spotkamy tutaj tak dużej liczby zabudowań. Teraz większość miejsca zajmują dżungle i wodospady. Pojawiło się także miasto, jednak nie zajmuje ono dużego terenu na mapie. Twórcy wprowadzili również sporą zależność zabawy od pogody. Tropikalna wyspa bardzo szybko ulega przemianie. Spokojne miejsca wraz z nadejściem wielkiej ulewy zmieniają się w śmiercionośną rzekę. Zalaniu ulegają różne tereny, a w wodzie trudniej jest się poruszać i narażamy się na ataki przeciwników. Naturalnie wprowadzone zostały różnego rodzaju środki transportu, jak choćby łódki.

Spory nacisk w Dead Island Riptide położono na elementy taktyczne. Zdarzają się etapy gdzie musimy przez chwilę zabarykadować się przed napierającą grupą zombie. Dobrze jest wtedy skorzystać z elementów otoczenia, gdyż mogą się one okazać pomocne w chwilowym zatrzymaniu żądnych krwi nieumarłych, a my w tym czasie wymyślamy drogę ucieczki.

Jeśli chodzi o dostępny arsenał to nadal mamy spory wybór. Przede wszystkim jako broń możemy wykorzystać praktycznie każdy element otoczenia. Tak więc nie zabrakło wszelkiej maści kijów, siekier itp. Dużo więcej znajdujemy natomiast broni palnej. Wykorzystując te narzędzia możemy na wiele sposobów poradzimy sobie z zombiakami. Ponadto pojawiły się całkiem nowe potwory, m.in. poczwara, która z odległości rzuca w nas swoim ciałem.

Dead Island Riptide to zmodyfikowany silnik graficzny poprzednika, a w związku z tym oprawa wizualna jest nieco bardziej przejrzysta i szczegółowa. Deweloper sporo zmian poczynił w kwestii optymalizacji, a to oznacza płynniejszą, niczym nieskrępowaną rozgrywkę.


Wkład w encyklopedię mieli:   mareczek_89, Dirian, dabi132, MicMus123456789,
PEGI: Od 18 latZawiera przemocZawiera mocny językZawiera sceny wywołujące strachZawiera kontrolowane rozgrywki sieciowe
Screeny z Dead Island Riptide (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   14:39, 10.05.2013
Póki co jestem po jakieś godzinie grania i przyznam, że była to bardzo miła godzina grania Uśmiech Trochę mnie zdenerwowało, że po imporcie postaci z DI nie przeszła ani kasa, ani broń i, że trzeba znów z wiosłem biegać. Ale to szczegół, zobaczę co będzie dalej.
0 kudosKrru   @   07:35, 12.05.2013
Riptide jest znacznie bardziej wciągający niż poprzednik.
0 kudosMicMus123456789   @   20:14, 14.05.2013
W DI była parę smaczków jak gazeta FAKT czy Polska flaga w Riptide nic nie znalazłem jeszcze, a jestem już w mieście. Ale za to znalazłem nawiązanie do filmu "Jestem Legendą" w filmiw główny bohater codziennie jeździł na molo, a w grze mamy przy pomoście jeep'a, a na nim walizki jak w filmie, a na pomoście biurko, a przy nim facet. Miły akcent, albo ja to źle zinterpretowałem Dumny
0 kudosKrru   @   07:09, 16.05.2013
A skoro już o nawiązaniach mowa - na arsenał żołnierza Johna Morgana składają się m.in. pazury jako żywo przypominające adamantiumowe ostrza Wolverine'a (odniesienie do ,,X-Menów").
0 kudosMicMus123456789   @   08:43, 16.05.2013
Znów piszesz o rzeczach oczywistych. Wszędzie już o tym "trąbili".

Edit:

Gra ukończona, fabuła trochę lepsza moim zdaniem niż w pierwszej części, ale w pełnoprawnej dwójce już taki poziom nie przejdzie. Do tego w tajemniczy sposób dwie ważne postacie "zniknęły", a samo zakończenie zrobiło na mnie wrażenie.
0 kudosFox46   @   01:05, 17.05.2013
Ogólnie jak czegoś nie zrobią z silnikiem to kiepsko widzę dwójkę, silnik jest za sztywny może w DI tak wypada ale nie okłamując czwarta edycja silnika według mnie znacznie lepsza od piątek która wypada dużo słabiej.

Zobaczymy jak to wyjdzie w nowym COJu
0 kudosKilmoel   @   07:51, 15.06.2013
Witam
Mam problem z grą, mianowicie odpalam grę, wybieram postać i jestem na jakimś statku, gdy tylko podchodze do drzwi gra przestaje działać.
Gdyby ktoś wiedział o co chodzi i zna sposób na usunięcie błędu proszę mnie o tym powiadomić.
0 kudosLeszczu_99   @   17:18, 07.07.2013
Świetna gra, mimo, że nie lubię gier, w których walczę z zombiakami. Ciekawa fabuła, swobodne przechodzenie gry, rozwój postaci, fajna mapa na +. Kilka irytujących bugów na -. Polecam tę produkcję wszystkim!
0 kudosurban1212   @   22:08, 02.11.2013
No cóż, powtórka z rozrywki, prawie identyczna jak pierwsza część pod względem grafiki i mechaniki. Fabuła mniej ciekawa i krótsza. Dla niezainteresowanych serią Dead Island polecam kupienie pierwszej części, a Riptide tylko w ostateczności. Co prawda jest to dobra gra, ale według mnie jedynka miała znacznie ciekawszy świat i dłuższą fabułę. Riptide nadrabia to nieco większymi możliwościami w walce - zróżnicowanie broni i przeciwników. Moja końcowa ocena to 7/10.
0 kudosnikalij   @   07:44, 09.04.2015
W moim odczuciu opowieść prezentuje się ciekawiej w porównaniu z pierwszą częścią gry. Fabuła jest bardziej złożona, a i świat bardziej wymagający. Gra mi się wyśmienicie... za wyjątkiem płynności. Lecz w tym jeszcze sobie pogrzebię Uśmiech ) Co do akcentów polskich w pierwszej części przypominam "zdrowaśke" w kościele. W drugiej części gry również jeszcze niczego podobnego nie zalazłem. Oczywiście tradycyjnie, jak to ode mnie, kop w dupę i krecha nie do zignorowania za brak pełnej polskiej lokalizacji gry. Olefanie wspułziomóf i tojotalna olewga dla rozwojó rodzinej kóltóry- na poziomie najwyższym...
0 kudosJackieR3   @   08:31, 09.04.2015
No ta "zdrowaśka" to faktycznie zajefajny pomysł.
Ale jeśli chodzi o pełną polską lokalizację to mam wątpliwości czy jest w tym wypadku konieczna.Koszty spore a efekt mógłby być groteskowy.Oczywiście zaraz przychodzą mi do głowy zombiaki z "Postala 2" z tekstem "Żryj kupę" ale tamta gra była z założenia groteskowa i tam ten dubbing pasował.
0 kudosnikalij   @   11:45, 13.04.2015
Głównie chodzi mi o to, że jeżeli nie będą robione polskie wersje, nie będzie kasy na dalszy rozwój w tej dziedzinie. Moze na początku niech to będzie ślamazarne i nieporadne. Lecz już dzisiaj widać pięknie spolszczone gry na bardzo dobrym poziomie. A jeżeli chodzi o koszty, to i tak ponosi je końcowy odbiorca, A ja chętnie na taki cel się dorzucę Uśmiech
0 kudosMilerv12   @   11:47, 24.08.2015
Gra jak dla mnie wymiata Szczęśliwy sporo broni , dużo ulepszeń postaci jak i broni Szczęśliwy
te zwolnienia przy odcinaniu kończyn zombie Szczęśliwy. Ma też jeden minus :c środowisko dokoła jest niezniszczalne. Jedziesz samochodem przywalisz w mały drewniany płotek przy prędkości ok. 100km/h , samochód staje a płotek stoi jak stał :/ . Po za tym dobra grafika Szczęśliwy
Polecam fanom gier o tematyce zombie Szczęśliwy .
0 kudosTheCerbis   @   23:28, 09.05.2017
Najgorsze. Zakończenie. Na świecie. Poirytowany
Dodaj Odpowiedź