Worlds of Magic to gra strategiczna, będąca duchowym spadkobiercą Master of Magic. Za jej opracowanie odpowiada polskie studio Wastelands Interactive.
Potężni czarnoksiężnicy zapragnęli stać się nieśmiertelni i sięgnąć niebios. Ta arogancja z ich strony doprowadziła do rozdarcia świata u podstaw. Ścigani za swoje zbrodnie magicy, pootwierali portale do innych światów. Pragnący rządzić i tam, rozpoczęli na nowo studiowanie magii, która okazała się zupełnie inna niż ta znana im do tej pory. Na nowo więc rozpoczął się wyścig o panowanie nad światem.
Zabawa polega na budowaniu własnego miasta, zapewnieniu odpowiedniego rozwoju ekonomi, rekrutowaniu jednostek oraz podbijaniu nowych terenów. Twórcy w każdym z aspektów wprowadzili dużą różnorodność. Mamy bowiem do wyboru jaką szkołę magii rozwijamy czy może każdą po trochu i w czasie bitew wykorzystujemy różnorodne zaklęcia. Możemy również powoływać potężnych bohaterów, którzy potrafią przesądzić o losach bitwy. Do wyboru oddano kilka klas. Każda z nich posiada inne jednostki do rekrutowania, a co za tym idzie każdą gra się inaczej. Należy także zadbać o pokarm dla podopiecznych oraz i ich morale.
Walka to jednak nie jedyna droga do zwycięstwa. Ważna jest także dyplomacja. Podpisywanie traktatów pokojowych czy też zawieranie umów handlowych, pomaga w osiągnięciu celu.
Twórcy wprowadzili całkowitą losowość terenów, co oznacza, że każda nowo rozpoczęta gra różni się od poprzedniej.
Panowie z polskiego studia Wastelands Interactive chyba lubią duże wyzwania. Ewentualnie - są prawdziwymi szaleńcami, bo z niewielkim budżetem, jaki zebrali na Kickstarterze (podobno ledwie kilkaset z...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler