Stranded Deep - ogrywamy wersję Early Access PC - komentarze

Offline
Uxon //grupa Stowarzyszenie Płatnych Morderców » [ Punisher (exp. 7250 / 10800) lvl 13 ]0 kudos
Warto dodać, że studio tworzące tę grę składa się tylko z dwóch osób, należy więc być świadomym wielu ograniczeń. Poza tym brak zombie i innych dziwnych, wymyślonych maszkar sprawia, że wyjdzie z tego pierwszy chyba symulator przetrwania. W survivalu chodzi raczej o unikanie nadmiernych emocji, a nie ich szukanie, może dlatego jest tak "nudno" z perspektywy gracza. Les Stroud powiedział w jednym z odcinków swojego programu, że "Survival to nie ryzykowanie, wspinanie się po śliskich skałach, lub bezsensowne wskakiwanie do lodowatej wody. Survival to spokojne i metodyczne planowanie każdego kolejnego kroku, bo nawet najmniejszy błąd może kosztować nas życie". Patrząc pod tym kątem można zrozumieć dlaczego jest, przynajmniej teoretycznie, tak mało interesująco. Głód, wyziębienie/przegrzanie, niekorzystne warunki atmosferyczne i dzikie zwierzęta, to raczej wszystko co może nas spotkać w takiej sytuacji. Gra ma być realistyczna, pytanie tylko, jak w finalnej wersji uda się ten realizm oddać. Niemniej będzie pewnie raczej tylko dla fanów survivalu i jak ktoś nie lubi tych klimatów, to pewnie wiele w niej dla siebie nie znajdzie.



Offline
Dirian //grupa MiastoGier.pl » [ Redaktor ]0 kudos
Cytat: Uxon
W survivalu chodzi raczej o unikanie nadmiernych emocji, a nie ich szukanie, może dlatego jest tak "nudno" z perspektywy gracza.

Jasne, ale pamiętajmy, że to nadal tylko gra. Nie mówię, że ma być tu akcja na każdym kroku, niemniej jakieś urozmaicenia by się przydały. A to jakaś psująca się tratwa, jakieś choróbsko, atak wściekłych komarów. No nie wiem.

Na razie zbyt szybko robi się nudno, szczególnie że zginąć tu dość ciężko. Z głodu umrzeć się za bardzo nie da, bo na praktycznie każdej wyspie są jakieś kraby, kokosy, na niektórych nawet rosną ziemniaki. Rekiny zbytnio agresywne nie są, więc też nie stanowią większego zagrożenia. Chorób na razie nie ma, bo zjedzenie nieugotowanych karbów kończy się wymiotami i tym, że postać przez kilka sekund nie może się ruszać. I tyle.

Offline
Uxon //grupa Stowarzyszenie Płatnych Morderców » [ Punisher (exp. 7250 / 10800) lvl 13 ]0 kudos
Czyli, jak widać, jeszcze wiele do zrobienia przed nimi. Ale sama koncepcja jest bardzo dobra. Pytanie tylko jak ta gra będzie wyglądać, gdy zostanie ukończona, bo można wiele udoskonalić. Póki co jednak 15 euro to gruba przesada.

Offline
Sunys //grupa Mieszczanie » [ Niewolnik (exp. 5 / 10) lvl 1 ]0 kudos
Tylko pytanie co dalej.. W jaką stronę pójdą wydawcy, bo tak naprawdę jeśli ta gra ma wyłącznie polegać na survivalu, zwiedzaniu kolejnych wysp bez większego celu przez kompletny brak fabuły - sama katastrofa prywatnego odrzutowca nie jest czymś,co przyciągnęło by mnie na dłużej, braku zagrożeń typu tubylcy, dzikie zwierzęta ( poza rekinami ofc.) to nie przewiduje jej długiego zainteresowania.

Offline
denilson //grupa Akademia Morderców » [ Szef Akademii (exp. 18230 / 24300) lvl 15 ]0 kudos
Cytat: Sunys
W jaką stronę pójdą wydawcy, bo tak naprawdę jeśli ta gra ma wyłącznie polegać na survivalu, zwiedzaniu kolejnych wysp bez większego celu przez kompletny brak fabuły - sama katastrofa prywatnego odrzutowca nie jest czymś,co przyciągnęło by mnie na dłużej, braku zagrożeń typu tubylcy, dzikie zwierzęta ( poza rekinami ofc.)
Na razie ten pomysł im kiełkuje. Może się okazać, że część albo wszystkie wymienione elementy pojawią się w wersji finalnej. Ciekawi mnie jak to byłoby w przypadku tubylców, bo element survivalu byłby jeszcze silniejszy. Z kolei zakończeniem mogłoby być uratowanie siebie z bezludnej wyspy. Scenariusz filmu "Cast Away" byłby dobrym wzorcem, szablonem co mogą zrobić.

Offline
Dirian //grupa MiastoGier.pl » [ Redaktor ]0 kudos
No niby mogą, ale raczej wątpię by się do tego posunęli. Jak wspomniał Uxon, grę tworzą zaledwie dwie osoby, a stworzenie dużej wyspy + osiedlenie tam tubylców wymagałoby ogromnego nakładu prac (przygotowanie SI, sprawienie, że ci tubylcy byliby czymś więcej, niż tylko łażącymi od punktu do punktu manekinami). Myślę, że lepiej niech rozwijają to, co już tutaj jest - czyli crafting, obszary do eksploracji, itp.

Liczba czytelników: 475815, z czego dziś dołączyło: 0.
Czytelnicy założyli 53787 wątków oraz napisali 675832 postów.