Metro: Exodus (PC) - komentarze



Offline
Dirian //grupa MiastoGier.pl » [ Redaktor ]0 kudos
Metro ukończone. Początkowo byłem zachwycony, ale im dalej, tym entuzjazm opadał. Pierwsze, zimowe lokacje zachwycały mnie klimatem. Pustynna zupełnie nie podeszła, wyglądała jak biedna wersja Mad Maksa. Dalej nie było lepiej, Tajga zapowiadała się ciekawie, ale też ostatecznie dość mocno się tam znudziłem. Gra jest zbyt mocno przegadana - z jednej strony buduje to klimat, z drugiej, konieczność zatrzymywania się i długaśnego stania w miejscu by wysłuchać dialogów, z czego 3/4 jest w sumie mało ciekawa. Nie można odmówić twórcom za to jakości dialogów - pod tym względem jest świetnie i takie gry Ubisoftu to są zdeklasowane na kilometry. Nieźle wykreowano też postaci niezależne, w tym naszych towarzyszy. Bardzo dużym problemem jest natomiast to, że bohater jest niemową - po prostu to irytuje i męczy od początku, aż do napisów końcowych.

System strzelania jest najlepszy z całego cyklu, ale nie oznacza to, że jest świetnie. Do tego grze daleko. Zawiódł mnie też bestiariusz, który jest mocno ograniczony i zbyt często walczymy z tymi samymi pokrakami. Fabuła jest dość przyzwoita, ale liczyłem na coś więcej - wątek mało kiedy zaskakuje i ma się wrażenie, że przechodzimy go po nitce.

Częściowo otwarty świat niby daje więcej możliwości, ale i tak czułem się jakoś ograniczony. Wiele lokacji i tak wymusza walkę, a skradanie się w sumie jest tutaj zrealizowane słabo i niespecjalnie nagradza gracza. Same mapki są też mocno puste - jedyne co znajdujemy to złom, sporadycznie jakieś ulepszenie. Mała liczba misji pobocznych nie zachęca do eksploracji map, a i w sumie pomijając kilka lepszych miejscówek, mapy nie oferują zbyt wiele atrakcji.

Ogromnym plusem jest na pewno oprawa wizualna, dobrze wypada też optymalizacja na PC o ile pogrzebiemy w ustawieniach. Pod tym względem jestem pozytywnie zaskoczony. Nie czuć też zbytnio tego charakterystycznego dla gier ze wschodu "drewna" - animacje są naprawdę porządne i widać, że twórcy się napracowali. Pod tym względem to AAA pełną gębą.

Na dłuższą metę trochę się jednak wynudziłem i dociągnąłem rozgrywkę do końca tylko by ujrzeć napisy końcowe.

Offline
shuwar //grupa Wojownicy RPG » [ Obywatel 2014 i 2018 ]0 kudos
Mam podobne odczucia jak Dirian. Dużo gadania, co wymuszało na mnie stanie i słuchanie (co potem się okazywało i tak mało istotne). Ja się zastanawiam, czy gdyby zrobili z tego korytarzową grę, nie wyszłoby to lepiej.

Trochę mnie również zawiodło zakończenie, które było szumnie promowane, że wszystkie nasze czyny będą miały na nie wpływ... no miały, ale... bez przesady. Takie 0/1 to było.

Offline
gajda1000 //grupa Akademia Morderców » [ Szef Akademii (exp. 534 / 800) lvl 8 ]1 kudos
Też przegrałem to Metro i liczyłem na coś więcej. Gra wygląda ładnie na najwyższych albo wysokich ustawieniach (wersja PC). Ale fabuła, lokacje poza główną (metro, tunele, zima), są średnie. Porywajątylko na chwilę. Poza tym gra ma ciągłą przygnębiającą atmosferę, mało tam wytchnienia. Albo nastrój mi nie dopisał, albo za dużo podobnych gier już widziałem. 6/10. Długie loadingi nawet z SSD... dziwne. Po porstu Nuda.

Offline
gajda1000 //grupa Akademia Morderców » [ Szef Akademii (exp. 534 / 800) lvl 8 ]1 kudos
Cytat: Guilder
Cytat: gajda1000
Poza tym gra ma ciągłą przygnębiającą atmosferę, mało tam wytchnienia.
To akurat wskazane, tak powinna wyglądać dobrze zrobiona gra post-apo. Wszystkie książki takie były, dwie pierwsze części gier w większości też.


Grałem w pierwszą część i tam dominował klimat grozy. Tutaj po prostu gra mnie nużyła i dobijała klimatem, jakoś tak się to skompensowało. Książki znam i mam z empika ;) Fallout 3 to też dobra gra post apo, mimo tego pozbyto się tam wiecznie ciężkiej atmosfery.

Liczba czytelników: 475799, z czego dziś dołączyło: 2.
Czytelnicy założyli 53764 wątków oraz napisali 675755 postów.