Hellblade: Senua's Sacrifice (PS4)

ObserwujMam (9)Gram (2)Ukończone (2)Kupię (6)

Recenzja Hellblade: Senua's Sacrifice - gra psychologiczna, brutalna, powalająca (PS4) - komentarze

Offline
sebogothic //grupa Mieszczanie » [ Wojownik (exp. 2056 / 3000) lvl 11 ]0 kudos
Właśnie gram i zapowiada się ciekawie oraz nietuzinkowo głównie ze względu na obraną tematykę. Mam już za sobą może jakieś 2-3 godzinki i co prawda początek jest troszkę monotonny, ale liczę, iż z każdą godziną będzie ciekawej. Sam wstęp Hellblade ma nas głównie wprowadzić w klimat i nastrój gry, więc więcej tutaj ekspozycji niż faktycznej rozgrywki. Najbardziej Hellblade kojarzy mi się z takimi grami narracyjnymi jak Rime (nawet jeden z rodzajów zagadek jest podobny) czy symulatorami chodzenia. Z drugiej strony za sprawą bardzo ładnej oprawy wizualnej przypomina Ryse, jednak w porównaniu do tej gry stara się nieść jakieś przesłanie, a nie tylko wodotryski graficzne. No i system walki ma porządny, taką uproszczoną wersję z Soulsów, za sprawą umieszczenia kamery blisko pleców bohaterki przypomina For Honor. I zarówno w Hellblade, jak i w For Honor dzięki temu walka ma o wiele większą moc i robi o wiele większe wrażenie niż w innych grach gdzie kamera w czasie walki ustawia się z pińset metrów nad bohaterem by gracz mógł objąć wzrokiem cały teren. W Hellblade widzimy na ciele przeciwnika każde cięcie zadane mieczem. Myślę, iż w dobie sandboksów z milionem znajdziek takie gry jak Hellblade są potrzebne. Mają one do opowiedzenia konkretną historię, a gameplay odchodzi na dalszy plan i ma służyć narracji, a nie na odwrót, jak w większości współczesnych produkcji.



Offline
LuKaS77PL //grupa Mieszczanie » [ Mieszczanin (exp. 74 / 100) lvl 5 ]0 kudos
"Najbardziej Hellblade kojarzy mi się z takimi grami narracyjnymi jak Rime"

Ale trafiłeś - ten sam kompozytor co w Rime, David Garcia, stworzył ścieżkę muzyczną do Hellblade. Właściwie jest trzech autorów muzyki - David Garcia (główny kompozytor), lider Combichrist (utwory podczas walki) no i zespół Passarella Death Squad, którego utwór świetnie wykorzystano pod koniec.

Offline
dabi132 //grupa Stowarzyszenie Płatnych Morderców » [ Lord Sith (exp. 13418 / 16200) lvl 14 ]0 kudos
Cytat: shuwar
Właśnie zbieram szczękę z podłogi...
Moim zdaniem to jedna z najlepszych gier jakie wyszły ostatnio - chyba muszę zrewidować moje TOP10.

Też tak uważam, i poruszony w grze temat schizofrenii to jest coś, czego w grach jeszcze nie było. Aż szkoda, że nie ma wersji pudełkowej na PC, ale może kupię na Steamie jak zejdzie poniżej 20 Euro.

Offline
shuwar //grupa Wojownicy RPG » [ Obywatel 2014 i 2018 ]0 kudos
Ta gra ma to coś, czego obecnie brakuje... ma unikalny pomysł, coś czego nie mają inne gry. Coś na co czekałem od jakiegoś czasu - czyli by wreszcie znalazło się studio, które pokaże nowe pomysły w świecie gier. Wiecznie dostajemy gry, które w kółko odgrzewają te same klimaty... strzelamy, eksplorujemy, zbieramy, rozwijamy postać, kupujemy w sklepach, rozmawiamy z towarzyszami... te same rozwiązania, te same pomysły... aż wreszcie pojawiło się Hellblade!

Offline
Dirian //grupa MiastoGier.pl » [ Redaktor ]0 kudos
Cytat: shuwar
Wiecznie dostajemy gry, które w kółko odgrzewają te same klimaty... strzelamy, eksplorujemy, zbieramy, rozwijamy postać, kupujemy w sklepach, rozmawiamy z towarzyszami... te same rozwiązania, te same pomysły... aż wreszcie pojawiło się Hellblade!

Tylko czy Hellblade też nie powtarza wielu elementów? Nie grałem, ale z tego co widzę, to walka wygląda bardzo monotonnie, podobnie jak powtarzalne zagadki. Sam chciałem zagrać, ale mocno mnie to zniechęciło.

Liczba czytelników: 475799, z czego dziś dołączyło: 0.
Czytelnicy założyli 53764 wątków oraz napisali 675759 postów.