Recenzja Dragon Age: Inkwizycja PS4 - komentarze

Offline
Fox46 //grupa Wojownicy RPG » [ Maestro de la Orden (exp. 150432 / 8388600) lvl 20 ]0 kudos
Ja lubię RPG ale jakoś za tą serią nigdy nie przepadałem, aczkolwiek to pierwsza odsłona która wygląda ładnie. Bo DA 1 i DA2 było brzydkie samo w sobie. Jedynie do czego można się doczepić to Plastic fantastic twarzy jak i owłosienia na nim.



Offline
Romeus //grupa Wojownicy RPG » [ Wojownik (exp. 210 / 400) lvl 7 ]0 kudos
Zwykle raczej zgadzam się z recenzjami Big Boya, ale tym razem zaczynam mieć wątpliwości... Na Metacriticu gracze pecetowi podzielili się mniej więcej po połowie. Jedni chwalą, a inni strasznie hejtują nowego "Dragona..." i - jak dla mnie - co najmniej część ich zarzutów wygląda na coś więcej niż problemy związane ze sprzętem, kłopoty z płynnością spiraconej wersji gry, czy ewentualny trolling wysłanników konkurencji. Na przykład pretensje związane z fatalną pracą kamery w trybie taktycznym i miałką fabułą, tudzież beznadziejnymi dialogami są niestety zbyt powszechne, by przejść nad nimi do porządku dziennego. Podobnie jak zarzuty, że walka polega przede wszystkim na rytmicznym wciskaniu jednego klawisza, a sterowanie myszką i klawiaturą jest w tej grze co najmniej, jakby to ładnie powiedzieć..., niewygodne. Patrząc na całą tę krytykę z lotu ptaka można odnieść wrażenie, że "DAI" to typowo konsolowy, drużynowy hack'n'slash z elementami rpg, który został niezbyt umiejętnie dostosowany do pecetowej mechaniki grania i nie umywa się - jeśli chodzi o klasyczną "erpegowość" - do "DA-Origins". Jeszcze niedawno nowy "Dragon Age" był dla mnie "must have", a teraz zaczynam się, kurcze, wahać. :-/

Offline
shuwar //grupa Wojownicy RPG » [ Obywatel 2014 i 2018 ]0 kudos
No ej... ale tutaj walka odbywa się trochę inaczej jak w Wiedźminie, czy Skyrimie. Tutaj właśnie nie naparzamy myszką tylko wskazujemy kogo ma dana postać zaatakować. No chyba tego nie zmienili o ile mnie pamięć nie myli. Dziś zaczynam przygodę, to zobaczę jak to jest Uśmiech

Offline
maciekpl3 //grupa Mieszczanie » [ Stajenny (exp. 39 / 50) lvl 4 ]0 kudos
Na jednym z portali recenzujących tę grę ktoś w komentarzach zamieścił taki oto wpis.
"Szkoda, że nie napiszecie o zabezpieczeniu, które poprzez ciągłe zaszyfrowywanie/odszyfrowywanie danych DRM-em Denuvo skutecznie zużywa dyski SSD (dostęp do danych nawet 10000 razy częstszy niż w przypadku standardowego użytkowania)".
Mógłby się ktoś do tego odnieść, bo przyznam, że się nie orientuję w tej kwestii, a wpis ten sugeruje możliwość poważnego zużycia SSD.

Offline
shuwar //grupa Wojownicy RPG » [ Obywatel 2014 i 2018 ]0 kudos
A jednak... po zagraniu okazuje się, że nie jest tak jak się spodziewałem. A spodziewałem się aktywnej pauzy, po której wskazuję przeciwnika którego moja postać ma zaatakować i ... powinna być jazda. A okazuje się, że muszę podejść do przeciwnika i to w miarę blisko i dopiero wtedy wykonać atak, choć co dziwne nie muszę używać celowania jak w Wiedźminie czy Skyrimie - to frustrujące nieco...

Inna rzecz, która nie do końca podoba mi się w pracy kamery, to brak możliwości większego zbliżenia jak w DA2. Uwielbiałem oglądać postacie z bliska, choćby po to by przyjrzeć się wdziękom Merrill ... a tu kiszka, mamy z 3 standardowe odległości i tyle. Szkoda. -1 punkt za to Dumny

Offline
Romeus //grupa Wojownicy RPG » [ Wojownik (exp. 210 / 400) lvl 7 ]0 kudos
Cytat: shuwar
No ej... ale tutaj walka odbywa się trochę inaczej jak w Wiedźminie, czy Skyrimie. Tutaj właśnie nie naparzamy myszką tylko wskazujemy kogo ma dana postać zaatakować.


Właśnie w tym rzecz, że podobno kamera w trybie taktycznym jest tak irytująco niedopracowana, że ludzie rezygnują z niej i walczą podobnie jak np. w "Skyrimie". Sprowadza się to w "DAI" z grubsza do tego, że - o ile pamiętam - klawiszem "Tab" wybierasz przeciwnika i bodaj klawiszem "R" tłuczesz go do skutku. To oczywiście nie musi być wada, ale ci, co zasmakowali w bardziej taktycznym podejściu do walki, mają prawo czuć niedosyt i rozczarowanie. No i jeszcze ten brak celownika, o którym piszesz... Czyżby ukłon Bioware/EA wobec graczy z przedziału wiekowego 6-9? Jak czerpać satysfakcję z grania łucznikiem bez opcji celowania? Przecież to nie MMO.

Offline
shuwar //grupa Wojownicy RPG » [ Obywatel 2014 i 2018 ]0 kudos
Racja... przy takim rozwiązaniu już wolałbym podejście z DA2 - wskazuje przeciwnika i niech mi go tłucze automatycznie, ja natomiast co najwyżej wybierałbym dodatkowe akcje. A jeśli już dali "swobodę" to wolałbym tłuc w cel, nie na oślep Uśmiech W DA1 i 2 walka od razu przypadała mi do gustu. W DAI mam mieszane uczucia (taka konsternacja). Mam nadzieję, że przyzwyczaję się do tego szybko i przestanę zwracać uwagę na sposób walki skupiając się na fabule.

Offline
shuwar //grupa Wojownicy RPG » [ Obywatel 2014 i 2018 ]0 kudos
Spoko, tak zamierzam.

Jak pisałem, te minusy jakie zauważyłem, to tylko dlatego, że moje oczekiwania były zbytnio napompowane. Mimo wszystko już teraz daję grze 8,5/10. Po nastu godzinach dam znać czy ocena rośnie czy maleje Uśmiech Choć stawiam, że może jeszcze wzrosnąć gdy tylko oswoję się z tym co tak mnie negatywnie zaskoczyło (typu kamera, sztucznie wyglądające drzewka etc).

Liczba czytelników: 475743, z czego dziś dołączyło: 1.
Czytelnicy założyli 53681 wątków oraz napisali 675286 postów.