Artykuł - Szósta generacja konsol - co zasługuje na wskrzeszenie? (część 1) - komentarze

Offline
mareczek_89 //grupa Akademia Morderców » [ Szef Akademii (exp. 4311 / 4800) lvl 11 ]0 kudos
Szczerze? Błagam niech już nie robią wersji remaster, ultimate itd :/ Obecna generacja ma już chyba wystarczająco ilość produkcji poprawionych z poprzednich generacji. Nie po to kupiłem konsole nową by grać w odgrzewane tytuły chce świeżości i nowych produkcji Dumny



Offline
remik1976 //grupa Akademia Morderców » [ Szef Akademii (exp. 16037 / 16200) lvl 14 ]0 kudos
Odgrzane kotlety bardzo rzadko działają w "nowej" wersji tak samo dobrze jak oryginał. Szkoda czasu producentów i pieniędzy graczy na takie odświeżanie. Jeżeli zrobili by grę kompletnie od podstaw czyli dostosowali wszystko do obecnych standardów to ma to jakiś sens, ale tego nie zrobią bo są zbyt leniwi i wolą wydać port, który ich prawie nic nie kosztuje. Chrzanić takie gry, bo to tylko gorsza kopia oryginału. Każda dobra gra zasługuje na wskrzeszenie, ale żadna z nich nie zasługuje na okaleczenie, a to dziś robi się z tymi grami.

Offline
LordTyrranoos //grupa Mieszczanie » [ Mieszczanin (exp. 62 / 100) lvl 5 ]0 kudos
Chyba nie złapaliście do końca sensu tego artykułu - mowa w nim o grach, które zasługują niekoniecznie na reedycje HD, ale przede wszystkim na sequele/prequele/rebooty na najnowszych konsolach. I tak pierwsze lepsze przykłady z tekstu: Black 2 zniszczyłby konkurencję w gatunku militarnych FPS-ów, Manhunt 3, pod warunkiem że oparty na nowoczesnym silniku graficznym, z miejsca stałby się najbardziej kontrowersyjną produkcją wszech czasów, a o kolejnym GTA w Vice City marzy chyba każdy. Zdecydowanie więc musiałyby zostać stworzone kompletnie od podstaw, byle zachowane były w konwencji swoich poprzedników właśnie z szóstej generacji.

Offline
remik1976 //grupa Akademia Morderców » [ Szef Akademii (exp. 16037 / 16200) lvl 14 ]0 kudos
Ale nikt tego nie zrobi od podstaw i nie zrobi tego tak dobrze jak w pierwowzorze. Zmienili się ludzie robiący gry, zmieniła się polityka firm i zmienili się sami gracze. Nie sądzę żeby komukolwiek udała się taka próba wskrzeszenia gry o jakiej mówisz. To jest coś co już nie powróci, a istnieje duże ryzyko, że taka gra będzie skazą dla wcześniejszej wersji. Gdyby to miało rację bytu to do dziś ludzie zagrywali by się w te gry, ale grają już tylko nieliczni. To jest przeszłość, a żeby taka gra spodobała się dzisiejszym graczom to musiała by być dostosowana do dzisiejszego gracza tylko, że to już nie będzie ta sama gra. Rozumiem co chcesz przekazać w tym artykule i sam bym sobie takiego czegoś życzył, ale takie coś się nie uda.

Offline
LordTyrranoos //grupa Mieszczanie » [ Mieszczanin (exp. 62 / 100) lvl 5 ]0 kudos
Ależ nie poruszajmy tematu tego, czy to by się udało, czy nie, bo nie o to tu chodzi i jest to jeszcze większe gdybanie, niż moje przemyślenia w tym tekście Uśmiech zresztą, choćby w przypadku takiego Manhunta 3 na nowoczesnym silniku graficznym - to nie jest kwestia zmieniającej się mentalności graczy czy nowej gwardii programistów - zwyczajnie nikt, ani wtedy, ani teraz nie ma "jaj" i odwagi, by taki projekt zrealizować, bo media/przeciwnicy gier zniszczyli by nie tylko studio, ale i wydawcę i samych graczy. Duchowym spadkobiercą Blacka miał być Bodycount, ale Codemasters raczej nie są specami w tematyce pierwszoosobowych shooterów, projekt nie był jakoś dobrze finansowany, więc wyszedł nawet zjadliwy, ale jednak klops w porównaniu do Blacka. Co jednak ważne - w tytule nie było Black 2, więc nie zszargało to jakości pierwowzoru. Sequel Darkwatch, w którego na pewno grały jednostki w naszym kraju, jak napisałem w tekście - powstawał, ale został anulowany. Dlaczego tego projektu nie wskrzesić, skoro koncept jest tak wyjątkowy, że bez problemu sprzedałby się w nowoczesnej oprawie audiowizualnej? Rockstar świetnie zaimplementowało San Andreas w "piątce", i mimo że nie było już takiego ziomalskiego klimatu, to zdecydowanie im się to udało - teraz zwyczajnie czas na Vice City, obojętnie czy w latach 80`, 90`, czy współcześnie.
Wystarczą pieniądze, doświadczeni programiści, dobra wola wydawcy i ja nie widzę przeciwwskazań. No ale drugą stroną medalu jest to, że faktycznie lepiej jest co roku wypuszczać kolejne Call of Duty, na które i tak się wszyscy rzucą mimo kosmetycznych zmian, niż postarać się o coś innego.

Offline
Fox46 //grupa Wojownicy RPG » [ Maestro de la Orden (exp. 150432 / 8388600) lvl 20 ]0 kudos
Jak dla mnie gry które wymieniłeś w większości grałem i naprawdę jakościowo były o wiele wiele wyżej niż np: to co teraz dostajemy. Owszem chciałbym kolejna odsłonę Manhunta chociażby z numerkiem trzy ale czy powstanie ?? obstawiam na 100% że nie. Nie będę się rozpisywał na ten temat bo gra to jedna kontrowersja dając dziś zaawansowany silnik graficzny pełen detali trójka wywołała by więcej szumu niż jedynka i dwójka razem wzięte.
Ogólnie uważam że na wiele gier nie ma szans na kontynuację, teraz gusta się zmieniły dominują casuale niż corowi gracze albo nawet i hardcorowi gracze. Robiąc kolejną odsłonę X tytułu mogła by być wręcz uderzeniem w policzek takiego gracza który pamięta te tytuły, gry stają się coraz to łatwiejsze, wszystko idzie w kierunku uproszczanie rozgrywki kosztem cudownej oprawy graficznej. W szóstej czy piątej generacji było masę zarąbistych gier, niestety z generację na generację jak można zauważyć jest właśnie coraz to słabiej jeżeli chodzi o gry.
Siódma generacja w porównaniu do ósmej wypada jak na razie bardzo dobrze, wiadomo że to trochę na wyrost porównanie, bo ósma generacja jest ledwo rok ale co wyszło konkretnego przez ten rok nic szczególnego gdzie przy takiej siódmej generacji mieliśmy już jakieś tytuły.

Dwa razy tak dobre gry nie powstają, teraz niestety wszystko się sypię marzy mi się też następca Shadow of the Colosus ale to jest marzenie z odciętej głowy. Można by wiele tutaj pisać ale to widać gołym okiem że wiele bardzo wiele marek porzucono i tworzy się coś zupełnie odmiennego, w moim odczuciu znacznie gorszego. Piątą i szóstą generację wspominam najcieplej bo według mnie gry miażdżyły.

Legacy of Kain
Soul River
MediEvil
Resident Evil
Dino Crysis
i wiele wiele innych ciekawych tytułów, na PSXa i PS2 przelewało się od tego typu gier i wiele wiele innych gier. Dziś to co dostajemy sprawdza się ale tylko od strony graficznej, zaś gameplay,fabuła nowości w grze jak i aspekty techniczne po prostu leżą i kwiczą. Za czasów piątej i szóstej generacji nie było mowy o Odgrzewanym kotlecie, gdzie moda na takie zagrania weszła wraz z siódmą generacją.
Co do samych tytułów może to i lepiej że nie wyjdą, bo teraz mogły by być znacznie gorsze co już nie raz w tego typu przypadkach się w 100% sprawdziło.

PS: wszystkie gry które podałeś były trudne albo wymagały swojego rodzaju umiejetności w graniu, nie prowadziły nas za rączkę były wymagające, gdyby teraz powstał taki BLACK 2 to myślę że były dosłownie przeciwieństwem BLACKa z 2005, stałby się mega liniowy, bylibyśmy prowadzeni za rączkę, no i byłby prosty. A każdy kto grał w BLACK wie że ta gra prosta nie była, liniowa była, ale nie prowadziła nas za rączkę i była wymagająca czasem aż tak bardzo że na czole spływał nam pot.

Offline
Lucas-AT //grupa Stara Gwardia » [ Hamster\'s Creed (exp. 9275 / 10800) lvl 13 ]0 kudos
Remik, co masz na myśli pisząc, że reedycje HD działają gorzej od oryginału? Jedyny taki przypadek to rzeczywiście Silent Hill HD Collection, które wygląda gorzej. Ale tak, to zawsze grafika jest poprawiona (w mniejszym lub większym stopniu) i gra jest bardziej płynna. Tu jest dobry przykład, jak poprawiono płynność w God of War:

https://www.youtu(...)fcYWsjoI


Offline
remik1976 //grupa Akademia Morderców » [ Szef Akademii (exp. 16037 / 16200) lvl 14 ]0 kudos
@Lucas tu nie chodzi o wygląd gier HD tylko o ich działanie. Często mają dużo więcej bugów niż oryginał przez to, że są zrobione byle jak. Zdarza mi się kupować wersje HD moich ulubionych gier z poprzednich generacji i wiem, że nie działają tak dobrze jak oryginały. Far Cry, MoH: Frontline czy chociażby ostatni kotlecik The Last of Us: Remastered to są gry, które nie są tak sprawne jak oryginały i takich gier można znaleźć dużo.
EDIT:
Jestem za tym, żeby mocno wzorować się na klasykach, ale nie robić ich wiernych kopii i nie podpisywać tego tą samą marką. Niech to będzie coś nowego, oddzielnego i tylko bazującego na klasyku.

Offline
Fox46 //grupa Wojownicy RPG » [ Maestro de la Orden (exp. 150432 / 8388600) lvl 20 ]0 kudos
Np: Shadow of Colosus HD i doczytujące się tekstury.... kto to widział. ICO chodził ok bo tam nie było otwartego świata.

Zaś Sillent Hill HD to najgorsza re edycja na siódmą generację jak napisał Remik, taka re edycja chodziła ona o niebo gorzej od oryginału .
To tylko dwa przykłady, jeszcze można dowalić GTA: San Andreas HD które jest mega nieporozumieniem w każdym słowa tego znaczeniu.

Zwłaszcza że przy ósmej generacji powinniśmy dostawać tytuły AAA, a nie edycję HD czy Remstery. Mam nadzieje że przy 2015 roku będzie ich znacznie mniej niż w 2014 roku. Najlepiej by było jakby ich w ogóle nie było.

Offline
Lucas-AT //grupa Stara Gwardia » [ Hamster\'s Creed (exp. 9275 / 10800) lvl 13 ]0 kudos
Te doczytujące tekstury tu i ówdzie są, ale te gry na PS2 też nie chodziły idealnie. Też miały problemy z teksturami. Akurat reedycje HD z PS2 to był dobry pomysł, bo one się zdążyły już mocno zestarzeć. Na PS2 płynność wielu gier też spadała do 25 klatek. Na PS3 to albo betonowe 30 klatek, albo 60.

Od 0:30:

https://www.youtu(...)LmE7ZBPE

Shadow of the Colosus na PS3 działa o wiele lepiej.

San Andreas, które się pojawiło na X360, tak czy owak bije wersję na pierwszego Xboksa i PS2 na głowę. Rockstar tej gry nie reklamowało jako remake'a.

Jeśli Remik chodzi o The Last of Us Remastered to: 30 klatek < zawsze 60 klatek, szczególnie w trybie multi. Problem z pojawiającymi się nagle obiektami występuje, ale został po prostu przeniesiony 1:1 z wersji na PS3. Nie chodzi to więc gorzej. Poza tym, to tak mały problem, że niemal nie istnieje. Widzi się to raz na 5h. Można się przyczepić do początkowych problemów z serwerami, ale to raczej wynikało z czynnika zewn., jakim było niestabilne PSN.

Liczba czytelników: 475744, z czego dziś dołączyło: 1.
Czytelnicy założyli 53681 wątków oraz napisali 675294 postów.