Recenzja Hitman: Rozgrzeszenie PC - komentarze

Offline
IgI123 //grupa Growi Bohaterowie » [ Tommy Vercetti (exp. 18747 / 24300) lvl 15 ]0 kudos
Muszę przyczepić się do zarzutów o przesadzony Instynkt - jeśli ktoś ma duszę hardkorowca, można wyłączyć w menu wszystkie jego dobrodziejstwa. Ja zostawiłem sobie tylko podświetlanie ciekawszych miejsc, bo rzeczywiście obserwowanie wartowników przez ściany czy widzenie ich ścieżek zbyt ułatwia grę. Recenzja oczywiście świetna.



Offline
guy_fawkes //grupa Stara Gwardia » [ Hamster\'s Creed (exp. 8866 / 10800) lvl 13 ]0 kudos
Dziękuję. Uśmiech
Masz rację, ale z drugiej strony nie istnieje taki przymus i zapewne nawet mało kto tam zajrzy, jeśli sam nie stępi Instynktu wybraniem wyższego poziomu trudności. Moim zdaniem autorzy zbyt mocno go przekombinowali. Jeśli rzeczywiście miałbym uwierzyć w teorię twórców o Instynkcie zabójcy, to wyobrażam go sobie raczej jako swego rodzaju niejasne ostrzeżenie, że np. ktoś się zbliża lub coś podejrzewa (to akurat wyszło lepiej). X-Ray to już niemal cheat.

Offline
sebogothic //grupa Mieszczanie » [ Wojownik (exp. 2056 / 3000) lvl 11 ]0 kudos
W Batmanie też jest tryb detektywistyczny mający praktycznie takie samo działanie jak Instynkt i jego jakoś nikt się nie czepiał. Dla chcącego nic trudnego, jak można jeszcze poszczególne elementy Instynktu dostosowywać (np. poprzez wyłączenie ścieżek po których poruszają się wrogowie) to już w ogóle rozwiązano to idealnie.
Już nie mogę się doczekać kiedy dorwę Rozgrzeszenie w swoje ręce, ale obiecałem sobie, że najpierw nadrobię całą serię, co jak na razie idzie mi BARDZO opornie. Wiem, że pewnie najnowsza część spodoba mi się najbardziej, bo jest w niej najwięcej możliwości pozbywania się przeciwników, czy poruszania się (przede wszystkim krycie się za osłonami i przeskakiwanie między nimi).

Offline
guy_fawkes //grupa Stara Gwardia » [ Hamster\'s Creed (exp. 8866 / 10800) lvl 13 ]0 kudos
Cytat: sebogothic
W Batmanie też jest tryb detektywistyczny mający praktycznie takie samo działanie jak Instynkt i jego jakoś nikt się nie czepiał.
Batman to ponoć najlepszy detektyw świata z masą zabawek, więc to oczywiste, że nikt się tego nie czepiał. To nie był żaden jego zmysł, a funkcjonalność wbudowana w bat-czapę. Poza tym gacki od RockSteady od razu miały takie podejście, podczas gdy w Hitmanie należało samodzielnie udowodnić swoją klasę, a nie być wyręczanym przez grę. Pograsz w starsze, to się przekonasz.
Kiedyś powiedzenie "ukończyłem Hitmana" coś znaczyło. Dziś trzeba dopytywać, z jakimi ustawieniami Instynktu...

Offline
sebogothic //grupa Mieszczanie » [ Wojownik (exp. 2056 / 3000) lvl 11 ]0 kudos
Ale Agent 47 to też nie pierwszy lepszy chłystek wzięty z ulicy. Został specjalnie stworzony po to by zabijać niezauważenie, powinien mieć więc przewagę nad normalnym człowiekiem, szósty zmysł. I tym zmysłem jest właśnie Instynkt.
Odnośnie poprzednich części to dopiero teraz zaczynam przygodę z "jedynką". Nie wiem czy takie przyjemne jest wykonywanie 50 raz tego samego i uczenie się na swoich błędach. Bo nawet jak w końcu przejdziemy daną misję nie mamy tej satysfakcji. Lepiej przejść daną misję, bez powtarzania czegokolwiek i najlepiej w efektowny sposób.
No i w pierwszych częściach poruszanie Hitmanem jest strasznie toporne i nie porusza się on bezszelestnie. A strzelanie ze snajperki? Można pomyśleć, że 47 ma Parkinsona.

Offline
guy_fawkes //grupa Stara Gwardia » [ Hamster\'s Creed (exp. 8866 / 10800) lvl 13 ]0 kudos
Tylko dlaczego ten Instynkt pojawił się u niego dopiero teraz? To nie jest tak, że jest wymagany do gry czy też strasznie do niej pasuje - to po prostu odpowiedź na obecne trendy w tworzeniu gier. Teraz bohater gry akcji, który fabularnie w jakiś sposób się wyróżnia, musi mieć jakąś super-hiper-mega nadludzką umiejętność.
Cała idea Hitmana nie opiera się wcale na kosmicznych zdolnościach, a inteligencji, która pozwala mu wytyczyć sobie taką trasę i stworzyć taki plan, by niezauważonym przeniknąć do celu i go zabić. Skoro w poprzednich częściach bez Instynktu dało się to zrobić, to dlaczego teraz nagle staje się on istotny i potrzebny zwłaszcza, że lokacje MOCNO się skurczyły?
Utrudnienia w mechanice starych gier z serii wynikały również z tego, jak się kiedyś robiło gry - bez pobłażania dla ludzi pozbawionych nie tyle skilla, co cierpliwości - kolejnej najważniejszej cechy zabójcy na zlecenie. Sam narzekałem na ten pływający celownik, ale to było jeszcze w momencie, gdy bodaj nikt nie bawił się w ficzer wstrzymywania oddechu. Zresztą okazji do strzelania ze snajperki nie było dużo. I wiedz, że w Rozgrzeszeniu też się trzęsie trochę. Dumny Bardziej niż stabilnego celowania brakowało mi walki na pięści i przyduszania, które w końcu się pojawiło - tajemnica przystępności najnowszej części nie tkwi wcale w tym szóstym zmyśle, a właśnie w dopracowywanej przez lata mechanice, o której nareszcie można powiedzieć, że prawie wszystko gra i buczy.
Reasumując - po dokładnej analizie rozgrywki w Absolution Instynkt, a przynajmniej te przekombinowane jego elementy są zbędne.
I apropo tej satysfakcji po którejś próbie - mów za siebie. Na świecie jest mnóstwo fanów Hitmana, którzy potrafili czerpać z gry ogromną przyjemność; poza tym część pierwsza była dopiero poligonem doświadczalnym dla kolejnych odsłon. Jeśli ktoś nie potrafił Hitmanowi podołać, to po prostu w niego nie grał. To trochę tak, jakby do Dark Souls wprowadzić normalny save na życzenie, bo ludzie nie ogarniają respawnujących się potworów.

Offline
Fox46 //grupa Wojownicy RPG » [ Maestro de la Orden (exp. 150432 / 8388600) lvl 20 ]0 kudos
Ogólnie to ta gra bardzo cierpi na ten instynkt oraz na ciasne lokację, w porównaniu do poprzedniej części to jest ciasno. To jest tak że jeżeli twórcy tak jedno razowo zrobili taka odskocznię to można nawet bardzo im to wybaczyć, jeżeli np: w kolejnej części wprowadzą takie same rozwiązania jak w Absolution to będzie krytyka. Gracze Hitmana obdarzyli wielkim sentymentem tą serię i wybaczyli te błędy z respawnującymi się ciałami, ciasnymi lokacjami , instynktem. Instynkt jest zbędny a batman i jego tryb detektywistyczny to przecież nic innego jak Gadżet wmontowany w maskę jego kostiumu. A Hitman to co ??? ma super nowoczesne soczewki Szczęśliwy nie sądzę.

A ocena jak najbardziej zasłużona 8,5 na tyle zasługuję ta gra nie więcej nie mniej.

Offline
sebogothic //grupa Mieszczanie » [ Wojownik (exp. 2056 / 3000) lvl 11 ]0 kudos
guy_fawkes - To naturalne, że gry się rozwijają i dochodzą do nich nowe (lepsze?) rozwiązania. Teraz nikt nie wyobraża sobie FPSa bez regeneracji zdrowia, czy bez możliwości krycia się za osłonami. Instynkt wielu graczom ułatwi życie, a starzy wyjadacze nie muszą z niego w ogóle korzystać, nikt ich do tego nie zmusza, więc w czym problem? Skoro Instynkt jest zły tylko dlatego, że nie pojawił się w pierwszych częściach to graj bez krycia za osłonami i wieloma innymi elementami, które doszły w najnowszej części.
Tak samo się miała sprawa z Arcanią, podniosły się lamenty, że uproszczono grę, a przecież jest mnóstwo opcji, które można wyłączyć. Ja w Arcanię gram bez żadnych pomocy (nawet wyłączyłem paski życia) na najtrudniejszym poziomie Gothic i gdzieś tam ten duch serii jest.

Offline
guy_fawkes //grupa Stara Gwardia » [ Hamster\'s Creed (exp. 8866 / 10800) lvl 13 ]0 kudos
Cytat: sebogothic
guy_fawkes - To naturalne, że gry się rozwijają i dochodzą do nich nowe (lepsze?) rozwiązania. Teraz nikt nie wyobraża sobie FPSa bez regeneracji zdrowia, czy bez możliwości krycia się za osłonami. Instynkt wielu graczom ułatwi życie, a starzy wyjadacze nie muszą z niego w ogóle korzystać, nikt ich do tego nie zmusza, więc w czym problem?
O konsekwentnej ewolucji mechaniki już pisałem - taki chociażby system osłon czy nowe sposoby na uciszanie wrogów są świetnymi patentami, o które Hitman prosił się od lat. Instynkt jednak do nich nie należy. Jako ktoś, kto spędził sporo czasu nad poprzednimi Hitmanami i tym najnowszym powiem prosto z mostu - trzeba być lamą, by nie radzić sobie bez wszystkich ficzerów Instynktu na normalu i niżej. Dość powiedzieć, że rozwinięty Agent 47 to teraz terminator, który przyjmie na klatę wiadro pocisków. I to mówię całkowicie poważnie.
Poza tym lokacje i misje skonstruowano tak doskonale, że korzystanie z niego nie jest potrzebne (zostawiłbym jedynie wspomniane przez IgI'iego podświetlanie przedmiotów, bo to nieźle tu pasuje).
A dlaczego się czepiam? Z prostej przyczyny - w ten sposób seria traci na swej legendzie i elitarności. Ok, dziś może być to opcja do wyłączenia, ale następne mogą już śmiało podążyć tym tropem, jeszcze bardziej go rozwijając, uzależniając od niego gameplay i czyniąc zeń samograja. Z wielu opinii, jakie słyszałem od ludzi znających serię klaruje się pewien wniosek: Absolution jest w porządku, ale jako jednorazowy wybryk, bo uczynienie zeń schematu dla przyszłych odsłon nie będzie dobre. Hitman nie ma być po prostu "kolejną grą akcji", a Hitmanem, tytułem unikatowym. I to znika na naszych oczach bez względu na to, jak mocno będziesz się upierać przy swoim.

Offline
p3t3r //grupa Mieszczanie » [ Niewolnik (exp. 2 / 10) lvl 1 ]0 kudos
Cytat: sebogothic
W Batmanie też jest tryb detektywistyczny mający praktycznie takie samo działanie jak Instynkt i jego jakoś nikt się nie czepiał. Dla chcącego nic trudnego, jak można jeszcze poszczególne elementy Instynktu dostosowywać (np. poprzez wyłączenie ścieżek po których poruszają się wrogowie) to już w ogóle rozwiązano to idealnie.
Już nie mogę się doczekać kiedy dorwę Rozgrzeszenie w swoje ręce, ale obiecałem sobie, że najpierw nadrobię całą serię, co jak na razie idzie mi BARDZO opornie. Wiem, że pewnie najnowsza część spodoba mi się najbardziej, bo jest w niej najwięcej możliwości pozbywania się przeciwników, czy poruszania się (przede wszystkim krycie się za osłonami i przeskakiwanie między nimi).


zgadzam się z nawiązaniem do Batmana - nikt nie karci trybu detektywa, który w równym stopniu pomaga w rozgrywce i w przeciwieństwie do Hitmana nie da się go wyłączyć. Jeżeli jeszcze nie grasz w Rozgrzeszenie - to naprawdę gorąco polecam, mi gra się bardzo podobała - w przeciwieństwie do Batmana: Arkham City, którego nie mogę jakoś strawić.w

Liczba czytelników: 475797, z czego dziś dołączyło: 0.
Czytelnicy założyli 53758 wątków oraz napisali 675733 postów.