Cytat:
Pozwolę sobie rozłożyć ten post na czynniki pierwsze by wyjaśnić w czym tkwi problem tego co piszę użytkownik Warewolf79:
1.Twórcami tej gry było Black Ise i tego nie zagniesz kolego. Tak było i już,w tej kwestii nie da się po prostu dyskutować. Jest logo Black Isle przy producencie,są oni twórcami tej gry.
Jestem graczem od 20-stu lat, znam bardzo dobrze historię studia,w momencie kiedy wychodziła gra Lioneheart byłem na bieżąco z nowinkami. Logo firmy Black Isle było własnością firmy Interplay, i pojawiło się w grze lLioneheart tylko grzecznościowo, przez fakt, że kilku członków nieistniejącego już wtedy studia pomogło firmie Reflexive zaimplementować system SPECIAL, dodatkowo logo to zostało wykorzystane marketingowo do rozpromowania gry wśród fanów i tego nie zagniesz kolego, bo są to fakty, a nie plotki czy domysły, sam założyciel studia Black Isle pisał o tym wtedy na swoim blogu. A ja na własnej skórze doświadczyłem tego marketingu i zawodu.
Cytat:
2.Przecież nawet na pudełku piszę że gra nawiązuje lub jest bardzo podbna do gier z serii Fallout i Baldur's Gate. Więc w czym problem? Chyba dobrze że twórcy robią gry na podstawie własnego dzieła/dzieł.
Jak pisałem wcześniej grę zrobiła firma Reflexive i wątek nawiązania do Falloutów był bardziej marketingowy niż rzeczywisty, była to manipulacja podyktowana tylko chęcią zysku i nic więcej. Twórcy Fallouta nie mieli wiele wspólnego z tą grą.
Cytat:
3.Zręcznościowa walka? Nie wiem jak mam to rozumieć. Ta gra to nie jest zręcznościówka. To RPG,pełnokrwiste RPG.
Przejście z trybu turowego w czas rzeczywisty, oraz mizerna taktyka dla mnie ma już wymiar zręcznościowy. W grę w trybie turowym nie dało się grać, został on tam sprowadzony do minimum. Zresztą jest to indywidualna sprawa każdego jaki styl preferuje i nie mam zamiaru kłócić się o to czy walka była bardziej czy mniej zręcznościowa. Faktem jest, że mi niezbyt odpowiadała, bo rozwinąłem postać w stronę magii. Wystarczy trochę o tej grze poczytać, żeby zorientować się, że rozwój w stronę magii a nie siekaniny nie jest zalecany, bo pod względem z balansowania klas jest kiepsko.
Cytat:
4.Co do kwestii prawa do loga itd. To firma Black Isle już nie robi gier,ale wtedy taka sytuacja jeszcze nie miała miejsca. Nie przy premierze Lionheart.
Mylisz się kolego, studio wtedy już nie istniało, firma Interplay czekała z oficjalną wiadomością tylko na premierę tej gry. Zwykły perfidny marketing.
Cytat:
5.A czemu miałaby podszywać Fallouta perfidnie? Przecież wtedy nie zyskała by żadnego rozgłosu,albo zyskałaby,ale negatywny.
Jak zapewne zdajesz sobie sprawę gra fallout swego czasu była kanonem gier RPG, a firma Blacki Isle wyznacznikiem jakości w tym gatunku. Gra próbowała czerpać z popularności po pierwsze studia Black Isle po drugie z sukcesów Fallouta. Spece od marketingu dobrze wywiązali się z zadania i umiejętnie podsycali środowisko fanów nowinkami i informacjami o grze sprytnie nawiązując do Studia Black Isle i jego dorobku. To ja oraz mi podobni fani studia Black Isle oraz jego dorobku zostali oszukani w tamtym czasie, a nie rzesza niedzielnych graczy tamtego czasu, oraz później zagrywających się w starsze produkcje graczy, którzy do tej gry mogą podejść bez emocji i oczekiwań.
Nie oczekuję że zrozumiesz moje podejście do tej gry , ale proszę Cię nie broń perfidnych zagrywek marketingowych korporacji typu Interplay, które żerują na portfelu gracza.