Strona główna » Kącik RPG » Podgląd tematu
Wiedźmin 3: Dziki Gon PC - komentarze



Offline
Uxon //grupa Stowarzyszenie Płatnych Morderców » [ Punisher (exp. 7250 / 10800) lvl 13 ]0 kudos
Morrowind miał fabułę prostą jak drut. Eksploracja była tam na pierwszym miejscu, a gra jest tak popularna chyba dzięki temu, że nikt inny wcześniej się na taki rozmach nie odważył. Ogólnie TES to nuda powtarzalna, bo nawet jak masz pełno eventów, to wszystkie sub-questy się sprowadzają albo do ubicia kogoś, albo znalezienia jakiegoś przedmiotu. Z małymi wyjątkami, ale one nie są w stanie i tak utrzymać przy grze. Wiedźmin 3 aspiruje do czegoś zupełnie innego, bardziej realnego i wiarygodnego od sztuczności TES'a. Ogromnie trudne zadanie przed nimi, ale biorąc pod uwagę skalę talentu ludzi z Bethesdy i CDProjektRed, to jestem przekonany, że naszym się uda.

Offline
sebogothic //grupa Mieszczanie » [ Wojownik (exp. 2056 / 3000) lvl 11 ]0 kudos
Cytat: Uxon
Ciężko jest połączyć chęć eksploracji i podążania za scenariuszem, ale jakiś złoty środek trzeba znaleźć. I jeśli te wydzielone mapy będą odpowiednio duże, i będzie co na nich robić, to pomysł mi się podoba.

Świetnie zrobiono to w Gothicach. Zapowiada się na to, iż w trzecim Wiedźminie będzie podobnie z czego się cieszę. Gothiki stanowią taki kompromis między eksploracją a przywiązaniem gracza do fabuły. Mamy otwarty świat (co prawda niezbyt duży, ale nie rozmiary się liczą), który możemy eksplorować do woli. Jednak są też naturalnie zablokowane obszary (np. Górnicza Dolina i Jarkendar w G2) do których dostęp otrzymamy gdy ruszymy główny wątek. Wg mnie to świetny kompromis, który nie pozwala zapomnieć o głównym wątku, ale też umożliwia eksplorację świata i wykonywanie zadań pobocznych.

Cytat: Uxon
Morrowind miał fabułę prostą jak drut. Eksploracja była tam na pierwszym miejscu, a gra jest tak popularna chyba dzięki temu, że nikt inny wcześniej się na taki rozmach nie odważył. Ogólnie TES to nuda powtarzalna, bo nawet jak masz pełno eventów, to wszystkie sub-questy się sprowadzają albo do ubicia kogoś, albo znalezienia jakiegoś przedmiotu.

Akurat Morrowind, w przeciwieństwie do Obliviona czy Skyrima, miał w miarę angażującą fabułę. Jakoś nie traktowałem jej jako dodatku a główne danie gry. Dodatkiem były dla mnie te wszystkie misje poszczególnych gildii. Dopiero w Oblivionie Bethesda postawiła na wątki poboczne a główny wątek został tak skrócony by można było go ukończyć w ciągu kilku posiedzeń.

Offline
Uxon //grupa Stowarzyszenie Płatnych Morderców » [ Punisher (exp. 7250 / 10800) lvl 13 ]0 kudos
@sebogothic Masz rację. Morrowind ma "w miarę angażującą fabułę". Tylko, że to "w miarę" nijak się ma do aspiracji i ambicji trzeciego Wiedźmina. Biorąc pod uwagę to, co zaprezentowano w poprzedniczkach, fabuła ma być koniem napędowym całości i tego nic nie zmieni, Wiedźmin zawsze bazował na mocnej historii, a nie rozmienianiu na drobne. Gothic, fakt, mam nadzieję, że będzie wyznacznikiem dla RED jak powinno się równoważyć otwartość i treść, bo tam było to zbalansowane wyśmienicie. Cóż, niech sobie goście spokojnie póki co pracują.

Offline
JackieR3 //grupa Stowarzyszenie Płatnych Morderców » [ Obywatel 2015 ]0 kudos
Cytat: Uxon
@sebogothic Masz rację. Morrowind ma "w miarę angażującą fabułę

Ja do dzisiaj po ośmiu bodaj latach pamiętam o historii lorda Nerevara,Viveka,Almaleksji i Sotha Sila więc coś w tej fabule było wciągającego.No ale oczywiście Wiedźmin fabularnie to zupełnie inny poziom.

Offline
Uxon //grupa Stowarzyszenie Płatnych Morderców » [ Punisher (exp. 7250 / 10800) lvl 13 ]0 kudos
@Jackie Wiesz co? Ja też to wszystko pamiętam Uśmiech Tylko, że w ogóle mnie to nie rusza do dziś. Bethesda tworząc Morrowinda stworzyła przeogromy, przebogaty, mocny świat. Tylko że...pusty. I strasznie sztuczny. Naprawdę, gdyby go wypełnić ciekawymi postaciami, questami, różnego rodzaju znajdźkami, to ta gra byłaby niedościgniona przez lata. Do dziś by się o niej mówiło, jak o dziele sztuki. I tak ta gra mogłaby być wielka nawet przez kilka dekad. Biorąc pod uwagę choćby nawet dzisiejsze jej wsparcie.

Offline
MarcoTheArchangel //grupa Mieszczanie » [ Obywatel (exp. 114 / 200) lvl 6 ]0 kudos
Cytat: Uxon
Wiedźmin zawsze bazował na mocnej historii, a nie rozmienianiu na drobne. Gothic, fakt, mam nadzieję, że będzie wyznacznikiem dla RED jak powinno się równoważyć otwartość i treść, bo tam było to zbalansowane wyśmienicie. Cóż, niech sobie goście spokojnie póki co pracują.

Po primo - kocham Cię za Chucka na avku.
A tak co do samego Wieśka 3 - dlatego zawsze, ale to zawsze stawiałem Gothiki nad TESami(wyjątkiem są ostatnie odsłony, bo Skyrim na każdym polu bije i gniecie Arcanię, chociaż ona w sumie nie jest Gothikiem) i dlatego też nigdy nie lubiłem Obliviona, będącego porażką fabularną i pozbawionym klimatu klocem.
Fabuły REDów są świetne i jak na growe poletko w tematyce fantasy - ambitne. O jakość historii i jej "natężenie" się nie boję.

Offline
IgI123 //grupa Growi Bohaterowie » [ Tommy Vercetti (exp. 18739 / 24300) lvl 15 ]0 kudos
Cytat: MarcusTheArchangel
wyjątkiem są ostatnie odsłony, bo Skyrim na każdym polu bije i gniecie Arcanię
IMHO to jak dla mnie Arcania jest lepsza. Czasem walka potrafiła sprawić nieco radośc i na najwyższym poziomie trudności, i emocji. No i w Gothicu 4 nie byłem zmuszony przez nudę robić sobie miesięcznych przerw między graniem.
Tak czy siak, też mam ogromną nadzieję że Redzi nie przegną w stronę otwartości świata... Albo inaczej. Mogą przegiąć, ale niech nie zapomną o tym za co wszyscy gry o Wiedźminie kochają.

Liczba czytelników: 475744, z czego dziś dołączyło: 1.
Czytelnicy założyli 53682 wątków oraz napisali 675296 postów.