Strona główna » Tematy wolne » Podgląd tematu
Przyczyny ograniczenia FPS do 30

Offline
shuwar //grupa Wojownicy RPG » [ Obywatel 2014 i 2018 ]0 kudos
Tak się zastanawiam...
W niektórych grach producenci sztywno wprowadzają ograniczenie ilości klatek na sekundę FPS (FrameRate) do 30.
Jaki jest tego cel?

1. Żeby gra chodziła płynnie, bo spadek z 60 klatek do 20 jest bardzie zauważalny niż z 30 do 20 FPS?
2. Czy też może ze względów optymalizacyjnych: gdy jest więcej przestoju w systemie (Idle time), wówczas gra zyskuje dodatkowe klatki w zakresie minimum (np. bez blokady wydajność spada powiedzmy do 20 FPS, a przy blokadzie do 22 FPS więc mamy zysk 2 klatek)?



Offline
guy_fawkes //grupa Stara Gwardia » [ Hamster\'s Creed (exp. 8866 / 10800) lvl 13 ]0 kudos
Dokładnie - skoro gra tylko czasami osiąga więcej klatek, to widać to jako rwanie i lepiej zablokować na stabilnych 30, bo prawda jest taka, że gameplay jest tak komfortowy, jak minimalna ilość ramek.
Na konsolach wiele gier ma blokadę na 30 FPS i da się z tym żyć. Na PC mają to niektóre gry, a odpalone na lapku z GF na samej baterii też nie będą działać w pełnym frameracie. ;)

Liczba czytelników: 475799, z czego dziś dołączyło: 0.
Czytelnicy założyli 53764 wątków oraz napisali 675759 postów.