Offline
Tak się zastanawiam...
W niektórych grach producenci sztywno wprowadzają ograniczenie ilości klatek na sekundę FPS (FrameRate) do 30.
Jaki jest tego cel?
1. Żeby gra chodziła płynnie, bo spadek z 60 klatek do 20 jest bardzie zauważalny niż z 30 do 20 FPS?
2. Czy też może ze względów optymalizacyjnych: gdy jest więcej przestoju w systemie (Idle time), wówczas gra zyskuje dodatkowe klatki w zakresie minimum (np. bez blokady wydajność spada powiedzmy do 20 FPS, a przy blokadzie do 22 FPS więc mamy zysk 2 klatek)?
W niektórych grach producenci sztywno wprowadzają ograniczenie ilości klatek na sekundę FPS (FrameRate) do 30.
Jaki jest tego cel?
1. Żeby gra chodziła płynnie, bo spadek z 60 klatek do 20 jest bardzie zauważalny niż z 30 do 20 FPS?
2. Czy też może ze względów optymalizacyjnych: gdy jest więcej przestoju w systemie (Idle time), wówczas gra zyskuje dodatkowe klatki w zakresie minimum (np. bez blokady wydajność spada powiedzmy do 20 FPS, a przy blokadzie do 22 FPS więc mamy zysk 2 klatek)?