Red Faction: Guerilla to trzecia odsłona oryginalnej strzelanki studia Volition, które pierwszą część swej trylogii zaprezentowało światu w 2001 roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 2.
Akcja "trójki" rzuca gracza w pół wieku po wydarzeniach z poprzednich epizodów. W czasie pięciu dekad na Marsie nadal toczą się konflikty mające swój punkt zapalny w buncie organizacji Red Faction, znanym z części pierwszej.
W odróżnieniu od wcześniejszych odsłon tutaj rozgrywka przedstawiona jest w perspektywie trzeciej osoby, co oznacza, że kamera umieszczona została za plecami protegowanego. Nierozerwalnie wiąże się to z głównymi założeniami kampanii. Mapy niemal w stuprocentowej części składają się z dużych otwartych przestrzeni. Budynki natomiast pełnią funkcję tymczasowej osłony lub - co znacznie ciekawsze - zniszczalnego obiektu!
To, na czym bardzo wiele poprzednie części serii zyskały w oczach graczy całego świata, to zaimplementowany system destrukcyjny, który pozwalał za pomocą ciężkiego uzbrojenia i ładunków wybuchowych niszczyć ściany i tym samym dostawać się w miejsca z pozoru niedostępne! Owa opcja dostępna jest także tutaj, co pozwoli stosować odmienne taktyki walki niż w innych shooterach. Niewykluczona jest także możliwość deformacji marsjańskiego gruntu, aby w powstałych lejach po ciężkim bombardowaniu znaleźć dogodną osłonę.
Remaster
Red Faction: Guerilla Re-Mars-tered to przede wszystkim zupełnie nowej jakości tekstury, poprawione oświetlenie oraz cienie, natywna rozdzielczość 4K oraz elementy tak zwanego "post-processingu", co rozumiemy pod pojęciem wygładzenia krawędzi.
Mój – i chyba każdego gracza na tej planecie – stosunek do remasterów gier, które jeszcze nie straszą oprawą graficzną na tyle, by wsadzić je do działu „retro”, jest dosyć pros...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler