ReCore (Xbox One) - okladka

ReCore (Xbox One)

Premiera:
13 września 2016
Premiera PL:
16 września 2016
Platformy:
Gatunek:
Akcja / Zręcznościowa
Język:
Producent:
Dystrybutor:
Strona:
brak danych

ObserwujMam (4)Gram (0)Ukończone (1)Kupię (1)

Opis ReCore (Xbox One)
bigboy177 @ 20:24 17.06.2015
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Śr. długość gry: 30h 0min

+ czaswięcej

ReCore to nowa marka wykreowana przez studio Armature. Za jego powstaniem stoi słynny projektant Keiji Inafune, człowiek odpowiedzialny za sukces takich marek jak Metroid oraz Mega Man. Dzieło Armature to przygodowa gra akcji, w której eksplorację kolejnych lokacji przetykamy walką, a także poznajemy zaoferowaną historię.

ReCore wcielamy się w młodą dziewczynę imieniem Joule Adams. Przebywa ona na dziwnej, pustynnej planecie, opanowanej przez niebezpieczne stwory. Bohaterka nie jest jednak całkowicie sama, albowiem u jej boku podróżuje robot-pies - Corebot - którego umysł zdaje się być zamknięty w tajemniczej, świecącej na niebiesko kuli. ReCore nastawione jest na rozwiązywanie łamigłówek oraz dynamiczne pojedynki.

Screeny z ReCore (Xbox One)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
1 kudosguy_fawkes   @   23:35, 19.07.2018
Po naprawdę kiepskim Homefroncie Game Pass dał mi poznać dla odmiany dobry tytuł, jakim okazało się właśnie ReCore. Początkowo wydawało mi się dość prostą produkcją, gdzie pomimo erpegowych naleciałości protagonistka leveluje automatycznie, ma aż 1 broń, ale po kilkunastu godzinach zrozumiałem, dlaczego tak bardzo dostawałem nieraz w kość - otóż tutaj środek ciężkości przesunięto na mechanicznych kompanów głównej bohaterki. Każdy z nich sprawdza się przeciwko konkretnemu rodzajowi przeciwnika, a dodatkowo daje możliwość dostania się w nieosiągalne w inny sposób rejony. Mnóstwo czasu schodzi na dopasowywaniu im ulepszeń, craftowaniu nowych i grindowaniu, ponieważ brak tutaj typowego podziału na poziomy trudności. Walka potrafi być wymagająca, często bardziej z powodu chaosu na ekranie, za to sekwencje platformowe, zwłaszcza pod koniec, niemiłosiernie karzą za brak refleksu i koordynacji.

Niestety, są też rzeczy pomyślane gorzej, z fabułą na czele. Ta kręci się wokół szukania nowego domu dla ludzkości i powierzchownych rozkmin na temat sztucznej inteligencji - pomimo audiologów, nie ma tutaj dużo historii i choć można wytypować kilka wspólnych mianowników z Horizonem, także pod tym względem ReCore nie umywa się do cudeńka na PS4. Dużo bardziej szkoda mi błędów koncepcyjnych w samym gameplayu - największym grzechem ReCore jest bowiem brak szacunku dla czasu odbiorcy. Przy sobie można mieć 2 kompanów w 2 różnych szkieletach. Te z kolei dają możliwość wspomnianego wcześniej dostania się w co trudniej osiągalne rejony bądź np. rozbicia przeszkody na drodze. Problem w tym, że wymusza to ciągłe powracanie do stacji szybkiej podróży, by wprowadzić stosowne modyfikacje.

Ogólnie ReCore to całkiem sympatyczna produkcja, mocno premiująca zręczność i cierpliwość. Chylę czoła przed graczami, którym chciało się masterować dungeony - przejście ich w założonym limicie czasowym to iście hardkorowe wyzwanie, któremu ja nie podołałem.