Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (X360) - okladka

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (X360)

Premiera:
17 kwietnia 2012
Premiera PL:
17 kwietnia 2012
Platformy:
Gatunek:
RPG
Język:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (90)Gram (33)Ukończone (55)Kupię (20)

Opis Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (X360)
Tafit @ 20:40 16.06.2010
Dawid "Tafit" Warmuz

Śr. długość gry: 43h 12min

+ czaswięcej

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów to sequel znakomitego polskiego cRPG - The Witcher. Geralt po raz kolejny stoczyć musi walkę z przeciwnościami losu, które rzucają go w najniebezpieczniejsze miejsca wiedźmińskiego uniwersum. Tak jak w poprzedniku dużą część rozgrywki zajmować będzie walka z wszelakimi potworami, nękającymi bezbronnych mieszkańców świata wykreowanego przez Sapkowskiego.

Tworząc Wiedźmin 2: Zabójcy Królów autorzy przede wszystkim starali się stworzyć świat o wiele bardziej żywy, niż miało to miejsce w części pierwszej. Teraz ludzie znacząco reagują na nasze poczynania, przyjmując rolę sojuszników lub przeciwników. Zmieniona została także mechanika dialogów - są one o wiele bardziej dynamiczne.

Sposób prowadzenia walk uległ znacznej zmianie. Teraz nie należy wciskać przycisków myszy w odpowiednich momentach by Geralt wykonał serię ciosów, lecz każde kliknięcie myszą to jedno uderzenie. Ponadto bardzo ważnym elementem potyczek jest wykonywanie uników oraz bloków. Dodatkowo twórcy zaimplementowali sekwencje Quick Time Events, podczas których musimy wciskać odpowiednie przyciski we właściwym czasie aby zrealizować jakąś zabójczą kombinację ciosów. Zaimplementowano także silnik fizyczny, umożliwiający graczom m.in. zrzucanie przeciwników ze wzniesienia przy pomocy Znaków. Dodano także dynamiczne efekty pogodowe, cykl dnia i nocy zmienia się teraz w czasie rzeczywistym.

Wielu zmianom uległ również system rozwoju postaci. Został podzielony na trzy dziedziny: szermierkę, magię oraz alchemię. Naszego bohatera możemy rozwijać pod każdym kątem, jednak bardziej efektywne jest skupienie się na jednej dziedzinie i doskonalenie podlegających tylko niej umiejętności.


Wkład w encyklopedię mieli:   Dirian, Ager, Daerdin,
PEGI: Od 18 latZawiera przemocZawiera mocny język
Recenzja, zapowiedź, kody, poradnik i inne
Screeny i filmy z Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (X360)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosDaniel(PL)   @   18:15, 18.11.2012
Cytat: MicMus123456789
Ekwipunek jest większy, ale bez zmian znaki masz pod jednym guzikiem, żeby je zmienić trzeba "spauzować" grę tak jak w jedynce.
Co do sterowania prościej być nie mogło przynajmniej na PC, ale podejrzewam, że na konsoli jest tak samo.


Ekwipunek jest większy, ale bez zmian? nie no teraz to walnąłeś Rozbawiony a znaki są trudniejsze do rzucania, niż to było w jedynce. A więc wróciliśmy do początku. A więc twoje argumenty są nijakie.
0 kudosMicMus123456789   @   18:52, 18.11.2012
Ekwipunek jest większy niż w jedynce i jest podzielony na kilka kategorii co jest dobre tyle w temacie. Co ma znaczyć, że znaki są trudniejsze do rzucania? Wciskasz guzik i Geralt rzuca znak tak samo jak w jedynce. Póki co to ty nie podałeś żadnych konkretnych argumentów na temat jakie to trudne do zapamiętania czy mówiąc kolokwialnie ogarnięcia.
0 kudosDaniel(PL)   @   18:07, 19.11.2012
Cytat: MicMus123456789
Ekwipunek jest większy niż w jedynce i jest podzielony na kilka kategorii co jest dobre tyle w temacie. Co ma znaczyć, że znaki są trudniejsze do rzucania? Wciskasz guzik i Geralt rzuca znak tak samo jak w jedynce. Póki co to ty nie podałeś żadnych konkretnych argumentów na temat jakie to trudne do zapamiętania czy mówiąc kolokwialnie ogarnięcia.


Podzielenie ekwipunku na kilka kategorii i zwiększenie go jest dobre? w poprzedniczce było lepiej, i wygodniej, bo nie trzeba było szukać po kategoriach jednego przedmiotu. Wszystko było w jednym miejscu, i było to lepsze, jak i wygodniejsze. Geralt rzuca znaki tak samo jak w jedynce? w jedynce wciskałeś guzik przypisany do jakiegoś znaku i szło, w dwójce zaś jeden guzik do wszystkich znaków, a to jest trudniejsze do zapamiętywania i w ogóle. Aż nie chce mi się pisać. Ja podałem argumenty, ale nie umiesz ich zaakceptować. A to druga sprawa Smutny
0 kudosMicMus123456789   @   19:45, 19.11.2012
To może przeżuć się na łatwiejsze gry skoro zapamiętanie dwóch, trzech rzeczy jest takie ciężkie według ciebie. Uśmiech

W jedynce ekwipunek był mały przez co trzeba było często coś wyrzucać. W dwójce ten problem znika. Co do znaków w jedynce one były po lewej stronie ekrany, a użycie było przypisane bodaj do klawisza myszki nie jestem pewien. Możliwe, że była opcja przypisania znaków do klawisz tym nie mniej uważam, że łatwiej jest mieć znak pod jednym klawiszem niż musieć co rusz korzystać z 5 innych.
0 kudosDaniel(PL)   @   19:59, 19.11.2012
Cytat: MicMus123456789
To może przeżuć się na łatwiejsze gry skoro zapamiętanie dwóch, trzech rzeczy jest takie ciężkie według ciebie. Uśmiech

W jedynce ekwipunek był mały przez co trzeba było często coś wyrzucać. W dwójce ten problem znika. Co do znaków w jedynce one były po lewej stronie ekrany, a użycie było przypisane bodaj do klawisza myszki nie jestem pewien. Możliwe, że była opcja przypisania znaków do klawisz tym nie mniej uważam, że łatwiej jest mieć znak pod jednym klawiszem niż musieć co rusz korzystać z 5 innych.


Tu nie chodzi tylko o zapamiętywanie dwóch, trzech rzeczy, a o wygodę. W jedynce ekwipunek wystarczył, niepotrzebny był większy. Co ty chciałbyś tam wkładać. Upiory? Uśmiech w dwójce ten problem znika? Rozbawiony przecież w dwójce jest tylko gorzej, bo jak masz za dużo przedmiotów, to ci wolniej Geralt chodzi i musisz co chwila wyrzucać coś, bo za ciężko mu to nieść. W jedynce klikałeś numerek od 1, do 5, i szybko szedł znak, w dwójce to wolniej idzie tzn. rzucanie znaków, bo masz wszystko pod jednym numerkiem. Czaisz?Szczęśliwy
0 kudosMicMus123456789   @   20:57, 19.11.2012
Co do znaków dalej uważam, że wygodniej jest w dwójce choć w jedynce mnie to różnicy nie robiło bo pauzowałem grę przed wybraniem znaku tak było wygodniej przynajmniej mnie, ale rozumiem, że tobie nie.

Ale o ekwipunku zdania nie zmienię.
Co do ekwipunku w dwójce masz bodaj max "300kg" co daje naprawdę dużo rzeczy. W jedynce nawet miecza czy starego pancerza nosić nie mogłeś. A w dwójce możesz jest to przydatne kiedy ma się np dwa bardzo dobre pancerze tyle, że każdy jest dobry w czymś innym. Dodatkowo w dwójce można mieć od groma ziół ze sobą co w jedyne też było ograniczone.
0 kudosgregory16mix   @   22:18, 19.11.2012
A może zamiast się spierać, pograj w dwójkę, by pozbyć się starych przyzwyczajeńSzczęśliwy i problem zniknie.
0 kudossebogothic   @   01:23, 20.11.2012
We Wiedźminie 1 też znaki rzuca się tym samym przyciskiem - PPM, a wybiera się dany znak numerkami od 1 do 5. O ile pamiętam w "dwójce" było podobnie z tym, że znaki rzucało się Q, czy tam E. A wybierało się z menu podręcznego wyboru które spowalniało czas. Nie wiem, czy czasem nie można było wybrać znaku numerami tak jak w "jedynce", bo wygodniej było mi korzystać z menu.
0 kudosDaniel(PL)   @   15:04, 20.11.2012
Cytat: MicMus123456789
Co do znaków dalej uważam, że wygodniej jest w dwójce choć w jedynce mnie to różnicy nie robiło bo pauzowałem grę przed wybraniem znaku tak było wygodniej przynajmniej mnie, ale rozumiem, że tobie nie.

Ale o ekwipunku zdania nie zmienię.
Co do ekwipunku w dwójce masz bodaj max "300kg" co daje naprawdę dużo rzeczy. W jedynce nawet miecza czy starego pancerza nosić nie mogłeś. A w dwójce możesz jest to przydatne kiedy ma się np dwa bardzo dobre pancerze tyle, że każdy jest dobry w czymś innym. Dodatkowo w dwójce można mieć od groma ziół ze sobą co w jedyne też było ograniczone.


Ty uważasz, ja uważam. Widzę, że inaczej uważamy, i nic tego nie zmieni.... Co do dwójki nie wiem:/ ile można max kilo nosić, bo dopiero w prologu zacząłem grać, ale mam zaległości innych gier. Teraz cytuję ,,w dwójce można mieć od groma ziół ze sobą co w jedyne też było ograniczone.''. W jedynce było ograniczone? o Rozbawiony ty wiesz ile ja w jedynce miałem ziół pod koniec epilogu i w ogóle? matko przenajświętsza eh.... Zrobiłbym fotkę i tu wstawił, ale chyba nie mam, to byś zobaczył, że się znowu mylisz. W jedynce od groma mogłeś mieć zioła, w dodatku, po 50 maksymalnie jednego typu. A więc chyba nie o tej grze piszesz Zdziwiony
0 kudosMicMus123456789   @   18:34, 20.11.2012
W dwójce można mieć 99x danej rzeczy Uśmiech Tak grałem w W1 i W2 i W2 ekwipunek jest większy i lepszy. Można mieć w uj składników alchemicznych jak już mówiłem. Pamiętam jak miałem dziesiątki ziół i części potworów głównie nekkerów - w końcu przestałem pazury zbierać i serca. Jedyne co wyrzucałem czasem to broń, zwykle dużo ważyła i była mało warta u handlarzy.
0 kudosSzymono111   @   20:51, 21.11.2012
A potem Mic sprzedajesz wszystko,a tam 100000 orenów xD
0 kudosMicMus123456789   @   21:00, 21.11.2012
Może i dużo można mieć, ale wszystko jest relatywnie mało warte.
0 kudosmareczek_89   @   00:40, 15.04.2014
Zacząłem grać dzisiaj w końcu, po paru miesiącach leżenia gry na półce. I powiem tak, wiem że fabuła jest bardzo dobra bo się naczytałem o niej w nie jednym materiale, grafika całkiem całkiem, do muzyki i głosów też brak zastrzeżeń. Ale sterowanie mnie jak na razie dobija, podczas walki i się w nim gubię bo jest rozbudowane i specyficzne. Ale praktyka czyni mistrza więc może po 2 podejściach się przyzwyczaję Uśmiech oby.
0 kudosshuwar   @   07:26, 15.04.2014
Spoko, dasz radę. Ja przez pierwsze 2h Wieśka nie znosiłem. Samouczek mnie dobił i spowodował, że odłożyłem grę na pół roku. Ale jak już wciągnęło, to na całego.
0 kudosmareczek_89   @   13:33, 15.04.2014
No i na to liczę że będę miał tak samo Uśmiech instynkt gracza nie pozwoli mi odpuścić tej produkcji. Podobnie miałem z Far Cry 3 też nie potrafiłem się wciągnąć ale po trzech podejściach rozgrałem się na dobre.
Dodaj Odpowiedź