Uncharted: Zaginione Dziedzictwo (PS4) - okladka

Uncharted: Zaginione Dziedzictwo (PS4)

Premiera:
23 sierpnia 2017
Premiera PL:
23 sierpnia 2017
Platformy:
Gatunek:
Akcja / Przygodowa
Język:
Producent:
Strona:

ObserwujMam (29)Gram (6)Ukończone (25)Kupię (6)

Opis Uncharted: Zaginione Dziedzictwo (PS4)
Kawira @ 14:24 18.03.2017
Maciej "Kawira" Domański

Śr. długość gry: 5h 38min

+ czaswięcej

Uncharted: Zaginione Dziedzictwo to samodzielny dodatek do gry Uncharted 4: Kres Złodzieja. Tradycyjnie za projekt odpowiada studio Naughty Dog, twórcy całej serii.

W projekcie gracz wciela się w Chloe Frazer, która wraz z Nadine wyrusza do Indii, aby znaleźć starożytny artefakt - Kieł Ganesi. Przy okazji dziewczyna będzie miała szansę poznać przeszłość swojego rodu. Uncharted: The Lost Legacy mocno skupia się też na relacjach pomiędzy obiema kobietami.

Trzon rozgrywki pozostał niezmieniony, choć położono większy nacisk na elementy skradankowe. Ponadto Uncharted: Zaginione Dziedzictwo oferuje więcej zagadek logicznych oraz możliwość otwierania zamków. Podobnie, jak w Uncharted 4, nie brakuje zarówno otwartych poziomów, jak i tych bardziej tunelowych.

Uncharted: Zaginione Dziedzictwo działa na silniku graficznym podstawki, co oznacza zaawansowaną wizualnie oprawę, pełną nowoczesnych efektów specjalnych.

Screeny z Uncharted: Zaginione Dziedzictwo (PS4)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   21:41, 07.03.2020
Dodatek przyjemny jak sama podstawka. Można nie lubić głównych bohaterek, ale grało się bardzo dobrze, a fabuła jak zawsze wciągnęła do samego końca.

Jak w każdej poprzedniej części tak i tu zrobiło na mnie ogromne wrażenie przywiązanie do detali. Wiem, że to ten sam silnik jak w czwórce i te same mechaniki tylko z innymi skórkami, ale naprawdę świetnie się to ogląda.
1 kudosguy_fawkes   @   22:34, 13.08.2020
Uncharted bez Nathana Drake'a? Kiedyś było to może nie do pomyślenia, ale skoro czwórka zakończyła historię uroczego awanturnika, Naughty Dog podjęło słuszną decyzję - zamiast doić dalej dolary za pomocą jakiegoś prequela, stworzyło dodatek z Chloe Frazer w głównej roli. Ponętka brunetka z brytyjskim akcentem (i choćby tylko dla niego nie byłbym w stanie grać z rodzimym dubbingiem) przegrała walkę o serce bardziej przebojowego z braci, ale zamiast użalać się nad sobą, wolała pójść śladami Nathana, dokoptowując sobie do współpracy Nadine Ross, którą poznaliśmy w Uncharted 4. Razem szukają zaginionego miasta w Indiach oraz ukrytego w nim artefaktu. Z racji urody, zręczności i talentu do wpadania w kłopoty, Zaginione Dziedzictwo mocno zalatuje ostatnimi Tomb Raiderami. Znajdzie się tutaj sporo, choć dosyć prostych, zagadek, trochę strzelania, choć bez jojczenia od ciągłego odnoszenia obrażeń, jak to było w przypadku Croftówny. Starczyło mi tego na nieco ponad 7h, a w tym sporo czasu spędziłem na dużej, otwartej mapie, upchanej nie tylko skarbami-znajdźkami typowymi dla serii, ale także pobocznym questem związanym z pewną błyskotką, która mocno ułatwia wywęszenie ich po kątach map.

A te są jak zwykle dla ND przepiękne, aż kipiące detalami, choć daje się odczuć pewien recykling pomysłów z Uncharted 4 - dodatek nie wnosi praktycznie żadnych istotnych nowości. Mimo to cykałem screenshoty jak szalony, bo to się po prostu cudownie ogląda - nawet sama bohaterka czasem strzeli fotę swoją Xperią (bo oczywiście Sony musi skorzystać z "darmowej" reklamy). To wspaniały film akcji, choć z wyjątkowo głupią tym razem historią, ratowaną przez trochę mniej sztampowy czarny charakter, niż zwykle. Przez większość czasu Chloe towarzyszy sterowana przez AI Nadine - łatwo uwierzyć, że to żywy gracz, bo świetnie się zachowuje podczas walki, nie blokuje przejść, a dodatkowo sama podstawia samochód, by oszczędzić bezsensownego łażenia. Relacja głównych bohaterek ewoluuje, często ze sobą rozmawiają i nierzadko się sprzeczają, ale koniec końców to bardzo pozytywne postacie.

I tak kończę przygodę z serią - może kiedyś jeszcze nadrobię Złotą Otchłań na PSV, ale póki co się na to nie zanosi. W każdym razie cieszę się, że nawet w tej generacji, która stała DLC i mikrotransakcjami, ktoś wciąż tworzy porządne, duże dodatki, a nie tylko skórki dla postaci czy pukawek.