Sniper Elite 3: Afrika (PS3) - okladka

Sniper Elite 3: Afrika (PS3)

Premiera:
27 czerwca 2014
Premiera PL:
27 czerwca 2014
Platformy:
Gatunek:
Strzelanka
Język:
polski (napisy)
Producent:
Wydawca:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (7)Gram (2)Ukończone (3)Kupię (1)

Opis Sniper Elite 3: Afrika (PS3)
DevMat @ 16:11 15.03.2013
"DevMat"

Śr. długość gry: 9h 12min

+ czaswięcej

Sniper Elite 3: Afrika to trzecia odsłona snajperskiej serii od studia Rebellion. Podobnie, jak w edycjach poprzednich najważniejszym aspektem rozgrywki jest skradanie się, poszukiwanie dogodnej pozycji oraz eliminowanie przeciwników.

Akcja gry nadal toczy się w trakcie II Wojny Światowej, ale tym razem odwiedzamy lądy Trzeciego Świata, czyli tytułowej Afryki. Głównym bohaterem pozostaje strzelec wyborowy amerykańskiej armii, Karl Fairburne. Zadaniem protagonisty jest oczywiście powstrzymanie Niemców, którzy postanowili opracować super broń, a następnie zrobić z niej użytek na reszcie świata. Karl chwyta więc swój karabin snajperski i próbuje udaremnić plany nazistów, a na drodze do celu stoją mu oddziały Afrika Korps oraz ich siejące grozę Tygrysy (czołgi, rzecz jasna).

Jak na grę, której głównym bohaterem jest snajper przystało, Sniper Elite 3: Afrika zachęca gracza do eksploracji oraz pozostawania w ukryciu. Misje polegają na eliminowaniu określonych celów, najczęściej z większego dystansu. Okazyjnie także trafimy w sam środek zawieruchy, serwując kule oponentom znacznie bliżej protagonisty. Od czasu do czasu musimy także stawić czoła jednostkom opancerzonym, a wówczas najważniejsza jest spostrzegawczość oraz spryt. Nieodzownym przyjacielem snajpera jest także inteligencja, albowiem każdy strzał podlega prawom fizyki. Trzeba umiejętnie przeliczyć siłę wiatru, odległość oraz inne współczynniki, aby nie zmarnować pocisków.

Sniper Elite 3: Afrika oferuje mapy o otwartej strukturze, co oznacza, że samodzielnie poszukujemy sposobu na dotarcie z punktu A, do punku B. Nie jesteśmy prowadzeni za rękę i musimy się wykazać inicjatywą. Jest to o tyle ważne, że oponenci błyskawicznie wyłapują naszą pozycję i po oddaniu kilku strzałów konieczna jest relokacja. Tylko w ten sposób można uniknąć śmierci.

Na potrzeby gry, twórcy opracowali specjalny system rozwoju głównego bohatera. Każda zrealizowana misja, każdy celny strzał i ubity przeciwnik dają nam punkty doświadczenia, które możemy wykorzystać następnie do poprawiania ekwipunktu i uzbrojenia.

Prócz kampanii dla jednego gracza Sniper Elite 3: Afrika oferuje także rozgrywki wieloosobowe. Na potrzeby aplikacji opracowano m.in. tryb współpracy, jak również szereg modeli opartych na współzawodnictwie. Rozgrywki związane z współpracą to m.in. survival oraz overwatch. W tym pierwszym staramy się przetrwać w obliczu przeważającej siły wroga, w drugim zaś jedna osoba strzela, a druga namierza cele do ubicia.

Sniper Elite 3: Afrika działa na zaawansowanym silniku graficznym, generującym w pełni trójwymiarową oprawę wizualną. Produkcja oferuje nową, bardziej rozbudowaną kamerę rentgenowską, ukazującą uszkodzenia ciał oponentów, gdy te przeszywane są przez pociski. Z tego m.in. powodu nie nadaje się ona dla osób niepełnoletnich.


Wkład w encyklopedię mieli:   Materdea,
PEGI: Od 18 latZawiera przemocZawiera kontrolowane rozgrywki sieciowe
Screeny z Sniper Elite 3: Afrika (PS3)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosremik1976   @   19:15, 23.04.2016
Ukończyłem grę szybciej niż się spodziewałem. Niestety czas gry nie powala, a miałem jeszcze 3 dodatkowe misje. Ogólnie spodziewałem się czegoś lepszego i bardziej wymyślnego niż część druga, ale mocno się przeliczyłem. Nudne lokacje i kolejne potwierdzenie, że Afryka jest marną lokacją do gier. Wszystko do bólu powtarzalne i do tego mega liniowe. Trochę się czułem jakbym Afrykę przemierzał rowem. Brakowało bujniejszej roślinności. Chowanie się za źdźbłem trawy było dosyć idiotyczne i raczej z tego nie korzystałem, bo zwyczajnie głupio się z tym czułem. Wrogowie na tym poziomie trudności są do bani. Potrafią usłyszeć kroki, ale już z wybuchającym granatem za ich plecami mieli problem. Szwankuje kolizja i często wrogowie patrolujący teren przenikają przez siebie i udają, że są w pojedynkę, a tak naprawdę jest ich dwóch, którzy nachodzą na siebie. Podejrzewam, że ta gra to dosyć kiepski port na PS3 i nikt za bardzo się nie starał, by go odpowiednio przygotować. Słaba graficznie i z doczytującymi się teksturami nawet w cutscenkach. Jest jedyną grą na moim chlebaku, która nie instalowała nic na dysku. Wszystko idzie bezpośrednio z płyty i widać to na każdym kroku. Wydaje mi się, że ta gra mogła bez trudu wyglądać lepiej, tylko ktoś ją wykastrował z fajności. Nie jest złą grą, ale nie daje takiej przyjemności jak druga część. Człowiek trochę się czuje w niej jakby był uwiązany na krótkim łańcuch. Osobiście od takich gier oczekuję przede wszystkim swobody i nieograniczonego pola działania. Moim zdaniem ta część to krok w tył. Sytuacje trochę ratują dodatkowe misje, które stawiają jakieś wyzwanie przed graczem. Szczególnie dwie misje mi się podobały i w zasadzie tylko te dwie czyli "Oko cyklonu" i "Konfrontacja". Gdyby cała gra był zrobiona w ten sposób, to była by super, ale to tylko DLC, a reszta jest po prostu bardzo średnia. Nawet X-ray nudzi i nie daje takiej frajdy jak w dwójce. Teraz będę próbował zagrać jeszcze na poziomie autentycznym i mam nadzieję, że będzie trochę lepiej, ale na cuda nie liczę, bo trudność chyba polega tylko na braku zapisu gry i to wszystko. Fajna gra, ale mało ambitna i upuszczająca dużo smrodu z marketingowego balona. Miało być tak pięknie, a wyszło jak zwykle.
0 kudosshuwar   @   09:20, 24.04.2016
To musi być wina portu. Na PC NPC nie przenikają się przez siebie i zachowują się, moim zdaniem całkiem poprawnie. Z teksturami problemów również żadnych nie miałem. Roślinności na PC jest tyle ile powinno być w ciepłym klimacie.

Co do liniowości. Za drugim razem przechodziłem grę z innych stron przez co rozwiązanie zadania bywało trochę inne niż za pierwszym razem. Zawsze możesz jeszcze spróbować zamiast skradania iść na Rambo Uśmiech
0 kudosremik1976   @   10:23, 24.04.2016
Trudno trochę przechodzić z innej strony zaliczając po drodze gniazda i dodatkowe zadania. Jakby nie było ten element sam narzuca liniowość.