Project Zero II: Crimson Butterfly (PS2) - okladka

Project Zero II: Crimson Butterfly (PS2)

Premiera:
10 grudnia 2003
Premiera PL:
21 maja 2004
Platformy:
Gatunek:
Przygodowa / Strzelanka
Język:
Angielski
Producent:
Wydawca:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (13)Gram (4)Ukończone (6)Kupię (4)

Opis Project Zero II: Crimson Butterfly (PS2)
[R]ay @ 22:01 08.05.2009

Śr. długość gry: 7h 46min

+ czaswięcej

Project Zero II jest sequelem części pierwszej i nadal skupia się na innowacyjnym pomyśle, jakim jest wprowadzenie aparatu fotograficznego, jako jedynej broni przeciwko duchom. Ów przedmiot zyskał dla serii naprawdę duży rozgłos i to między innymi dzięki niemu tytuł i jego twórcy zawdzięczają sławę.

Tym razem fabuła opowiada nam historię związaną mocno ze znanym przyrządem w nieco innym świetle. Otóż były sobie dwie nierozłączne siostry: Mio i Mayu Amakura. Pewnego razu ta druga, widząc przepięknego motyla, pognała za nim w barbarzyńskim zamiarze schwytania go. Mio, znając nikłą roztropność siostry, szybko za nią popędziła. Pościg trwał krótką chwilę, ale to w zupełności wystarczyło, aby obie zabłądziły. Po godzinach poszukiwań drogi powrotnej, odnalazły starą, pozornie opuszczoną wioskę i postanowiły, że przenocują tam do rana. Jak się szybko okazuje, miejsce to jest nawiedzone przez demony. Panny próbują się z niego wydostać, ale najpierw trzeba zgładzić duchy. Szukając ostatniej deski ratunku, kobiety odnajdują stary aparat fotograficzny o magicznych właściwościach.

Większość czasu gameplaya spędzamy w klaustrofobicznie małych pokojach tegoż domostwa. Czasami akcja poprowadzi graczy i do piwnic czy długich, podziemnych tuneli, ale są to raczej nieliczne wyjątki.

Wspomniany aparat ma specjalne cechy. Przede wszystkim służy do walki, która wygląda następująco: po jego użyciu uruchamia się widok pierwszej osoby, po czym trzeba pstryknąć marze fotkę, aby unieszkodliwić stwora. Służy on też do zapisywania zdjęć dokumentów, obrazów i tym podobnych dupereli. Czasami jest wręcz nieoceniony, na przykład podczas wykonywania bonusowych zleceń. Co ciekawe, ma limitowaną ilość "amunicji", czyli po prostu klisz, które można zebrać ukryte pod drodze. Nakładają się na niego wszelkiego rodzaju upgrade'y, na przykład lepsza soczewka, co dodaje nam profity w bezpośredniej walce.

PEGI: Od 16 latZawiera przemoc
Screeny z Project Zero II: Crimson Butterfly (PS2)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospawelecki96   @   19:03, 29.04.2012
Po gameplayu stwierdzam, że to musi być najstraszniejsza gra jaka kiedykolwiek wyszła. Szkoda, że nie ma reedycji na PS3 / X360.