Capcom vs. SNK 2001 to kontynuacja oryginalnego w swoim czasie połączenia różnych światów (crossover) – wojowników Capcomu i SNK. Pierwotnie wydane na automatach w Japonii w 2001 roku, jeszcze w tym samym roku doczekało się konwersji na domowe systemy – SEGA Dreamcast (tylko w Japonii) i PlayStation 2 (wszystkie regiony). W 2002 roku pojawiła się wersja dla Nintendo GameCube, a w 2003 roku dla pierwszego XBOX'a. Te dwie edycje są okraszone dopiskiem EO. Gra stanowi rozwinięcie idei, jakie programiści stworzyli w pierwszej części i jest obecnie uznawana za klasyczny przykład arcadowej bijatyki 2D.
Do dyspozycji graczy twórcy udostępnili zawrotną liczbę 44 wojowników z obozu Capcom (głównie z serii Street Fighter) i SNK ( The King of Fighters, Psycho Soldier, Fatal Fury, Art Of Fightning), co w połączeniu z systemem GROOVES (style walki) daje setki kombinacji i każda walka jest zupełnie nowym doświadczeniem. W trakcie potyczki wypełniany jest pasek GROOVE, który po napełnieniu pozwala na wykonanie ciosów specjalnych lub czasowe zmiany w atrybutach postaci.
Gra oferuje kilka trybów rozgrywki:
Capcom Vs. SNK 2 to solidnie zrealizowana produkcja, która została ciepło przyjęta przez recenzentów, a w japońskie Famitsu dało ocenę 35/40, co plasuje ją jako grę bardzo dobrą. Pomimo lat od premiery, grafika sprite’owa nadal prezentuje się wyśmienicie. Rozgrywka jest płynna, dynamiczna i wymagająca.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler