Przybornik   |   MiniGRY
Gorące Informacje:
The Crew - przybliżona data premiery, trailer oraz gameplay

wyszukiwanie zaawansowane
Publicystyka
Multimedia
Społeczność
Poradniki
Rankingi
Moje MG
// // // // //

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (PC)


The Witcher 2: Assassins of Kings (PC)

Okładka Wiedźmin 2: Zabójcy KrólówPremiera świat:17 maja 2011Premiera polska:17 maja 2011Gatunek:RPGPlatformy:PC  PS3  X360  

Producent:CD Projekt Red StudioWydawca:CDP.plDystrybutor:CDP.plStrona Domowa:wejdź »
Dodaj kafelek na stronę/forum!
Ocena redakcji:
Recenzja gry
9.5
Popularność:
Na podstawie liczby odwiedzin
100%

Opis gry:

autor opisu:   Dawid "Tafit" Warmuz   @   19:27, 18.09.2009
Śr. długość gry:   45h 45min
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów to sequel znakomitego polskiego cRPG - The Witcher. Geralt po raz kolejny stoczyć musi walkę z przeciwnościami losu, które rzucają go w najniebezpieczniejsze miejsca wiedźmińskiego uniwersum. Tak jak w poprzedniku dużą część rozgrywki zajmować będzie walka z wszelakimi potworami, nękającymi bezbronnych mieszkańców świata wykreowanego przez Sapkowskiego.

Tworząc Wiedźmin 2: Zabójcy Królów autorzy przede wszystkim starali się stworzyć świat o wiele bardziej żywy, niż miało to miejsce w części pierwszej. Teraz ludzie znacząco reagują na nasze poczynania, przyjmując rolę sojuszników lub przeciwników. Zmieniona została także mechanika dialogów - są one o wiele bardziej dynamiczne.

Sposób prowadzenia walk uległ znacznej zmianie. Teraz nie należy wciskać przycisków myszy w odpowiednich momentach by Geralt wykonał serię ciosów, lecz każde kliknięcie myszą to jedno uderzenie. Ponadto bardzo ważnym elementem potyczek jest wykonywanie uników oraz bloków. Dodatkowo twórcy zaimplementowali sekwencje Quick Time Events, podczas których musimy wciskać odpowiednie przyciski we właściwym czasie aby zrealizować jakąś zabójczą kombinację ciosów. Zaimplementowano także silnik fizyczny, umożliwiający graczom m.in. zrzucanie przeciwników ze wzniesienia przy pomocy Znaków. Dodano także dynamiczne efekty pogodowe, cykl dnia i nocy zmienia się teraz w czasie rzeczywistym.

Wielu zmianom uległ również system rozwoju postaci. Został podzielony na trzy dziedziny: szermierkę, magię oraz alchemię. Naszego bohatera możemy rozwijać pod każdym kątem, jednak bardziej efektywne jest skupienie się na jednej dziedzinie i doskonalenie podlegających tylko niej umiejętności.

Encyklopedia uzupełniona przez:   Daerdin,
PEGI: Od 18 latZawiera przemocZawiera mocny język
Najnowsze wiadomości na temat Wiedźmin 2: Zabójcy Królów:

Recenzja, zapowiedź, kody, poradnik i inne:


Recenzja Wiedźmin 2: Zabójcy KrólówRecenzja Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (PC)
Bez bicia przyznam, że całkowicie nie miałem pomysłu jak zacząć ten tekst. Z jednej strony, wypadałoby wspomnieć o pierwszej części Wiedźmina, z drugiej, nadmienić jaką to wielką drogę przebyła...
Zapowiedź Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - wrażenia z prezentacji Wiedźmin 2.0Zapowiedź Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - wrażenia z prezentacji Wiedźmin 2.0 (PC)
Wiedźmin 2 – jaki był, większość czytelników na pewno wie. Jedni grę kochali, inni marudzili, ale trzeba szczerze przyznać, że większość, jeśli nie wszyscy, wiedzą o czym mowa. Jeśli produkcja CD...
Zapowiedź Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - już graliśmy!Zapowiedź Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - już graliśmy! (PC)
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów zapowiadany jest jako największe wydarzenie w polskim przemyśle rozrywkowym. Nie chodzi tylko i wyłącznie o gry, lecz również filmy, a także muzykę. Po prostu w naszym...
Zapowiedź Wiedźmin 2Zapowiedź Wiedźmin 2 (PC)
"Geralt nie bądź taki naburmuszony, bo na widok twojej gęby przydrożne grzyby same się marynują." - Angoulême Kto niespełna 3 lata temu mógłby przypuszczać, że Polakom uda się stworzyć tak...
-Osiągnięcia z Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (X360)
-Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - problemy, pytania i porady
-10 najpiękniejszych dziewczyn z gier wideo
-Otwarty świat Wiedźmina 3 - błogosławieństwo czy przekleństwo?
-Rzecz o telewizji oraz Europejskim Festiwalu Ludzi Uzależnionych i Chorych na Pęcherz Digital Dragons 2012
-Prezentownik 2011
-Zasłyszane na Mieście - wybieramy gry roku 2011
-Wiedźmin 2.0 - w przeddzień premiery aktualizacji
-CD Project Spring Conference 2010
-Pliki z gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
-Rozmowy na temat Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Screeny i filmy z Wiedźmin 2: Zabójcy Królów:


Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - screen - 28.03.2010 - nr. 152861Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - screen - 28.03.2010 - nr. 152862Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - screen - 28.03.2010 - nr. 152863Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - screen - 28.03.2010 - nr. 152864
52 i pół - Ciężko wyżyć z bycia WiedźminemPowstawanie Intro - Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Wymagania sprzętowe:

Platforma:PCProcesor:Core 2 Duo T7500, 2.2GHzKarta Graficzna:GeForce 8800 GTPamięć RAM:2GBSystem:Windows XP
Ważne!! Proszę uzupełnić w profilu posiadaną konfigurację komputera. System strony oszacuje wówczas czy gra będzie poprawnie działać na Twoim komputerze!
Wysoką wydajność komputera zapewnią
płyty główne firmy GIGABYTE
Czy wiesz że:
Na nowym forum MiastaGier możesz nie tylko rozmawiać z innymi graczami i dzielić się wrażeniami z gier, ale również zbierać doświadczenie i stać się poważanym obywatelem naszego wirtualnego Miasta?
  Polecamy także:

Komentarze do gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (15 najnowszych):



Dodał: shuwar      @ 07:13, 01.04.2014

Prolog był może krótki, ale prologi zazwyczaj do długich nie należą. Mi się bardzo prolog podobał. Tajemniczy i pozostawiający znak zapytania... budzący chęć poznania zagadki.

Trzeci akt faktycznie był krótki w porównaniu z 1 i 2 ale może to celowe. Po tak długim czasie gdy może celowym zabiegiem było nie ciągnąć tego w nieskończoność. Gdy rozpocząłem 3 akt pomyślałem, że znowu będę musiał poszukać materiałów, schematów, podrasować broń, popytać, porozglądać się... i odniosłem wrażenie, że po raz 3 wykonam podobny schemat, ale tak nie było i to odebrałem na plus.

Epilog nie miał (przynajmniej w moim wydaniu) spektakularnej walki, ale dla mnie to tylko plus. Już dawno zacząłem się zastanawiać się czy zamiast młócić niezliczoną ilość wrogów i bossów na koniec gry nie wolałbym rozbudowany dialog i więcej scenek filmowych. Wiesiek mi to dał i to również wpłynęło na moją wysoką ocenę.

Dodał: JackieR3      @ 08:19, 01.04.2014


Cytat: shuwar
Epilog nie miał (przynajmniej w moim wydaniu) spektakularnej walki, ale dla mnie to tylko plus

Zgadzam się.Ja musiałem przed epilogiem spauzować grę,iść po dwa browary i przemyśleć tę sytuację.Utłuc dziada czy nie?


Dodał: shuwar      @ 08:29, 01.04.2014

Hehe... dokładnie, te się długi czas zastanawiałem co z nim zrobić. Dylematy moralne...
Nie wiem czy to spoiler... ale...

Dodał: sebogothic      @ 09:16, 01.04.2014

Ja też z Letho nie walczyłem a przeszedłem grę dwukrotnie. Za każdym razem po stronie Roche'a. Chyba sobie powrócę i sprawdzę jeszcze ścieżkę Iorwetha.
Ciekawe czy w trzeciej części spotkamy Letho. Fajnie by było. Poza tym mam nadzieję na spotkanie w "trójce" postaci z wcześniejszych gier albo książek.

Dodał: JackieR3      @ 09:17, 01.04.2014

Ale piękna niespodziewana wiadomość z CDP.Dzisiaj premiera Wiedźmina 3. Szczęśliwy

Dodał: sebogothic      @ 09:24, 01.04.2014

Taa, jasne Uśmiech Dzisiaj prima aprilis, więc w nic nie wierzę Zadziorny

Dodał: JackieR3      @ 09:44, 01.04.2014

Oj,Seba.Zepsułeś całą zabawę.Ale byłby ubaw jakby Shuwar i Urban biegali po sklepach z shotgunami i terroryzowali obsługę w poszukiwaniu Wieśka..
Szczęśliwy

Dodał: shuwar      @ 10:04, 01.04.2014

Ta jasne... już to kupiłem Uśmiech A kupon na 50% rabatu na W3 dostaliście? Pokręcony
Ja się zastanawiam, czy warto będzie wczytywać mój zapis z W2 do W3 i jaki to będzie miało wpływ na grę. W sumie w przypadku Wieśka nie stanowi to dla mnie tak dużego znaczenia jak miało to miejsce w Mass Effect. W3 to raczej nie będzie kontynuacja tego cośmytam ugrali w dwójce. Ot po prostu kolejna historia.

Dodał: sebogothic      @ 11:51, 01.04.2014

Raczej jakiegoś dużego wpływu importowany zapis nie będzie miał, ale lepiej to zrobić. Grając po raz pierwszy w "dwójkę" nie zaimportowałem zapisu z "jedynki", bo już dawno ją odinstalowałem. W pierwszej części opowiedziałem się po stronie Zakonu Płonącej Róży, więc poczułem niemiły zgrzyt kiedy w obozie Henselta zaatakował mnie jeden z zakonników.
W "trójce" będzie pewnie podobnie, że w zależności od podjętych w dwóch poprzednich częściach decyzji, postacie zapamiętają nas inaczej. Jedni będą wrogo nastawieni, inni będą przyjaciółmi.

Dodał: shuwar      @ 12:46, 01.04.2014

Sam nie wiem. Drugi raz W2 przejdę zupełnie inaczej, więc...
Ano właśnie, gdy przechodzę po raz kolejny Mass Effect robię to od razu z całą trylogią. Tutaj W3 już nie jest spójną całoscią z jedynką i dwójką.

Dodał: IgI123      @ 15:55, 01.04.2014

Cytat: shuwar
Hehe... dokładnie, te się długi czas zastanawiałem co z nim zrobić. Dylematy moralne...
spoil

Dodał: sebogothic      @ 09:39, 13.04.2014

Słitfocia z rąsi Cool Strzałka

Dodał: lukasrada      @ 11:03, 13.04.2014

Wieśka ukończyłem dwa razy: raz po stronie Rocha i raz po stronie Iorwetha. Akt trzeci faktycznie był dla mnie zbyt krótki, ale za to walki z bosami na wysokich poziomach trudności dają sporo frajdy. Prolog i epilog to raczej norma, że nie są zbyt długie, w końcu to tylko wstęp i zakończenie opowieści. Odniosłem też wrażenie, że ścieżka Rocha nic nie daje. Spoiler Czekam na trójke z nadzieją że będzie tak dobra jak się zapowiada.

Dodał: shuwar      @ 11:09, 13.04.2014

Mnie korci żeby jeszcze raz przejść inną ścieżką, ale to trochę za szybko (kilka tygodni temu ukończyłem W2). Chciałbym trochę więcej zapomnieć zanim zasiądę do gry ponownie.

@sebogothic: Słit focia wygląda tak, jakby Wieśkowi telefon dzwonił - po środku na górze, ten symbol eliksiru Uśmiech

Dodał: sebogothic      @ 12:07, 13.04.2014

Cytat: shuwar
@sebogothic: Słit focia wygląda tak, jakby Wieśkowi telefon dzwonił - po środku na górze, ten symbol eliksiru Uśmiech

Na pierwszy rzut oka faktycznie wygląda jak telefon Uśmiech

A tak przy okazji muszę ostrzec przed modem graficznym do Wiedźmina 2 który znalazł się w 218. numerze CDA. Znak Yerden nie posiada tekstur i gdy ktoś wpadnie w pułapkę to widać takie czerwone i niebieskie kwadraty. Kościany poker też jest spartaczony.
Po tym jak przejdę Wiedźmina 2 będę musiał go odinstalować.


 Dodaj Komentarz:

UWAGA: Aby komentować materiały na MiastoGier.pl trzeba być zalogowanym. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się korzystając z formularza na górze strony. Jeśli chcesz zarejestrować nowe konto, uczynisz to w tym miejscu.


© 2004-2014 MiastoGier.pl   »   O nas   |   Disclaimer   |   Reklama   |   Nabór do Redakcji   |   Regulamin
ISSN: 1898-7109     Ostatnia aktualizacja: 19.04.2014
UWAGA: W ramach portalu stosujemy pliki cookies. Więcej szczegółów w naszej polityce cookies.