MiniGRY
Gorące Informacje:
Zapowiedź Resident Evil: Revelation 2 kwestią czasu?

wyszukiwanie zaawansowane
Publicystyka
Multimedia
Społeczność
Poradniki
Rankingi
Moje MG
// // // // //

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (PC)


The Witcher 2: Assassins of Kings (PC)

Okładka Wiedźmin 2: Zabójcy KrólówPremiera świat:17 maja 2011Premiera polska:17 maja 2011Gatunek:RPGPlatformy:PC  PS3  X360  

Producent:CD Projekt Red StudioWydawca:CDP.plDystrybutor:CDP.plStrona Domowa:wejdź »
Dodaj kafelek na stronę/forum!
Ocena redakcji:
Recenzja gry
9.5
Popularność:
Na podstawie liczby odwiedzin
100%

Opis gry:

autor opisu:   Dawid "Tafit" Warmuz   @   19:27, 18.09.2009
Śr. długość gry:   47h 19min
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów to sequel znakomitego polskiego cRPG - The Witcher. Geralt po raz kolejny stoczyć musi walkę z przeciwnościami losu, które rzucają go w najniebezpieczniejsze miejsca wiedźmińskiego uniwersum. Tak jak w poprzedniku dużą część rozgrywki zajmować będzie walka z wszelakimi potworami, nękającymi bezbronnych mieszkańców świata wykreowanego przez Sapkowskiego.

Tworząc Wiedźmin 2: Zabójcy Królów autorzy przede wszystkim starali się stworzyć świat o wiele bardziej żywy, niż miało to miejsce w części pierwszej. Teraz ludzie znacząco reagują na nasze poczynania, przyjmując rolę sojuszników lub przeciwników. Zmieniona została także mechanika dialogów - są one o wiele bardziej dynamiczne.

Sposób prowadzenia walk uległ znacznej zmianie. Teraz nie należy wciskać przycisków myszy w odpowiednich momentach by Geralt wykonał serię ciosów, lecz każde kliknięcie myszą to jedno uderzenie. Ponadto bardzo ważnym elementem potyczek jest wykonywanie uników oraz bloków. Dodatkowo twórcy zaimplementowali sekwencje Quick Time Events, podczas których musimy wciskać odpowiednie przyciski we właściwym czasie aby zrealizować jakąś zabójczą kombinację ciosów. Zaimplementowano także silnik fizyczny, umożliwiający graczom m.in. zrzucanie przeciwników ze wzniesienia przy pomocy Znaków. Dodano także dynamiczne efekty pogodowe, cykl dnia i nocy zmienia się teraz w czasie rzeczywistym.

Wielu zmianom uległ również system rozwoju postaci. Został podzielony na trzy dziedziny: szermierkę, magię oraz alchemię. Naszego bohatera możemy rozwijać pod każdym kątem, jednak bardziej efektywne jest skupienie się na jednej dziedzinie i doskonalenie podlegających tylko niej umiejętności.

Encyklopedia uzupełniona przez:   Daerdin,
PEGI: Od 18 latZawiera przemocZawiera mocny język
Najnowsze wiadomości na temat Wiedźmin 2: Zabójcy Królów:

Recenzja, zapowiedź, kody, poradnik i inne:


Recenzja Wiedźmin 2: Zabójcy KrólówRecenzja Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (PC)
Bez bicia przyznam, że całkowicie nie miałem pomysłu jak zacząć ten tekst. Z jednej strony, wypadałoby wspomnieć o pierwszej części Wiedźmina, z drugiej, nadmienić jaką to wielką drogę przebyła...
Zapowiedź Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - wrażenia z prezentacji Wiedźmin 2.0Zapowiedź Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - wrażenia z prezentacji Wiedźmin 2.0 (PC)
Wiedźmin 2 – jaki był, większość czytelników na pewno wie. Jedni grę kochali, inni marudzili, ale trzeba szczerze przyznać, że większość, jeśli nie wszyscy, wiedzą o czym mowa. Jeśli produkcja CD...
Zapowiedź Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - już graliśmy!Zapowiedź Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - już graliśmy! (PC)
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów zapowiadany jest jako największe wydarzenie w polskim przemyśle rozrywkowym. Nie chodzi tylko i wyłącznie o gry, lecz również filmy, a także muzykę. Po prostu w naszym...
Zapowiedź Wiedźmin 2Zapowiedź Wiedźmin 2 (PC)
"Geralt nie bądź taki naburmuszony, bo na widok twojej gęby przydrożne grzyby same się marynują." - Angoulême Kto niespełna 3 lata temu mógłby przypuszczać, że Polakom uda się stworzyć tak...
-Osiągnięcia z Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (X360)
-Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - problemy, pytania i porady
-10 najpiękniejszych dziewczyn z gier wideo
-Otwarty świat Wiedźmina 3 - błogosławieństwo czy przekleństwo?
-Rzecz o telewizji oraz Europejskim Festiwalu Ludzi Uzależnionych i Chorych na Pęcherz Digital Dragons 2012
-Prezentownik 2011
-Zasłyszane na Mieście - wybieramy gry roku 2011
-Wiedźmin 2.0 - w przeddzień premiery aktualizacji
-CD Project Spring Conference 2010
-Pliki z gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
-Rozmowy na temat Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Screeny i filmy z Wiedźmin 2: Zabójcy Królów:


Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - screen - 28.03.2010 - nr. 152861Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - screen - 28.03.2010 - nr. 152862Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - screen - 28.03.2010 - nr. 152863Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - screen - 28.03.2010 - nr. 152864
52 i pół - Ciężko wyżyć z bycia WiedźminemPowstawanie Intro - Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Wymagania sprzętowe:

Platforma:PCProcesor:Core 2 Duo T7500, 2.2GHzKarta Graficzna:GeForce 8800 GTPamięć RAM:2GBSystem:Windows XP
Ważne!! Proszę uzupełnić w profilu posiadaną konfigurację komputera. System strony oszacuje wówczas czy gra będzie poprawnie działać na Twoim komputerze!
Wysoką wydajność komputera zapewnią
płyty główne firmy GIGABYTE
Czy wiesz że:
Czy wiesz, że MiastoGier to dziesiątki tysięcy filmów zgromadzonych w naszym dziale video?
  Polecamy także:

Komentarze do gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów (15 najnowszych):



Dodał: lukasrada      @ 21:48, 25.08.2014

Właśnie ukończyłem po raz kolejny grę, starałem się wybrać jak najlepsze wybory, niestety jak to w życiu bywa, zawsze chciałoby się zrobić coś inaczej, lepiej, lecz nie zawsze można. Tak i tu dokonałem wyborów: Grę ukończyłem 4'ty raz. Ciekaw jestem jak będzie wyglądał świat w trójce, które z moich wyborów tutaj, znajdą się w trójce, bo wiem, że import save'a nie wpłynie na świat, a jedynie na postacie. Nie wiem tylko czy wpłynie wyłącznie na Geralta, czy też na innych. Z pewnością wybiorę się do szkoły węża, skoro emhyr ma ją odbudować. Letho zacny druh, spotkam się z nim na spokojnie i pogadam. Chciałbym też spotkać Roche'a ale jeśli Temeria nie będzie istnieć, Niebieskie Pasy też pewnie nie będą istnieć, no chyba że jako buntownicy czy coś tym stylu. Save'y skopiuję, może za jakiś czas jeszcze raz zagram od początku lub od któregoś momentu, ale napewno użyję ich w W3.

Dodał: JackieR3      @ 08:42, 26.08.2014

Cytat: lukasrada
starałem się wybrać jak najlepsze wybory, niestety jak to w życiu bywa, zawsze chciałoby się zrobić coś inaczej, lepiej, lecz nie zawsze można

No i to jest właśnie siła tej gry.Jeżeli nie traktujesz wyborów instrumentalnie to zawsze będziesz miał wątpliwości.Tutaj wszystkie Bethesdy,Piranhie czy Biowery wysiadają.Ta gra jak żadna inna puka do moralności i sumienia gracza.I to perfidnie.

Dodał: shuwar      @ 08:47, 26.08.2014

Wybrałem stronę Iorwetha... ale rozpierducha Uśmiech tego się nie spodziewałem. Jakbym po raz pierwszy przechodził tą grę Uśmiech

Dodał: JackieR3      @ 08:56, 26.08.2014

Cytat: shuwar
ale rozpierducha

No i to jest właśnie przykład gracza dla którego liczy się tylko łubudubu. Konsternacja Kij tam z wyborami moralnymi. Poirytowany

Dodał: sebogothic      @ 09:21, 26.08.2014

Cytat: JackieR3
Tutaj wszystkie Bethesdy,Piranhie czy Biowery wysiadają.

Akurat Piranha Bytes i Bethesdę bym w to nie mieszał, gdyż ich gry nie posiadają jakichś systemów moralności. To po prostu mają być erpegi high/dark fantasy z raczej klasyczną fabułą od zera do bohatera, choć zdarzają się konsekwencje poszczególnych czynów. Ale to jaki styl obierzemy i jaka jest nasza postać tkwi już w głowie gracza, bo nie ma tutaj paseczków moralności.

Dodał: lukasrada      @ 13:18, 26.08.2014

Cytat: JackieR3
No i to jest właśnie siła tej gry.Jeżeli nie traktujesz wyborów instrumentalnie to zawsze będziesz miał wątpliwości.Tutaj wszystkie Bethesdy,Piranhie czy Biowery wysiadają.Ta gra jak żadna inna puka do moralności i sumienia gracza.I to perfidnie.

W grach Bethesdy i Piranhy wybory moralne raczej dotyczą jednego lub kilku powiązanych ze sobą questów pobocznych nie związanych z wątkiem głównym. Np. w Skyrimie był to wybór strony w konflikcie, który nie miał skutków ani w późniejszych etapach ani na końcu gry.
Na załączonym jpg napisali, że w W1 były 3 możliwe zakończenia, a w W2 - 16, ale tak naprawdę możliwych zakończeń jest więcej, bo w przeciwieństwie do Bethesdy i PB wszystkie wybory moralne są częścią wątku głównego.. W Wiedźminie 1 3 zakończenia to strona którą wybraliśmy (ludzie, nieludzie, neutralna), ale gdyby doliczyć los Abigail, Berengara, wilkołaka i inne wybory Geralta to tak naprawdę zakończeń jest min. 2-3 razy więcej.
W Wiedźminie 2 wydaje mi się, że uwzględnili większość wyborów przy zakończeniu, ale napewno można znaleźć ich więcej.

Dodał: JackieR3      @ 14:09, 26.08.2014

Cytat: sebogothic
Akurat Piranha Bytes i Bethesdę bym w to nie mieszał, gdyż ich gry nie posiadają jakichś systemów moralności.

Jakiś ślad tego pojawia się w serii The Elder Scrolls ale nie powoduje raczej wyrzutów sumienia u gracza.Aktualnie gram w Skyrima i jest tam np. opcja dołączenia do buntu Gromowładnych {notabene od razu mi sie skojarzyło to z Wieśkowym konfliktem Wiewiórki-Zakon Płonącej Róży-twórcy Bethesdy na pewno grali w pierwszego Wieśka Zadziorny }.Ale pomimo że do wyborów nawet w Skyrimie staram się podchodzić poważnie to nie powodują one u mnie bezssenności. Uśmiech

Dodał: shuwar      @ 07:28, 28.08.2014

No ale tego to się nie spodziewałem. Myślałem, że wybierając inną ścieżkę zmienią mi się jakieś detale, ale nadal lokalizacje i główne postacie, z którymi będę wchodził w interakcję będą te same co na tej drugiej ścieżce, którą za pierwszym razem przechodziłem. Jazda... to jakbym przechodził nową serię Wiedźmina Uśmiech

Nie znam drugiej takiej gry, która miałaby tak alternatywne ścieżki rozgrywki.
(tak wiem, wiem,... zapewne są, ale ja ich nie znam Dumny )

Dodał: JackieR3      @ 07:39, 28.08.2014

No wiesz,jeżeli wchodzisz w bliższą komitywę z terrorystą no to musi wiele zmieniać.

Dodał: shuwar      @ 08:03, 28.08.2014

No nie do końca moralnie ten wybór mi odpowiadał, ale odnoszę wrażenie, że się niektórzy nawracają. A i klimat u krasnoludów fajniejszy. Teksty mają fajne... na wódkę się bym z takimi z chęcią umówił, ubaw byłby po pachy Pokręcony

Dodał: JackieR3      @ 08:24, 28.08.2014

Tak.Ten wybór jak i wiele w Wiedźminie jest pokrętny moralnie.Czy Iorweth to taki elfi Bin Laden czy bojownik o wolność biednych i uciskanych?Grałem ścieżką Roche'a bo wydawało mi się że to jednak terrorysta.Ale teraz zaczynam mieć wątpliwości.Może wejść w układ z Iorwethem i rozwalić kapitalistom te dwie wieże. Diabelski pomysł

Dodał: IgI123      @ 15:14, 28.08.2014

Według mnie gra nie zachęca zbytnio do zakumplowania się z Iorwethem, toteż nie zdziwiłbym się że większość osób odpowiedziałaby że pierwszy raz przechodząc W2 wybrała Roche'a.
Dlaczego tak uważam? Vernona znamy już od samego początku gry. Wyciągnął nas z więzienia, jako jedyny uwierzył nam gdy reszta Temerii chciała by Geralt zawisnął, pomógł ścigać Letho, no i w ogóle był czas na pogawędkę z nim oraz integrację z jego ludźmi (sławetne zadanie ,,Na Kacu").
A Iorweth? Przed ostatecznym wyborem gadamy z nim ledwo dwa razy. Ani przez chwilę Geraltowi on nie ufa, ponadto na początku Aktu chciał go zabić.

Dodał: JackieR3      @ 15:57, 28.08.2014

No i w ogóle ma jakąś kaprawą gębę. Zadziorny

Dodał: shuwar      @ 16:44, 28.08.2014

Dokładnie tak ja piszecie. Mało zachęcający kolo do zaprzyjaźnienia. Jakoś tak brakuje argumentów by stanąć po jego stronie. Dlatego też myślałem podświadomie, że ta ścieżka Iorwetowska będzie uboższa, a tu takie zaskoczenie. Mimo wszystko mój pierwotny wybór - Roche, był najlepszy. Z resztą dochodzę do wniosku, że jedyna linia z jaką się utożsamiam, to ta którą obieram przy pierwszym przejściu RPGów. Drugie podejście jest zawsze z czystej ciekawości... co by było, gdyby...

Dodał: shuwar      @ 21:18, 01.09.2014

Kurcze pióro!
Kończąc Akt II dochodzę do wniosku, że to ścieżka Iorwetha jest jednak najlepsza.
Spoiler Aż się nie mogę doczekać kiedy sprawdzę, czy Akt III też będzie tak mocno się różnił od tej ze ścieżki Roche'a.


 Dodaj Komentarz:

UWAGA: Aby komentować materiały na MiastoGier.pl trzeba być zalogowanym. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się korzystając z formularza na górze strony. Jeśli chcesz zarejestrować nowe konto, uczynisz to w tym miejscu.


© 2004-2014 MiastoGier.pl   »   O nas   |   Disclaimer   |   Reklama   |   Nabór do Redakcji   |   Regulamin
ISSN: 1898-7109     Ostatnia aktualizacja: 02.09.2014
UWAGA: W ramach portalu stosujemy pliki cookies. Więcej szczegółów w naszej polityce cookies.