Thief: The Dark Project (PC) - okladka

Thief: The Dark Project (PC)

Premiera:
02 grudnia 1998
Premiera PL:
30 września 1999
Platformy:
Gatunek:
Akcja
Język:
Angielski
Wydawca:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (154)Gram (8)Ukończone (20)Kupię (2)

Opis Thief: The Dark Project (PC)
Redakcja MiastoGier.pl @ 02:00 14.06.2009

Śr. długość gry: 14h 5min

+ czaswięcej

Dark Project to pierwsza odsłona serii Thief i zarazem pierwsza gra w historii, w której głównym celem było nie tyle eliminowanie przeciwników, co pozostawanie w ukryciu i kradzież przeróżnych, cennych przedmiotów, które później można było sprzedawać u paserów.

Jako Garett, przemierzysz i okradniesz wiele posiadłości bogatych mieszczan w jednym ze średniowiecznych miast - wszędzie naokoło pełno jest kościołów czy domów charakterystycznych dla barokowej zabudowy. Z czasem dojrzysz w swych działaniach pewną nić łączącą poszczególne przedmioty... I tu zaczyna się prawdziwa fabuła - przyjdzie zmierzyć Ci się nie tylko z żądnymi twej głowy strażnikami, ale także z o wiele bardziej wymagającymi przeciwnikami. Pojawi się także wątek magii...

Thief w dniu swej premiery zachwycał oprawą graficzną - tak pięknego otoczenia czy animacji nie było jeszcze nigdzie indziej. Pewnym novum stało się wykorzystywanie elementów otoczenia - raz trzeba było zaszyć się w cieniu, innym razem schować do beczki - a wszystko to w celu uniknięcia spotkania ze strażnikami.

Wielkie wrażenie robiła także nastrojowa muzyka, która - zależnie od sytuacji - motywowała nas do pozostawania w ukryciu lub walki o własne życie.

Na ekwipunek naszego bohatera składał się sztylet, łuk, wytrychy i przeróżne narzędzia ułatwiające poostawanie w ukryciu.

Gra do dziś wciąga w swój mroczny świat, zaś charyzmatyczny cynik Garett niejednokrotnie rozbawi nas swym komentarzem.


Wkład w encyklopedię mieli:   bat2008kam,
PEGI: Od 16 latZawiera przemocZawiera sceny wywołujące strach
Screeny z Thief: The Dark Project (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosolos1234   @   22:24, 02.01.2010
Ciekawa gra ale fabuła mało rozwinięta.Mało bajerów.8/10
0 kudosJackieR3   @   22:25, 06.08.2010
Zdaję sobie sprawę że to klasyka ale czas robi swoje.Mnie jednak piksele zniechęciły do grania. Smutny
0 kudoskitajca2   @   21:36, 09.08.2010
Najgorsza grafika na świecie ale gra fajna Uśmiech
0 kudosXsaron   @   11:44, 25.01.2011
fajna oldschool-owa gierka,mimo wrzystko deadly shadows na zawsze!8/10
0 kudosqad417   @   01:57, 08.08.2014
jedno powiem... Klasyk z `98go
0 kudosFox46   @   09:40, 08.08.2014
Cytat: qad417
jedno powiem... Klasyk z `98go


No niestety bo do tego klasyka to tej grze daleko jeszcze, miał być hit a było rozczarowanie bo w samej grze było wiele niedopracowań i jakby brak pomysłu.
0 kudosGuilder   @   20:29, 03.08.2015
Rewelacja. Siedemnastoletnia gra, a bawi lepiej niż niejedna nowość. Bardzo satysfakcjonująca, zwłaszcza że w przeciwieństwie do wszystkich innych skradanek, nie mamy żadnego handicapu względem wroga. Trzeba nasłuchiwać, wychylać się. Większość fanów serii wspomina najlepiej słynną Katedrę, mnie zaś najbardziej zaciekawiła historia Lost City.

Kulawe AI jest zmorą gier do dzisiaj, grafika jak to grafika w starociach, ale generalnie warto przybliżyć sobie ten tytuł, jeśli ktoś jeszcze nie próbował. Zwłaszcza że są cztery części, więc jak kogoś wciągnie, to ma grania na parę tygodni. Uśmiech
0 kudossebogothic   @   12:37, 20.07.2019
Ostatnio chciałem sobie nadrobić trylogię Thiefa, ale za każdym razem się odbijam od pierwszej części. Nie chodzi o to, że jest stara, grafika brzydka czy sterowanie toporne. Te elementy totalnie mi nie przeszkadzają, przy starszych grach niejednokrotnie bawię się lepiej niż przy najnowszych tytułach AAA. Rok albo dwa lata temu po raz pierwszy ukończyłem pierwszego Tomb Raidera. Sięgając po Thiefa spodziewałem się gry o... złodzieju. I faktycznie w pierwszej misji mamy wręcz wzorową misję skradania się po sporej posiadłości by ukraść konkretny przedmiot. Misja jest świetna, klimat rewelacyjny. Ale później łazimy po jakichś kopalniach, gdzie biją nas jakieś potworki... Później są katakumby. Kiedyś się odbiłem już od drugiej misji, teraz od trzeciej. Grając złodziejem chciałem się skradać i kraść, a nie błąkać się po jakichś tunelach, katakumbach i uciekać przed potworkami... Przez to chyba nigdy nie ukończę tych gier.
0 kudosGuilder   @   13:39, 20.07.2019
Jeśli musiałeś przed nimi uciekać, to znaczy że robiłeś coś źle (albo inaczej: nie tyle źle, co "nieskradankowo"). Jedyne sytuacje w których musiałem podbiegać, to gdy chciałem zabić jeden konkretny rodzaj potwora (wymagane w pewnej misji na pewnym poziomie trudności), bo się ciągle przemieszczał, a jedynym szybkim sposobem było przywalenie mu z całej siły mieczem od tyłu. Tak że zachęcam do ponownej próby, zwłaszcza że nie sprawiałeś wrażenia tak niecierpliwego jak Shuwar. Cool
Dodaj Odpowiedź