Resident Evil 5 (PC) - okladka

Resident Evil 5 (PC)

Premiera:
14 września 2009
Premiera PL:
18 września 2009
Platformy:
Gatunek:
Akcja / Przygodowa
Język:
- napisy
Producent:
Wydawca:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (309)Gram (135)Ukończone (148)Kupię (22)

Opis Resident Evil 5 (PC)
[R]ay @ 23:06 16.07.2009

Śr. długość gry: 22h 27min

+ czaswięcej

Resident Evil 5 jest kolejną odsłoną bardzo popularnego cyklu gier Survival Horror. Podobnie jak części poprzednie powstaje on w studio Capcom, lecz w porównaniu z pierwowzorem wiele elementów uległo zmianie.

Pierwszą i w zasadzie najważniejszą modernizacją jest zrezygnowanie ze statycznej kamery. Podobnie jak w przypadku czwartej części serii, głównego bohatera obserwujemy z widoku TPP, i kamera cały czas śledzi jego działania. Nadaje to rozgrywce bardziej zręcznościowy charakter i sprawia że zabawa jest szybsza i dynamiczna.

Kolejną zmianą jest rezygnacja z wszechobecnych zombie. Nie będziemy stawiać czoła nieumarłym lecz różnym innym maszkarom pragnącym wyrwać nasze serducho i pobawić się wnętrznościami. Na szczęście aby do tego nie dopuścić skorzystamy z wielu rodzajów broni takich jak strzelby, karabiny, pistolety, a nawet wyrzutnie rakiet.

Resident Evil 5 posiada bardzo rozbudowaną szatę graficzną oraz dźwiękową. Wykorzystanie możliwości PlayStation 3 oraz Xbox 360 pozwoliło na osiągnięcie niezwykłych efektów specjalnych oraz bardzo szczegółowych modeli postaci i terenu.

PEGI: Od 18 latZawiera przemocZawiera mocny językZawiera kontrolowane rozgrywki sieciowe
Screeny z Resident Evil 5 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   17:09, 25.09.2012
Cytat: guy_fawkes
To nie chodzi o wyższość jednego kontrolera nad drugim tylko fakt, że są gry, w których jeden albo drugi jest po prostu wygodniejszy. Gram na PC, ale nie podchodzę bez pada do slasherów i wielu platformówek, ba - nawet Wiedźmina 2 przeszedłem właśnie na padzie. Natomiast w strzelankach to myszka zapewnia większą precyzję. Masz jednak rację co do mechaniki starych Residentów - tam wszystko jakoś pogodzono i czwórkę dałem radę ukończyć, choć początki miałem zaiste ciężkie.


Bo nie ukrywajmy w czwórce spartolili sterowanie dopóki nie wyszedł tam AIM_MOD (poprawne działanie myszki)
0 kudosguy_fawkes   @   17:22, 25.09.2012
Post wcześniej napisałem, że przeszedłem na padzie dlatego, że ten mod można o kant stołu potłuc. U mnie za cholerę nie chciał działać tak, jak powinien.
0 kudosB92   @   00:52, 26.09.2012
Ten mod wcale nie dawał dużej poprawy. Sterowanie i tak było strasznie toporne, a z racji, że niezbyt przepadam za graniem w strzelanki na padzie, to sobie odpuściłem Dumny
0 kudosPabloMG   @   07:57, 28.02.2014
Resident Evil 5 miał potencjał żeby stać się dobrą grą więc co poszło, mowa o wersji PC wycięto dlc całą przyjemność z gry dwa dodatkowe scenariusze Desperate Escape i Lost Nightmare oraz 4 dodatkowe postacie tryb Mercenaries: Josh, Rebecca, Barry, Excella. Większość fanów RE znienawidziło Sheve ponieważ brakował Jill. Odnośnie pracy kamer podobno poprawiono je w wersji Gold. Capcom wydał od niechcenia port Pc strzelając samemu sobie w stopę.
0 kudossebogothic   @   20:08, 02.07.2014
Gra kisiła się u mnie na dysku chyba 3 lata. Gdy ją zainstalowałem pograłem godzinkę albo dwie (pamiętam, że doszedłem do tego gościa z piłą łańcuchową) a później odłożyłem na bok i jakoś cały czas nie było okazji. Dzisiaj postanowiłem wreszcie grę rozpocząć. Pierwsze wrażenie szczerze mówiąc było średnie. Sterowanie jakieś takie oporne, kamerą nie można swobodnie poruszać tylko jest na sztywno przymocowana do pleców postaci. No i nie można nie tylko jednocześnie iść i strzelać, ale i przeładowywać magazynku. Strasznie to spowalnia grę, widać to było choćby podczas walki z tym zombiakiem z piłą łańcuchową. Zanim się oddaliłem, zmieniłem broń na snajperkę, przyłożyłem i przycelowałem... okazało się, że nie jest przeładowana. I znowu muszę się szybko oddalić na dużą odległość przeładować, jeszcze raz się oddalić i wreszcie strzelić. Takie pojedynki mogą doprowadzić do palpitacji serca. Kilka razy zginąłem dlatego, że zacząłem przeładowywać broń.
Mimo wszystko gra się bardzo dobrze a poziom trudności jest idealnie wyważony. Nie jest za łatwo, ale też piekielnie ciężko też nie.
0 kudosLucas-AT   @   00:03, 03.07.2014
Gra pokazuje pazury w trybie Professional w co-op z drugim graczem. Warunek - trzeba ją wymasterować. Nie jest to za to konieczne na Hardzie - tam trzeba być tylko bardzo dobrym.
0 kudosfebra1976   @   18:57, 03.07.2014
Byle tyko dorwać porządnego gracza, na dziesięć meczyków tylko jeden trafia się sensowny (z mojego doświadczenia).
Ale wtedy gra pokazuje pazur.
0 kudossebogothic   @   19:09, 03.07.2014
Póki co gram sam, komputerowe AI dobrze się sprawdza. Puszcza oko Nie chcę wkurzać kogoś kto każdą misję przeszedł ze 100 razy swoją grą. Lubię sobie sprawdzić każdy kąt, czy przystanąć by popodziwiać jakiś widoczek... Może jak pierwszy raz grę przejdę to pogram w co-opie. Uśmiech
Trochę głupio, że niemal każda czynność jest tutaj kontekstowa. Nie można w każdej chwili wykonać uniku, musi ci się wyświetlić: "Wciśnij A+D", tak samo jest z walką wręcz. Dopiero gdy przeciwnik się zachwieje to można mu przyłożyć. Niby można wyprowadzać potrójne serie, ale nigdy mi się to nie udało.
0 kudossebogothic   @   14:03, 12.07.2014
Dlaczego jakieś QTE ma decydować o tym czy wygrywam? Da się jakoś to wyłączyć? Naprawdę ciężko jest przestawić w krótkim czasie palce z WSADa na "F+V". Jestem na walce z tym bossem na statku i przegrywam właśnie tylko przez to głupie QTE... Tak bym przeszedł tą walkę za pierwszym razem... Ogólnie wiele razy dlatego zginąłem, bo nagle ni stąd ni zowąd musiałem coś wciskać, nawet podczas filmików. I tu mowa nie tylko o RE5, ale o wielu grach w których QTE występuje. Jak to dobrze, że ten głupi trend powoli zanika.
0 kudosfebra1976   @   21:46, 12.07.2014
No bo musisz zagrać na padzie, tam sekwencja QTE jest znacznie bardziej intuicyjna
0 kudosdenilson   @   22:10, 12.07.2014
Akurat ja grałem na padzie i nie mogłem narzekać. Wyszedłem z założenia że to gra o rodowodzie konsolowym więc będzie tak łatwiej niż wybrać tandem myszka+klawiatura.
0 kudossebogothic   @   07:50, 23.07.2014
Gra bardzo fajna, choć trzeba się do niektórych rzeczy przyzwyczaić. Lokacje są różnorodne tak samo jeśli chodzi o przeciwników. Co jakiś czas pojawiają się nowi do których potrzebne jest inne podejście. Walki z bossami też są ok, ale QTE potrafią napsuć krwi, o czym wspominałem wcześniej. Denerwujący są też przeciwnicy którzy nie mogli się do mnie zbliżyć, bo od razu odpalała się stosowna animacja w której wykańczali Chrisa - jak ten gościu z piłą łańcuchową czy te duże owady. Pomijając to, to gra pod względem poziomu trudności jest idealnie zbalansowana. Sporą liczbę walk wygrywałem na styk z resztkami amunicji.
RE5 oceniam na mocne 8+ i mimo, iż grę ukończyłem (zajęło mi to niecałe 12 h), sądzę, że od czasu do czasu będę do niej wracać. Jest sporo rzeczy do zebrania, odblokowały się nowe tryby, stroje, filtry i jestem ciekaw jak to wszystko wygląda.
0 kudosJackieR3   @   08:15, 23.07.2014
Cytat: sebogothic
Ogólnie wiele razy dlatego zginąłem, bo nagle ni stąd ni zowąd musiałem coś wciskać, nawet podczas filmików. I tu mowa nie tylko o RE5, ale o wielu grach w których QTE występuje. Jak to dobrze, że ten głupi trend powoli zanika.

Dla mnie te sekwencje były zawsze fajnym dodatkiem do gameplaya.A że trzeba się nagle przestawić?Czujnym trza być. Szczęśliwy
0 kudosFox46   @   15:17, 23.07.2014
Grałem w to jakoś w 2009 roku jak wyszło, ten RE to już nie to samo. RE4 jeszcze trzymał jakiś poziom, ale RE5 było jeszcze łatwiejsze niż czwórka, do tego praktycznie zerowa liczba zagadek. Zresztą jak już się pojawiła jakaś zagadka to była banalna do rozwiązania.
Dla fana Resident Evil ta seria skończyła się w 2002 roku na Resident Evil Remake i Zero.

Choć najlepszy klimat miały Re 1 ,2 ,3 szczególnie jedynka i muzyka oraz fabuła. Zero też było OK bo miało na siebie pomysł i przedstawiało wydarzenia z przed RE1. Dwójka była bardzo dobra pod każdym względem, trójka już gorzej ale trzymała jeszcze ten poziom aczkolwiek pod względem contentu nic chyba nie dorówna Resident Evil 2.

Re 4 jeszcze było jako takie, bo to był taki świeży start coś nowego widok z trzeciej osoby to jeszcze szło jakoś przeboleć jako fan. Ale Piątka to już typowa gra akcji, a szóstka to już totalnie tyle absurdów że szkoda pisać.
Siódemka wróci do łask ?? wątpię bardzo w to wątpię już od piątki gadali że Seria Resident Evil powróci do swoich korzeni Poirytowany
0 kudosADI9665   @   06:22, 29.09.2015
Wydaje mi się byc fajne,ale niestety mi nie wchodzi na PC Poirytowany Smutny
Dodaj Odpowiedź