WWII Battle Tanks: T-34 vs. Tiger to kolejna, po T-72 Bałkany w ogniu symulacja czołgu, przy tworzeniu której brali udział programiści i projektanci studia IDDK.
Akcja gry przenosi nas w czasy II Wojny Światowej, kiedy to Sowieci po zwycięskiej bitwie pod Kurskiem ruszyli na Berlin, za cofającymi się wojskami niemieckimi.
Gra oferuje kampanie rosyjską i niemiecką. W grze będzie nam dane wziąść udział w jednej z ważniejszych ofensyw sowieckich tego okresu - operacji Bagration, rozpoczętej w 1944 roku na Białorusi. Możemy wcielić się w dowódcę rosyjskiego T-34, bądź też niemieckiego Tygrysa. Kampanie, w których bierzemy udział, podzielone są na szereg misji. Walki toczą się w realistycznych lokacjach - białoruskie krajobrazy zostały wymodelowane na podstawie wielkiej ilości zdjęć i map tych rejonów z początku XX wieku.
Przy tworzeniu modeli fizyki i zachowania się czołgów, korzystano z najbardziej szczegółowych dokumentacji technicznych. Dzięki nim powstał realistyczny model pojazdów bojowych jak również ich uzbrojenia. Również otoczenia cechują się sporym poziomem interakcji i realizmu, czołgi oraz inne obiekty mogą być trafione pociskiem lub staranowane, prezentując następnie różny poziom zniszczeń. Do stworzenia zapierających dech w piersiach efektów graficznych, m.in. dynamicznego cieniowania czy bump mappingu oraz szczegółowego wymodelowania jednostek i otoczeń, wykorzystano silnik Napalm, użyty m.in. w grze Whirlwind of Vietnam. Dzięki nowym technologiom zastosowanym w WWII Battle Tanks: T-34 vs. Tiger, udało się uzyskać mapy o wielkości do 40 kilometrów kwadratowych.
Wkład w encyklopedię mieli: Andziorka,
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler