Crysis 2 (PC) - okladka

Crysis 2 (PC)

Premiera:
22 marca 2011
Premiera PL:
25 marca 2011
Platformy:
Gatunek:
Akcja / Strzelanka
Język:
Producent:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (328)Gram (138)Ukończone (226)Kupię (130)

Opis Crysis 2 (PC)
Hawk @ 02:00 14.06.2009
"Hawk"

Śr. długość gry: 18h 56min

+ czaswięcej

Drugi, a zarazem pierwszy. Taki właśnie jest Crysis 2. Developer postawił przed sobą ambitne zadanie. W pierwowzorze podziwiać mogliśmy tropikalną dżunglę prezentowaną przez CryEngine 2. Któż z graczy mógłby się oprzeć (nie)prawdziwym widokom z wycieczek, na jakie nigdy większości nie będzie stać? Ale dość o tym. Sequel został przygotowany na CryEngine 3, który postara się podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej w technologii tworzenia wirtualnego obrazu. To jednak nie wszystko, co ma do zaoferowania Crysis 2 - dopiero zaczynamy!

Akcja rozgrywa się w Nowym Jorku w roku 2032, jednak nie jest dobrze. Jedna z największych metropolii świata obecnie przypomina betonową dżunglę. Obcy powrócili i znowu zaatakowali. To właśnie spowodowało częściową ewakuację miasta oraz znaczne jego zniszczenie. Mamy zatem zamiast kępek trawy i tropikalnych palm - kupy gruzu i ruiny budynków. Wrażenia wizualne to jednak nie najważniejsza teraz rzecz. Na wzór serii GRAW chociażby otrzymujemy znacznie większe pole do popisu w temacie walki w terenie miejskim, jaka okazała się dla developera bardziej interesująca niż bieganie po lesie.

Wcielamy się w rolę dowódcy oddziału Delta Force o imieniu Alcatraz. Nietrudno się domyślić, iż jest to następca Nomada z "jedynki", ale za to jaki! Akcja rozpoczyna się, gdy nowy protagonista otrzymuje od Proroka skradziony Nanosuit 2 z Crynet Systems. Prototyp ten okazuje się być na tyle cennym dla korporacji, że ta rozpoczyna polowanie na nas w celu odzyskania swej własności. Walka będzie jednak wyrównana. Nanosuit 2 to nowe spectrum możliwości ofensywnych i defensywnych. Do tego wszystkiego otrzymaliśmy możliwość konfiguracji swego arsenału poprzez montowanie ulepszeń.

Nie można oczywiście zapominać o trzeciej stronie konfliktu, jaką są Obcy. Szybsi, silniejsi z nowymi pomysłami, jak napsuć nam sporo krwi. Totalny nowojorski chaos zdaje się być potęgowany z każdej strony. Kto wyjdzie z tej walki zwycięsko?


Wkład w encyklopedię mieli:   gregory16mix,
PEGI: Od 16 latZawiera przemocZawiera mocny językZawiera kontrolowane rozgrywki sieciowe
Screeny i filmy z Crysis 2 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   12:05, 05.01.2013
Autorowi pewnie chodziło, że Prorok go ukradł. Trzeba będzie to poprawić.
0 kudoskafel123full   @   22:07, 25.02.2013
Sporo pochlebnych opinii czytam pod adresem tej gry, a to najzwyklejszy w świecie przeciętniak, takie 5,5/10 pkt. Czym wy się ludziska tak zachwycacie?
0 kudosguy_fawkes   @   22:16, 25.02.2013
Bo ten "przeciętniak" na tle konkurencji wypadł całkiem dobrze. Nie stoi w miejscu jak CoD, nie próbuje być czymś, czym nie jest (jak MoH), ma elementy sci-fi (czego mi brakuje, bo już wymiotuję "współczesnym polem walki") i jest przyzwoicie długi jak na współczesne standardy. Nie ma już swobody znanej z jedynki, ale przynajmniej gameplay bardziej wciągał.
0 kudoskafel123full   @   21:22, 26.02.2013
Mimo, że mam odmienne zdanie na temat tej produkcji, bo wiadomo że gustów tyle ile ludzi, to tyle dobrego że przedstawiłeś konkretne argumenty - pełen szacun z mojej strony, spodziewałem się jakiegoś wyszczekanego tekstu kogoś kto ślepo wielbi tą grę. Miłe zaskoczenie.
0 kudosguy_fawkes   @   22:40, 26.02.2013
Sam nienawidzę braku argumentacji i opinii "bo tak!", więc u mnie czegoś takiego nie spotkasz. Uśmiech
Generalnie nie należę do wielkich fanów Crysisa, choć na jedynkę czekałem z wypiekami na twarzy - na swój czas dawała sporą swobodę w pięknej oprawie, choć jak dla mnie była dość nudna (a przynajmniej zaczęła taka być od etapów z obcymi, bo z Koreańczykami walczyło się nader przyjemnie).
W dwójce doceniam to, że wreszcie do ładnej grafiki (choć już nie tak zaawansowanej) dopisano jakiś scenariusz i popracowano nad gameplayem, dzięki czemu nie kończył się tak szybko, ani też nie przynudzał, przynajmniej mnie. To był całkiem porządny shooter, który dość szybko staniał, więc miał sporo plusów.
0 kudoskafel123full   @   01:59, 28.02.2013
Trzymaj poziom, może inni się będą uczyć ;)
Ja jak pierwszy raz zagrałem w demo Crysis to było prawdziwe święto, ale podobnie jak u Ciebie - kosmici przynudzali, w zasadzie mogli to rozwiązać jakoś ciekawiej, strasznie nudne było to błądzenie po labiryncie korytarzy, ale cóż zrobili jak zrobili - w tym momencie, zamiast czerpać przyjemność z gry, po prostu się męczyłem, aby to przepchnąć jakoś dalej i dojść do przyjemniejszego momentu. Gdy się kończyła jedynka, sporo miałem pomysłów jak ten scenariusz zostanie popchnięty, nawet planowałem zakup trylogii, bo pod takim wrażeniem byłem po pierwszej części. Na pewno w dwójce jest scenariusz, jakaś historia którą opowiadają, kontynuacja, ale ten scenariusz jest bez wyrazu, mnie nie przekonał - zalatuje od niego scenariuszem z filmu amerykańskiego klasy B (pewnie się już powtarzam, ale scenariusz to dla mnie w grze rzecz święta - musi być jak dobra książka). Próbowali też coś wpleść w stylu Max Payne - filmiki/przerywniki z historyjką, ale słabo to wyszło. Dla mnie to jest średniak właśnie z powodu słabego scenariusza, za bardzo chcieli amerykańsko, za bardzo "holyłud" - wszystkie produkcje które chcą przypominać akcję z hollywood, kończą słabo, bo hollywood nie jest tym czym był kiedyś - efekciarstwo jest dobre, ale tylko przez chwilę, potem razi, jak kolejna (niepotrzebna) część szklanej pułapki z tym nadętym łysolem. Wiesz, to że szybko staniała może świadczyć o tym, że jest więcej osób które tak jak ja, zawiodły się kontynuacją na którą mocno czekały, a może dlatego że się szybko znudziła, albo coś zupełnie innego - powodów może być wiele.
0 kudosguy_fawkes   @   16:47, 28.02.2013
Cytat: kafel123full
Wiesz, to że szybko staniała może świadczyć o tym, że jest więcej osób które tak jak ja, zawiodły się kontynuacją na którą mocno czekały, a może dlatego że się szybko znudziła, albo coś zupełnie innego - powodów może być wiele.
W przypadku EA jest trochę inaczej, bo ten wydawca stosunkowo szybko przepycha swoje gry do tańszych, o ile nie są multiplayerowymi końmi pociągowymi jak Battlefieldy. Taki Mass Effect 2 był wszem i wobec chwalony, a staniał do 50zł po pół roku bodajże. Crysis 2 trzymał się dłużej ze względu na multi.
Swoją drogą masz sporo racji co do scenariusza Crysisa 2 - gdyby mnie teraz ktoś zapytał, kto to był np. Nathan Gould, nie potrafiłbym sobie przypomnieć. Nazwisko jakoś utkwiło w pamięci, lecz kim był i co robił - nie. Muszę dopiero zerknąć na twarz, by przywołać wspomnienia. To niezbyt dobrze świadczy o kreacji tej postaci i wielu innych.
0 kudoskafel123full   @   20:20, 28.02.2013
Hmm, czyli chcesz przez to powiedzieć, że EA w kontrolowany sposób postarza swoje produkty? Dziwne zjawisko, w przypadku samochodu czy komputera albo komórki to rozumiem, ale w grach? Czemu to może służyć, zwiększeniu zysków?
I tak jesteś lepszy ode mnie, bo ja nie mam pojęcia kim on jest, a nawet nazwiska nie pamiętam - z Crysis to pamiętam tylko Proroka i jego twarz oraz Psychola i jego twarz, ale to wszystko jest z jedynki i dodatku, więc tak jak napisałeś - nie najlepiej to świadczy - brak wyrazistości, oryginalności itd.
0 kudosguy_fawkes   @   21:36, 28.02.2013
Cytat: kafel123full
Hmm, czyli chcesz przez to powiedzieć, że EA w kontrolowany sposób postarza swoje produkty? Dziwne zjawisko, w przypadku samochodu czy komputera albo komórki to rozumiem, ale w grach? Czemu to może służyć, zwiększeniu zysków?
Na pewno polepsza wizerunek EA na polskim rynku, a do tego jeszcze dochodzą pełne lokalizacje najlepiej sprzedających się FPS-ów (czego ja nie rozumiem, ale wielu ludziom się to podoba), no i wydawca ma w szachu najbardziej u nas rozchwytywaną serię sportową - FIFĘ. Co roku wypuszcza nową odsłonę, więc dobrze jest komuś opchnąć starą nawet za 1/3 premierowej ceny. Z drugiej strony EA nie ma żadnej tańszej serii od Classics, toteż zapominając o różnych akcjach typu 2 za 1, dana gra będzie kosztować tyle samo dziś, co za 2-3 lata.
0 kudoskafel123full   @   23:24, 01.03.2013
Fifa - jej czar u mnie prysł już wieki temu ;P Teraz rozumiem, ale te utrzymujące się tytuły cenowo przez 2-3 lata to jak z wyglądu kiełbasa, w zapachu kiełbasa, a w środku... patyk i to w dodatku suchy. Wiele tytułów nie jest w stanie wytrzymać konkurencji kilka miesięcy po premierze, a co dopiero 2-3 lata przy tak dynamicznym rozwoju oprawy wizualnej; chociaż sątytuły/fenomeny które biją rekordy mimo, że są "przeterminowane" w mniemaniu wielu przez "dotkniętą przez ząb czasu" grafikę. Cóż, coś za coś - jedno jest pozytywne - rozrywka elektroniczna w naszym kraju już nie jest tak droga jak dawniej, a to cieszy, przy niektórych tytułach nawet bardzo.
0 kudosFakest997   @   09:52, 28.03.2013
Grałem na laptopie, o dziwo gra chodzi mi płynnie na średnich detalach Uśmiech
Jedna z najlepszych gier jakie miałem w ręce Uśmiech Wiele rodzajów broni, genialna grafika, dobry model strzelania, ciekawie opowiedziana historia + do tego ładne animacje Szczęśliwy Jedyny minus to SI przeciwnika, ale to nie przeszkadza zbytnio ;)
0 kudosMixo2031   @   20:33, 08.05.2013
Gra bardzo spodobała mi się w trybie multiplayer. Rozgrywka jest ciekawa i miła. Grafika jest prześwietna i przepiękna. Bardzo polecam Uśmiech .
0 kudosshuwar   @   10:53, 14.05.2013
Gdy po raz pierwszy zasiadłem do tej gry po 20 min odpuściłem sobie. Po pół roku wróciłem do tematu i pochłonęła mnie bez reszty! Świetna gra, polecam. Pewnie za moment będę ją kończył i chyba zainteresuje się jedynką, a potem może i trójką (może ceny spadną przez ten czas).
Dodaj Odpowiedź