Nevendaar to kraina doświadczona przez wojny. Jednak jej ojcowie twierdzą, że niewystarczająco. Ponownie przyjdzie nam wyruszyć w szeroki świat jako lord jednej z trzech frakcji (The Empire, The Legions of the Damned, Noble Elves) i już po raz trzeci skrzyżować miecze i magiczne moce.
Disciples III jako kontynuacja Dark Prophecy, wprowadza szereg usprawnień do rozgrywki, znacznie ją tym samym wzbogacając. Najwidoczniejsza zmiana dotyczy grafiki. Programiści .dat zdecydowali się wreszcie na przejście do pełnego trójwymiaru. Daje to nową dopieszczoną oprawę, podsycającą mroczną atmosferę. W samej rozgrywce zaimplementowano podobnie jak w HoM&M IV możliwość walki wręcz herosem, a dodatkowo określono go liczbą wielu współczynników oraz ekwipunkiem. Każdy element rynsztunku będzie dumnie prezentował się nie tylko w menu rozwoju, ale przede wszystkim na bitewnym placu. Ponadto jednostki będą zdobywać doświadczenie, a także będą mogły być uzbrajane na wzór wspomnianego bohatera.
Zabawa nadal toczy się w czasie turowym, dobrze znanym z poprzednich części oraz klasyki gatunku - serii Heroes of Might & Magic. Disciples zawsze pozostawało w jej cieniu, jednakże tron strategii turowej fantasy jest w zasięgu ręki Apostołów.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler