Już od dawna o Red Faction mówi się wiele, albowiem najnowszy produkt grupy Volition, znanej z gier Descent, Freespace czy Summoner, przełamuje stereotyp gatunku FPP i wprowadza go na nowe tory, dzięki rozbudowanej fabule, dynamicznej akcji, różnorodności, a przede wszystkim rewolucyjnej technologii GEO-MOD.
Red Faction oferuje bardzo ciekawy, nierównoległy tryb dla wielu graczy, który obsługuje do 32 grających na 24 unikatowych mapach w Internecie lub sieci LAN. W trybie: Deathmatch, CTF, Team Deathmatch czy Mod, można prowadzić wojnę, jako samotny mściciel, zdobyć flagę, tworzyć drużynę lub opracować własne mapy dzięki edytorowi rozwoju poziomu.
Jednak to, co sprawia, że Red Faction jest grą wyjątkową, która zrewolucjonizuje gatunek gier FPP, jest technologia GEO-MOD. To nazwa enginu zaprojektowanego przez twórców z Volition, specjalnie na potrzeby gryRed Faction.
GEO-MOD pozwala dynamicznie, w czasie rzeczywistym deformować otoczenie w zależności od woli gracza!!!
Oznacza to, że np.:
* w ścianie można zrobić dziurę
* podłogę przestrzelić, jeżeli brak czasu na schodzenie po schodach
* można zniszczyć most zamiast walczyć z całym konwojem
* w szybach kuloodpornych zostaje dziura po pierwszej kuli, dopiero kolejny pocisk, jak w rzeczywistości, jest w stanie roztrzaskać ją w drobny mak
* za pomocą broni z wyświetlaczem na podczerwień możesz znaleźć wrogów za ścianami czy drzwiami i przestrzelić je raniąc lub zabijając przeciwnika
Tego nie było dotąd w żadnej grze - każde zdarzenie było programowane wcześniej niezależnie od gracza.
Wkład w encyklopedię mieli: Andziorka,
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler