Divinity: Fallen Heroes to poboczna odsłona serii klasycznych gier cRPG, której akcja osadzona jest w świecie fantasy pełnym różnych ras oraz magii. Za produkcję odpowiadają ojcowie marki, Larian Studios, w kooperacji z Logic Artists. Tym razem deweloperzy zabrali się za turową strategię taktyczną.
W Divinity: Fallen Heroes wcielamy się w kapitana okrętu "Pani Zemsta", a naszym zadaniem jest eksploracja i ujarzmienie nieznanych dotąd regionów Rivellonu. W tym celu rekrutujemy własną armię spośród ponad 30 jednostek, w tym także bohaterów specjalnych. Ci drudzy częściowo pochodzą z poprzednich produkcji studia. Twórcy przygotowali łącznie ponad 60 misji kontynuujących historię z Divinity: Grzech Pierworodny II. Grę możemy ukończyć w pojedynkę lub z przyjacielem w trybie kooperacyjnym przez sieć.
Same walki odbywają się na mapach taktycznych z wykorzystaniem umiejętności poszczególnych bohaterów, żywiołów oraz nowych dobrodziejstw technologii. Świeżo odkryta broń palna stanowi teraz standardowy ekwipunek dla wielu oddziałów. Pomiędzy misjami przyjdzie nam badać nowy sprzęt, a także rozwijać weteranów na modłę tradycyjnych gier RPG. Niemniej jednak gameplay w Divinity: Fallen Heroes przypomina ten z np. serii XCOM, gdzie naszym głównym zadaniem jest dowodzenie oraz taktyka na polu bitwy, nie zaś stricte elementy cRPG.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler