One Hour One Life to sieciowa gra, w której gracze wspólnie próbują zbudować cywilizację. Każdą rozgrywkę rozpoczynamy jako małe dziecko, zaś inni, dorośli już gracze zostają naszymi rodzicami.
W One Hour One Life rozgrywka trwa zaledwie godzinę (o ile przeżyjemy tak długo) - przez ten czas rodzimy się, rozwijamy i uczymy funkcjonować, a następnie starzejemy i giniemy, by rozpocząć zabawę od nowa, w zupełnie innym miejscu. Od nas (ale także początkowej pomocy ze strony innych graczy) zależy, jakie pozostawimy po sobie dziedzictwo.
Co prawda prawdopodobnie nigdy z niego nie skorzystamy, bo świat gry jest tak ogromny, że ciężko będzie urodzić się w tym samym miejscu, ale mamy świadomość, że ułatwimy start innym graczom. My sami także korzystamy z tego, co pozostawiły nam poprzednie pokolenia.
Każdy gracz może stworzyć dowolną ilość nowych postaci po śmierci poprzednich. Do tego gra posiada bardzo rozbudowany system craftingu, w którym można stworzyć tysiące różnych przedmiotów, a twórca, Jason Rohrer, co rusz dorzuca nowe przepisy.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler