Beholder to przygodówka osadzona w dystopijnym świecie rodem z książki Orwella. Za projektem stoi debiutanckie, niezależne studio Warm Lamp Games.
Gracz wciela się tu w Carla, szpiega na usługach totalitarnego państwa. Pod przykrywką zarządzania kamienicą musi nadzorować codzienne życie mieszkańców i zgłaszać wszelkie podejrzane zachowania, mogące zaszkodzić władzy.
Działania podejmuje się w 3 etapach. Wpierw należy dokonać zwiadu, podglądając mieszkańców przez dziurkę od klucza. W sytuacji podejrzanego procederu przeszukuje się mieszkanie w celu znalezienia dowodów na szkodliwą działalność. Na samym końcu gracz sporządza raport dla przełożonych, załączając zdobyte materiały.
Fabuła w Beholder posiada wiele rozgałęzień i niejednokrotnie przyjdzie dokonywać trudnych wyborów, często z drastycznymi konsekwencjami. Góra nie toleruje dysydentów.
Akcję obserwujemy od boku, a postacie pozbawione są większości szczegółów. Ponadto tytuł charakteryzuje się ponurą, monotonną kolorystyką oddającą charakter przytłaczającego życia w państwie policyjnym.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler