Hollow Knight to platformówka sfinansowana na Kickstarterze w 2014 roku. Za projekt odpowiada zespół indie Team Cherry.
Gracz wciela się w tytułowego Hollow Knight, który wyrusza do podziemnego królestwa Hallownest. Z przyczyn nieznanej katastrofy popadło ono w ruinę stając się celem dla wielu poszukiwaczy przygód. Niedawno nadeszło jednak nowe zło niszczące umysły tych, którzy zapuścili się zbyt głęboko. Do bohatera należy odkrycie tajemnicy oraz przywrócenie spokoju w zniszczonej krainie.
Tytuł nie należy do klasycznych gier platformowych, bowiem jest bardziej nastawiony na walkę z przeciwnikami aniżeli przeskakiwanie przez różne przeszkody terenowe. Tych natomiast nie brakuje i zmierzyć się można z ponad 130 standardowymi wrogami oraz 30 bossami. W starciach można się wspomóc nie tylko coraz to lepszymi umiejętnościami, ale również specjalnymi, potężnymi mocami za pośrednictwem starożytnych amuletów. Twórcy postawili na swobodę, pozwalając eksplorować świat gry bez sztucznych ograniczeń.
W sferze wizualnej mamy do czynienia z kolorową, ręcznie rysowaną grafiką 2D. Lokacje Hallownest charakteryzują się dużą szczegółowością oraz baśniowym, tajemniczym stylem. W tle zaś przygrywa melancholijna muzyka autorstwa Christophera Larkina.
Uwierzcie mi, sam mam dość – bo naczytałem się tego w erze mody na serie Souls – nazywania każdej, nieco trudniejszej gry „soulsopodobną” lub powstałą na modłę magnum opus japo...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler