Conarium to przygodówka utrzymana w konwencji horroru, inspirowana twórczością słynnego H. P. Lovecrafta. Za jej powstaniem stoi studio Zoetrope Interactive, natomiast wydania podjęła się firma Iceberg Interactive.
W Conarium gracz wciela się w postać Franka Gilmana, naukowca, który wyrusza na Antarktydę do bazy badawczej Upuaut, aby podczas eksperymentów z maszyną zwaną Conarium, przekroczyć granice ludzkiej świadomości. Niestety podczas badań coś idzie nie tak, jak to było zaplanowane.
Gra zaczyna się w momencie, kiedy nasz naukowiec budzi się po utracie świadomości i zdaje sobie sprawę, że zmieniło się coś w nim samym. Słyszy dziwne pulsujące hałasy, widzi światła na ścianach, a na domiar złego nie bardzo pamięta kim jest i co robił przed dotarciem do ośrodka badawczego. Wkrótce dowiaduje się, że zmarł, powrócił jednak i ma wrażenie, że jest częścią czegoś większego.
Podczas gry eksplorujemy opuszczoną bazę naukową na Antarktydzie, gromadzimy przedmioty i rozwiązujemy zagadki. Natrafiamy też okazyjnie na krążące po niej kreatury. Jako że nie dysponujemy żadną bronią, staramy się ich za wszelką cenę unikać. W sytuacji konfrontacji ratujemy się natomiast ucieczką.
Conarium działa na zaawansowanym silniku graficznym, generującym przyjemną dla oka, mroczną i lekko psychodeliczną oprawę wizualną.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler