UFO: Enemy Unknown to tytuł stworzony przez firmę MicroProse, łączący ze sobą elementy symulacji, strategii ekonomicznej oraz cRPG.
UFO: Enemy Unknown prezentuje historię tytułowej (w amerykańskim wydaniu gry) elitarnej jednostki X-COM. Organizacja została stworzona w celu obrony Ziemi przed inwazją obcych, mając na celu odparcie ataku nieprzyjaciół na planetę. Zadaniem gracza jest nią kierowanie. Cała gra podzielona została na dwie części. Pierwszą, ekonomiczną, gdzie zarządzamy finansami X-COM-u, rozbudowujemy bazę, najmujemy żołnierzy wraz z personelem i prowadzimy badania nad nowymi technologiami.
Drugą warstwą jest ta strategiczna. W niej dowodzimy swoimi wojskowymi i prowadzi ich do walki. Aby stoczyć taką batalię, gracz musi najpierw przechwycić (zestrzelić) wrogi statek swoimi myśliwcami, a następnie przetransportować żołnierzy na miejsce katastrofy by dobić tych, którzy przeżyli. Tutaj mamy do czynienia z elementami strategii RTS - walczymy w turach.
UFO: Enemy Unknown udostępnia kilka rodzajów misji - począwszy od przechwytywania statków w locie, przez obronę miast przed atakami terrorystycznymi, kończąc na inwazjach na bazę obcych. Wraz z postępami w kampanii otrzymujemy dostęp do coraz lepszego arsenału wykorzystywanego wcześniej jedynie przez kosmitów.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler