Starpoint Gemini: Warlords to poboczna część serii Starpoint Gemini - oryginalnego połączenia gry zręcznościowej, cRPG-a i strategii. Warlords powstało w dużej mierze na podstawie sugestii społeczności graczy skupionych wokół marki i stanowi swego rodzaju rozwinięcie mechaniki wykorzystanej w Starpoint Gemini 2. Za produkcję jak zwykle odpowiada studio Little Green Man.
Ponownie przenosimy się do targanego konfliktami układu Gemini. Wcielamy się w postać kapitana statku kosmicznego, który jednocześnie staje się centralną postacią niniejszych niepokojów. Gracz rozpocznie przygodę jako dowódca niewielkiego okrętu, by z czasem otrzymać dostęp do potężniejszych, blisko czterdziestu różnorodnych maszyn. Produkcja pozwala na szerokie modyfikowanie wyposażenia i uzbrojenia każdego z kosmolotów, a także na rozwijanie zdolności samego bohatera, co ostatecznie wpłynie na zdolności bojowe prowadzonej przez niego machiny.
Starpoint Gemini: Warlords to również szereg nowości względem poprzednika, zaimplementowanych na podstawie sugestii samych graczy. Produkcja pozwala na rozwijanie własnej bazy kosmicznej, na prowadzenie badań naukowych (dających np. dostęp do nowych statków), czy też na podbijanie innych układów i przejmowanie ich w swoje władanie. Wszystko to rozgrywa się - zgodnie z zapowiedziami twórców - na blisko dziesięciokrotnie większym obszarze niż wcześniej.
Mechanika rozgrywki, interfejs, czy też oprawa graficzna prezentują się dość podobnie jak w przypadku Starpoint Gemini 2, choć oczywiście twórcy pokusili się o kilka modyfikacji i rozwinięć. Specyficznym rozwiązaniem jest możliwość dynamicznej zmiany sposobu sterowania, dzięki czemu możemy prowadzić rozgrywkę albo w sposób zręcznościowy, albo w strategiczny. Producent zadbał również o klimatyczną, futurystyczną oprawę dźwiękową.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler