Block'hood to gra od małego, niezależnego studia Plethora Project.
W tytule tym naszym zadaniem jest budowa samowystarczalnego miasta. Rozpoczynamy od kwadratowej planszy, podzielonej na dziesiątki mniejszych kwadracików. W każdym takim czworoboku możemy postawić jeden blok. Tego typu bloków w grze jest bardzo dużo i każdy pełni określoną rolę - jeden może być sklepem, inny fabryką, kolejny generującym prąd wiatrakiem, a jeszcze następny polem uprawnym czy też nawadniającą metropolię studnią. Bloki możemy stawiać poziomo, ale także pionowo, w górę, tworzący przy tym zabudowanie przypominające drapacz chmur, ale będące nie pojedynczym budynkiem, lecz całym miastem.
W trakcie projektowania metropolii, należy zwrócić uwagę na szereg czynników i powiązań. Fabryki generują dochody, ale wymagają zasilania energią elektryczną, podobnie jak sklepy. Pola uprawne potrzebują odpowiedniej ilości wody, inaczej uschną i nie będziemy w stanie wyżywić mieszkańców. Tego typu powiązań jest tu bardzo wiele, a całość kontrolujemy przy pomocy dość prostego, lecz niezwykle ważnego dla funkcjonowania naszego miast interfejsu ze statystykami. W efekcie czego mamy do czynienia z grą strategiczno-logiczną, teoretycznie dość prostą w założeniach, ale zarazem skomplikowaną, gdy pozna się ją z bliska.
Gra została utrzymana w przyjemnej dla oka, estetycznej oprawie wizualnej, a dodatkowo zabawę uprzyjemnia spokojna, relaksacyjna ścieżka dźwiękowa.
Produkcja zadebiutowała 10 marca 2016 roku w usłudze Early Access na Steam, oferując tryb sandbox oraz szereg rozmaitych wyzwań. Block'hood posiada jedynie tryb single player.
Ostatnio, głównie ze sprawą świetnego Cities: Skylines, gatunek city-builderów wrócił do łask. Idąc nieco na fali sukcesu, małe studio Plethora Project przygotowało swoją własną, ciekawą i unikatową w...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler