Perception to gra opracowana przez studio The Deep End Games, założone przez deweloperów odpowiedzialnych za serie Dead Space oraz BioShock. Projekt powstał jako tytuł dedykowany wyłącznie konsoli PlayStation 4, a reprezentuje on gatunek horrorów.
Główną bohaterką Perception jest kobieta o imieniu Cassie. Trafia ona do pełnej niebezpieczeństw posępnej posiadłości i nie byłoby w tym niczego niezwykłego, gdyby nie fakt, że jest niewidoma. Utrudnia jej to mocno przemieszczanie się, albowiem musi korzystać z niezwykłego zmysłu słuchu.
Obraz w grze generowany jest za sprawą systemu symulującego echolokację. Cassie chodzi po posiadłości, rytmicznie słuchając uderzeń swojej laski. Dźwięk uderzeń rozchodzi się po pomieszczeniach, a potem wraca do kobiety. Ta natomiast tworzy na jego podstawie obraz.
Niestety stukot laski to zarówno błogosławieństwo, jak i przekleństwo. Słyszą go bowiem przeciwnicy, którzy natychmiast wyruszają w kierunku jego źródła, znajdując bezbronną Cassie. W takiej sytuacji kobiecie nie pozostaje nic innego, jak ucieczka i chowanie się.
Rozgrywka w Perception oparta jest przede wszystkim na eksploracji oraz rozwiązywaniu drobnych łamigłówek. Głównym zadaniem protagonistki jest - oczywiście - wydostanie się z posiadłości, co tylko z pozoru zdaje się proste. Im dalej, tym więcej sekretów i problemów wychodzi na jaw.
Gra działa na zaawansowanym silniku graficznym, generującym w pełni trójwymiarową oprawę wizualną.
Pojawiasz się na wykładanej kamieniami ścieżce, prowadzącej do wyrastającej nieopodal posiadłości, przez wiele miesięcy nawiedzającej Cię w snach. Jest zima, a świszczące podmuchy mroźnego wiatru raz ...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler