XCOM 2 to kontynuacja strategii czasu rzeczywistego wydanej w 2012 roku - XCOM: Enemy Unknown. Za produkcją stoi studio Firaxis Games, które wyprodukowało poprzednią część serii.
Akcja tytułu przenosi gracza 20 lat po wydarzeniach z Enemy Unknown. Ziemianie przegrali najważniejszą wojnę w swojej dotychczasowej historii, przez co komórka XCOM została zmuszona do działania w podziemiu.
XCOM 2 oferuje etapy, które są generowane losowo. Jest pięć klas wojaków, a oprócz tego deweloperzy zaimplementowali głębsze możliwości modyfikowania wyglądu żołnierzy. Na polu walki spotykamy kilkakrotnie więcej modeli obcych oraz wojowników noszących naszywki XCOM.
Tytuł Firaxis Games oferuje tylko tryb dla pojedynczego gracza, który jest rozbudowaną kampanią fabularną.
XCOM: Enemy Unknown, choć nie idealne, stanowiło fantastyczną kontynuację klasycznej serii gier strategicznych sprzed lat. Bawiłem się przy niej wyśmienicie, a w związku z tym, tego samego oczekiwałem...
Po sukcesie Enemy Unknown i doń dodatku – Enemy Within – Firaxis Games, które ewidentnie ośmielone tryumfalnym pochodem przez odświeżoną markę UFO/XCOM, postanowiło zabawić się koncepcją i...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler