Total War: Rome II - Cezar w Galii to pierwsze duże rozszerzenie do popularnej strategii spod znaku Total War. Na graczy czeka świeża minikampania i wiele więcej.
Produkcja skupia się na wojnach toczonych przez Juliusza Cezara z plemionami galijskimi w latach 58-51 r. p.n.e. Tak krótki okres czasu sprawił, że w omawianym dodatku jeden rok odpowiada aż 24 turom. Zmiana ta pociągnęła za sobą również wprowadzenie pór roku, które potrafią wpłynąć zarówno pozytywnie jak i negatywnie na gospodarkę antycznego państwa.
W Total War: Rome II - Cezar w Galii gracz ma do wyboru cztery grywalne nacje: galijskich Arwernów, germańskich Swebów, belgijskich Nerwiów oraz oczywiście Rzym. Prócz tego dochodzą jeszcze trzy kraje do podstawki: wspomniani wyżej Nerwiowie, galijscy Bojowie i anatolijscy Galatowie. Nie zapomniano przy tym o nowych jednostkach, także najemniczych.
Z innych nowości w oczy rzuca się przede wszystkim bardziej szczegółowa mapa kampanii, która objęła swym zasięgiem Galię oraz południowe wybrzeża Brytanii. Tocząc podboje będziemy zatem zarządzać większą ilością prowincji (18) i regionów. Co więcej, położono większy nacisk na postacie, z których dana frakcja skorzysta. Republika Rzymska dostała m.in. samego Juliusza Cezara i Marka Antoniusza. Tak ważnych osobistości dla każdej ze stron jest rzecz jasna więcej.
Rozszerzenie oferuje ponadto kolejną bitwę historyczną. Tym razem poprowadzimy armię Cezara przeciwko Galom w Bitwie pod Alezją, starając się utrzymać oblężenie galijskiej twierdzy wspieranej przez zewnętrzną odsiecz wroga.
Cezar w Galii wymaga do działania gry Total War: Rome II.
Przyznam, że od momentu zrecenzowania Total War: Rome II nieczęsto zdarzało mi się odpalić grę ponownie. Choć wystawiłem wysoką notę, bo aż ósemkę, to irytująco długie czasy loadingów i pokaźna garść ...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler