Batman: Arkham Origins to kolejna część z serii Batman: Arkham, w której gracz wciela się w tytułowego Batmana i musi stawić czoła wielu przeciwnościom, czy to w postaci krążących po okolicy szaleńców, czy dawnych więźniów ośrodka Arkham Asylum. Fabuła natomiast w dalszym ciągu oparta jest na komiksowym pierwowzorze.
Po raz pierwszy za produkcję nie jest odpowiedzialne studio RockSteady. Wydawca - Warner Bros. Interactive - powierzył bowiem prace nad tytułem wewnętrznemu studiu WB Games Montreal.
Akcja Batman: Arkham Origins toczy się przed historią opowiedzianą w dwóch poprzedniczkach. Mamy więc do czynienia z prequelem. Swoją przygodę rozpoczynamy w noc wigilijną, Batman nie jest jeszcze tak znanym i cenionym bohaterem w Gotham City, a dopiero rozpoczyna swoją karierę. Jednak już teraz nie jednemu zależy na jego śmierci. Nikczemny Black Mask wyznacza nagrodę za jego głowę, a heros musi stawić czoła nasłanym zamachowcom i dowiedzieć się czym tak bardzo zaszedł antagoniście za skórę. Podczas przygody zobaczymy jak młody Batman zyskuje uznanie w oczach mieszkańców i staje się Mrocznym Rycerzem.
Mimo że tytuł powstaje w innej ekipie, autorzy nie mieszali dużo w mechanice rozgrywki. Nadal mamy do czynienia z grą akcji, obserwowaną z perspektywy trzeciej osoby. Kwintesencją są widowiskowe starcia pomiędzy naszym protagonistą, a jego przeciwnikami. Z racji tego, że Człowiek Nietoperz nie jest jeszcze tak doświadczonym zabijaką, wachlarz jego umiejętności nieco zmalał. Niektóre ciosy są mniej efektywne, części z nich trzeba się dopiero nauczyć.
Z nowości jakie zaimplementowano w Batman: Arkham Origins należy wspomnieć rozbudowane Gotham City, podzielone na Stare i Nowe miasto. Ponadto, aby ułatwić poruszanie się, wprowadzono możliwość latania Batwingiem. A na deser mamy tryb The Dark Knight, pozwalający wykonywać wyzwania bezpośrednio w grze.
Największą zmianą, jaką wprowadzono do serii jest tryb multi, pozwalający na zabawę ośmiu graczom jednocześnie. Stoi za nim odrębne studio Splash Damage (m.in udane Enemy Territory). Zabawa koncentruje się na starciach pomiędzy trzyosobowymi gangami Jokera i Bane'a. Pozostała dwójka graczy wciela się w Człowieka Nietoprzerza i Robina, a ich zadaniem jest przeszkadanie złoczyńcom w ukończeniu misji.
Oprawa wizualna Batman: Arkham Origins nadal generowana jest przez zmodyfikowany silnik graficzny Unreal Engine 3, a w związku z tym stoi na wysokim poziomie.
Wkład w encyklopedię mieli: Dirian, Materdea, Krru,
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler