Proteus to niezależna gra przygodowa skupiająca się na eksploracji świata. Za tytuł odpowiadają Ed Key i David Kanaga. W pracach nad produkcją pomagał także Jon Brodsky.
Tytuł nie ma odgórnie ustalonego celu. Akcję obserwujemy z perspektywy FPP i po prostu zwiedzamy, wsiąkamy i dajemy się "napełnić" światem gry. Wielki wpływ na odczucia ma subiektywna oprawa audio-wizualna i teren, który za każdym razem jest inny, gdyż jest generowany losowo.
Gra ma na celu kojenie nerwów, trenowanie cierpliwości, itd. Produkcja dostępna jedynie w cyfrowej dystrybucji (Steam, strona gry).
Ambient, jako rodzaj muzyki nigdy mnie nie inspirował, ani intrygował. Jednak po odsłuchania próbki tego gatunku w Proteus poczułem nieodpartą chęć pogooglowania troszkę więcej na jego temat. I to był...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler