Operation Flashpoint: Cold War Crisis to strzelanka, w której deweloper położył duży nacisk na taktykę. Dynamiczne starcia z przeciwnikami, choć ważne, nie są najistotniejsze, albowiem trzeba spokojnie podchodzić do napotkanych sytuacji, wybierać odpowiednią taktykę i dopiero wówczas rozwiązywać problem. Atak na ślepo szybko kończy się porażką.
Scenariusz Operation Flashpoint: Cold War Crisis przenosi nas do Związku Radzieckiego, a akcja rozgrywka się w 1985 roku. U władzy jest Michaił Gorbaczow, ale jego rządowi zagraża generał Ivan Vasilii Guba. Postanowił on bowiem obalić obecnych rządzących, a armię do tego celu przygotował na wyspie Kolgujev. Zadaniem gracza jest oczywiście powstrzymanie szaleńca.
Tym, co wyróżnia Operation Flashpoint: Cold War Crisis od innych strzelanek jest całkowita swoboda w podejmowaniu decyzji co do tego, jaką ścieżką podążać. Możemy wybrać czy chcemy dokonać frontalnego ataku, może od flanki, ewentualnie zajść wrogów od tyłu. Sami wybieramy też uzbrojenie, z którego chcemy zrobić użytek. Jest wśród niego szeroki wachlarz broni ręcznej, jak również pojazdy oraz maszyny latające. Mapy, ze względu na to, że są bardzo obszerne, nie ograniczają inwencji grającego. Można w pełni swobodnie wybierać sposób postępowania.
Operation Flashpoint: Cold War Crisis, prócz kampanii dla jednego gracza, oferuje też rozgrywki wieloosobowe oraz rozbudowany edytor misji. Oba te elementy istotnie wydłużają czas obcowania z tytułem, a bogata społeczność sprawia, że zawsze jest coś do odkrycia lub zrobienia.
Produkcja działa na w pełni trójwymiarowym, zaawansowanym silniku graficznym, generującym rozległe tereny, nowoczesne efekty specjalne, zmienne warunki pogodowe oraz progresję dnia i nocy. Narzędzie nie jest najnowocześniejsze na rynku, ale sprawdza się wyśmienicie. Jedyny jego minus to optymalizacja. Do płynnej zabawy potrzebny jest dość mocny komputer.
Wkład w encyklopedię mieli: LordVetinari, dabi132,
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler